دلتاس دلتاس .

دلتاس

سوسن پرور

چرا سوسن پرور آرايش نمي‌كند؟/ رفتارِ زشتِ و زننده هنگام تست بازيگري

خاطرم هست در دوره دبيرستان، براي عبور از همان مسيري كه همه مي‌روند، با همان فرمول انجامش دادم ولي ديدم به نظر من كار احمقانه‌اي مي‌رسد و جوابي برايش پيدا نكردم كه چرا بايد اين كار را انجام دهم؟! من چرا بايد فرم صورتم را از اين كه هست خارج كنم؟! (با خنده) راستش را هم بخواهم بگويم اصلا خوشگل نبود و احساس مي‌كردم صميميت را از من مي‌گيرد و من را از خودِ واقعي‌ام دور مي‌كند و از خودم پرسيدم چرا بايد اين كار را انجام دهم وقتي با آن خوشحال نيستم؟!»  . گفتم مي‌خواهم بروم شهرستان و او گفت (با صداي بلند) خانم برو ته صف، يك مشت شهرستاني! از شهرستان بلند شده‌اي آمده‌اي تست بدهي كه چه؟! من رفتم و ته صف ايستادم، يك ساعت، دو ساعت، نمي‌دانستم بروم، نروم، گفتم من ديرم مي‌شود، بليت دارم، مي‌خواهم بدانم بليتم را كنسل كنم يا نه؟! گفت تو برو، تو اصلا فرض كن كه آمدي و تست هم دادي، فكر كردي قبول مي‌شوي؟! چيزي نگفتم و باز صبر كردم تا  نوبتم شد.

پرور ادامه داد: «من متولد ۵۴‌ام و تا اين جايي كه آمده‌ام، آن‌قدر درد كشيده‌ام، آن‌قدر باور نشده‌ام و آن‌قدر بي‌جهت فرياد شنيده‌ام كه جزو آرزوهايم اين است كه به جايي برسم، در حالي كه انسان باقي مانده‌ام، به جايي برسم كه بتوانم دست كساني را كه مستعدند بگيرم. او در بخشي از اين برنامه در مورد اين كه عموما بدون آرايش ديده مي‌شود، چنين گفت: «من چندان به اين موضوع فكر نكردم كه بگذار آرايش نكنم چون اين‌طوري مي‌توانم خاص باشم! چيزي در من نجوشيده است. وسط تست ديدم چراغ هندي‌كم خاموش است! پرسيدم چرا؟! گفت به تو چه؟! گفتم خب ضبط نمي‌شود! گفت تستِ آن كه دلم بخواهد ضبط مي‌شود و آن كه دلم نخواهد ضبط نمي‌شود.

وقتي براي تست دادن رفتم از آقايي كه پشت ميز بود پرسيدم چه قدر طول مي‌كشد و كِي نوبتم مي‌شود؟ چون مي‌خواستم بليت برگشت اراكم از بين نرود. به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، سوسن پرور، بازيگر تلويزيون، سينما و تئاتر مهمان فريدون جيراني در برنامه «كافه‌آپارات» شد. او با اشاره به خاطره سال‌هاي دور تست بازيگري دادنش، گفت: «من وقتي از آن دفترِ تست بازيگري بيرون آمدم خيلي گريه كردم. در تستي كه مي‌داديم خبر بدي را تلفني مي‌شنيديم و بايد ايفاي نقش مي‌كرديم و اين با هندي‌كم ضبط مي‌شد. من دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها در راديو پيام در تهران برنامه داشتم و به اراك مي‌رفتم و مي‌آمدم.

 

نمايشنامه ديگري داشتم به‌نام «تف» كه بعدها به «شوك» تغيير نام داد و در جشنواره بين‌المللي طنز اصفهان شركت كرد و تمام جوايز اول را گرفتم، اما متاسفانه اين جشنواره دنبال نشد با‌وجود آنكه هنرمندان زيادي از كشورهاي خوبي در اين جشنواره شركت مي‌كردند. اين عالي است و موردتاييد من است، اما اينكه يك شغلي اين‌قدر ناامن باشد كه فكر كني اگر صورتت را زيبا كني 99درصد اين شغل را داري، اين نه به جراحي و زيبايي بعد از آن برمي‌گردد نه به هيچ چيز؛ اين تنها به ناامني اين شغل بر‌مي‌گردد. به اين نتيجه رسيدم كه امكان ندارد من صداقت مطلق باشم و از صد تا لابي اين صداقت رد شود و بخشي از اين صداقت به مخاطب من نرسد، چون دوربين براي من خيلي قابل اعتماد نبود من به خودم اعتماد و سعي كردم هرگز بازي در بازي نكنم.

اما فردا صبح ديدم كه «هتاكي به بازيگر تلويزيون و تئاتر در اينستاگرام» تيتر شده و طوري با ماجرا برخورد شده كه انگار من از اين موضوع گلايه كردم كه به‌خاطر چهره‌ام مدام از مردم فحش مي‌شنوم، چون حاضر به جراحي نيستم. اين خيلي براي من دردآور است كه مردم مي‌گويند ما چه‌كار كنيم كه بازيگر شويم؟ مگر مي‌پرسيد كه چه‌ كار كنم بايد نجار يا نقاش شوم؟ خب اين همه كلاس هست بايد كلاس برويد، دانشگاه برويد و مطالعه كنيد. مثلا كارگرداني كه خودش اعتراف مي‌كند براي فلان نقش به اشتباه سراغ يك بازيگر رفته و بعد از اكران فيلم از انتخابش پشيمان شده چون چهره بازيگر منتخبش خيلي با نقش همخواني نداشته و فانتزي‌تر بوده.

پس درباره آن با مخاطبانم در قالب همان كامنت‌ها صحبت كرده و تبادل‌نظر مي‌كنيم، اما اگر بيايند به من بگويند چرا خال‌هايت را برنمي‌داري يا چرا بيني‌ات را عمل نمي‌كني؟ خب اين شخصي است. چون به جرات مي‌توانم بگويم كمتر بازيگر زني را ديدم كه ماسك نداشته باشد و خودش باشد و البته تاحدي حق مي‌دهم به آنها چون اگر اين ماسك‌ها نباشد پيشرفت كاري براي‌شان فراهم نمي‌شود. ترسي ندارم كه اجزاي صورتم به‌هم بخورد و فكر مي‌كنم اين‌طوري مخاطب بيشتر به من اعتماد كرده و كاراكتر را بهتر لمس مي‌كند، بنابراين در اجراي نقش خودم هستم و حسي كه دارم دروغ نيست. اين خيلي فرق مي‌كند با تهران كه كسي نگاهت هم نمي‌كند و حتي تنه هم مي‌زند و از كنارت رد مي‌شود و برنمي‌گردد نگاهت كند، شايد در‌نهايت در حال گذر ببخشيد بگويد و برود.

 

سوسن پرور

دريافت جايزه رتبه بازيگري دوم زن براي در نمايش بوي دستهاي پدربزرگ به كارگرداني مرتضي رستمي از جشنواره منطقه‌اي سمنان - دريافت جايزه رتبه اول بازيگري براي نمايش بازيخانه به كارگرداني علي ايزدي از جشنواره استان مركزي و جشنواره منطقه‌اي سمنان - دريافت جايزه رتبه اول بازيگري از جشنواره دانشجويي منطقه‌اي فجر همدان براي نمايش پسرك خيالباف به كارگرداني آرش سهرابي- دريافت جايزه رتبه اول بازيگري براي نمايش شوك از جشنواره بين‌المللي تئاتر طنز اصفهان. وي از سال ۱۳۷۲ بازي در تئاتر را آغاز كرده و در سال ۱۳۸۷ با سريال بزنگاه به شهرت رسيد.

‏سوسن پرور‏ Susan Parvar

در واقع سوسن پرور از مجموع 15 اثري كه در كارنامه دارد، در 11 اثر در تلويزيون با نام‌هاي سريال كوله پشتي، سريال سفر در خانه، سريال بي بي گندم، سريال شهرك جيم، سريال خوب، بد، زشت، سريال آقا و خانم سنگي، سريال راز كوچه‌ بن‌بست، سريال خنده بازار، سريال روز يلدا شب چله، سريال بزنگاه و سريال روزگار قريب نام‌هاي و در 4 اثر در سينما با نام‌هاي فيلم افسانه گل آباد، فيلم رد كارپت، فيلم شرط ازدواج و فيلم طلاق به سبك ايراني بازي كرده است. مثلا اگر اطلاعاتي دقيق‌تر در مورد بيوگرافي سوسن پرور، آثار سوسن پرور، جوايز سوسن پرور، همكاران سوسن پرور، گالري عكس سوسن پرور، قد سوسن پرور، وزن سوسن پرور، رنگ چشم سوسن پرور، وضعيت تأهل و همسر سوسن پرور، فرزندان سوسن پرور، حواشي سوسن پرور و كودكي سوسن پرور مي‌دانيد حتما براي ما ارسال كنيد.

در اين سال‌ها سوسن پرور با هنرمندان بسياري تجربه‌ي كار داشته است اما جالب است بدانيد كه در ميان بازيگران مهران رجبي با 3 مرتبه، عباس جمشيدي‌فر با 3 مرتبه، ماهان عبدي با 3 مرتبه، عباس محبوب با 3 مرتبه و احمد پورمخبر با 3 مرتبه بيشترين همكاري را با سوسن پرور داشته‌اند. شايد جالب باشد بدانيد كه پرلايك‌ترين يا همان محبوب‌ترين پست اينستاگرامي سوسن پرور تاكنون بيش از 22،207 لايك خورده است، همچنين براي پركامنت‌ترين يا همان پربحث‌ترين پست اينستاگرامي سوسن پرور تاكنون بيش از 2،676 نظر ثبت شده است. گرچه موفقيت اين اثر نسبت به آثار شاخص بعديش مانند سريال بزنگاه، بيشتر نبود اما تجربه خوبي براي سوسن پرور محسوب مي‌شود و همكاري با هنرمنداني همچون مهدي هاشمي، شهاب كسرائي، ناصر هاشمي و كاوه آهنگر را تجربه كرد.

مثلا اثري كه در بيوگرافي سوسن پرور بيشترين امتياز را از مردم گرفته است، سريال بزنگاه محسوب مي‌شود و اثري كه در بيوگرافي سوسن پرور كمترين امتياز را گرفته است، فيلم افسانه گل آباد محسوب مي‌شود. سوسن پرور توانست با بازي در سريال بزنگاه تجربه بازيگري موفقي براي خود رقم بزند و همكاري در كنار بازيگراني نظير رضا عطاران، مرجانه گلچين، حميد لولايي و هنگامه حميدزاده بر تجارب او افزود. در واقع هر چقدر سوسن پرور در آثار ارزشمندتري بازي كرده باشد، توانسته نمره‌ي بيشتري از سوي مردم بگيرد، در نتيجه سوابق كاري و بيوگرافي سوسن پرور درخشان‌تر خواهد شد. اگر در مورد بيوگرافي سوسن پرور نكات بيشتري مي‌دانيد حتما براي ما ارسال كنيد تا كمكي بزرگ به همه مخاطبان و طرفداران سوسن پرور كرده باشيد.

 

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۳:۴۰ توسط:ستار يكتا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :