دلتاس دلتاس .

دلتاس

خواص كاهو

خواص كاهو؛ 25 خاصيت بي نظير كاهو براي سلامتي، لاغري و پوست و مو

مطالعات نشان داده كه كاهو داراي شاخص گليسمي پاييني است و مي تواند خطر ابتلا به ديابت نوع 2 را كاهش دهد، كاهو همچنين داراي مقادير بالايي كاروتنوئيد ضد ديابتي است كه سطح گلوكز خون را كاهش داده و مي تواند براي درمان ديابت مفيد باشد. كاهو حاوي مقادير بالايي آنتي اكسيدان، امگا 3، مواد معدني و ويتامين ها مانند كلسيم، آهن، منيزيم، فسفر، پتاسيم، سديم، روي، تيامين، ريبوفلاوين، نياسين، فولات و ويتامين هاي B-6، C، A، E و ويتامين K مي باشد. ويتامين A موجود در آب كاهو به عنوان يك آنتي اكسيدان طبيعي عمل كرده و سلول هاي بدن را از آسيب راديكال هاي آزاد و سموم محيطي محافظت مي كند، بنابراين آب كاهو براي پيشگيري و درمان سرطان مفيد مي باشد.

يكي از مهمترين استفاده هاي سنتي از كاهو در پزشكي درمان بي خوابي مي باشد، تحقيقات نشان داده كه مغز كاهو حاوي لاكتوكاريوم است كه اثرات آرام بخش داشته و باعث بهبود كيفيت خواب در افراد مي شود. كاهو يكي از سبريجات برگ سبز است كه هزاران سال پيش توسط مصري ها كشت شد، مصري ها از دانه هاي كاهو براي توليد روغن و از برگ هاي اين سبزي مفيد به عنوان غذا استفاده مي كردند. كاهو حاوي مقادير بالايي آهن و فولات است كه هر دو براي درمان كم خوني مفيد هستند، همچنين كاهو براي تامين ويتامين B12 در افراد گياهخوار و خام گياهخوار مفيد مي باشد. كاهو يكي از سبريجاتي است كه در كنار تمرينات بدنسازي به رشد عضله كمك مي كند، پروتئين موجود در كاهو براي عضله سازي سالم در بدنسازان و ورزشكاران موثر مي باشد.

ويتامين A موجود در كاهو پوست باعث افزايش گردش خون در پوست صورت مي شود، همچنين فيبر كاهو نيز به طور طبيعي پوست صورت را درخشان تر مي كند. آب كاهو نقش موثري براي كاهش مرگ سلول هاي عصبي و نورون ها كه ناشي از محروميت گلوكز يا سرم است، دارد و مي تواند به درمان آلزايمر كمك كند. كاهو برگي، كاهو پيچ، كاهو موج‌ دار يا كاهو سردسيري، كاهو كله‌ روغني، كاهو چيني و كاهو ساقه‌اي از انواع مختلف كاهو در طبيعت هستند. مطالعات نشان داده است كه كاهو داراي آنتي اكسيدان هايي است كه راديكال هاي آزاد را كه عامل انواع سرطان و تومور هستند از بين مي برد. كاهو توانايي بالايي براي سم زدايي از بدن دارد، مواد معدني موجود در كاهو سموم كبد را از بين مي برد و به درمان كبد چرب كمك مي كند.

 

خواص كاهو و فوايد بي نظير آن در درمان كم خوني

 مواد و محتويات مقدار در 100 گرم   انرژي17 كيلو كالري  چربي3/7 گرم  پروتئين1/2 گرم  كربوهيدرات3/29 گرم  قند1/19 گرم  فيبر2/1 گرم  سديم8 ميلي گرم  پتاسيم247 ميلي گرم  كلسيم33 ميلي گرم  فسفر30 ميلي گرم  آهن0/97 ميلي گرم مس0/048 ميلي گرم  منيزم14 ميلي گرم  منگنز0/155 ميلي گرم  فولات136 ميكروگرم  ويتامين ب60/074 ميلي گرم  ويتامين ث24 ميلي گرم  ويتامين ا5807 واحد  ويتامين كا102/5 ميكروگرم . به عنوان مثال اين سبزي پرخاصيت در افزايش گلبول هاي قرمز بدن نقش به سزايي را ايفا مي كند و همچنين كساني كه با مشكل كم خوني مواجه هستند، مصرف كاهو برايشان ضروري و واجب است.

مهمترين خواص كاهو و اثرات درماني آن شامل خاصيت ضد اسپاسم، ملين، ضد نفخ، خلط آور، آرامبخش، خواب آور، ضد درد، مدر، اشتها آور و كاهش قواي جنسي زياد است. از ديگر مواد موثر موجود در كاهو ميتوان به كارتنوئيدها، فلاونوئيدها، مواد لاكتوكاريوم با خواص شبه مخدر و فيبرهاي غذايي اشاره نمود. كاهو يكي از قديمي ‌ ترين سبزيجات در دنيا است كه از گذشته مصرف آن رايج بوده و جزو رژيم غذايي افراد قرار داشته است. براي آشنايي بيشتر با خواص كاهو و فوايد درماني آن در ادامه اين مطلب با ما همراه باشيد. كاهو گياهي است يك ساله كه داراي برگهاي پهن و دراز، به رنگ سبز روشن و كمي شيرين است.

همچنين سرشار از ويتامين هاي گروه ب بوده، ميزان فسفر، آهن و موليبدن در آن زياد است. كاهو منبع عالي براي ويتامين ‌ هاي آ، كا، ث و فولات، منيزيوم، منگنز و كروم است. دانشمندان علم تغذيه و گياه شناسي براي كاهو خواص متعددي را بيان كرده اند. برگ، ساقه زيرزميني و دانه كاهو همگي مصرف تغذيه ‌ اي و درماني دارند. سبزي كاهو از خانواده گل مينا يا گل آفتابگردان كاسنيان است. از خواص كاهو و فوايد درماني آن هرچه گفته شود، باز هم كم است.

خواص كاهو | 24 خاصيت كاهو براي سلامت + بارداري

مصرف كاهو براي افرادي كه رژيم كالري شماري را را براي لاغري دنبال مي كنند يك انتخاب بسيار خوب است؛ چرا كه در كنار مصرف ميزان كم كالري مي توانند مواد حياتي بدن خود را تا اندازه قابل توجهي دريافت كنند. كاهو به ويژه از نظر آنتي اكسيدان هايي مانند ويتامين C، ويتامين A و ويتامين K بسيار غني است و همچنين داراي مواد مغذي و معدني حياتي مانند پتاسيم مي باشد كه باعث خواهد شد فشار خون بالا متعادل شود. ويتامين هاي K ،A و C در توليد اين ماده بسيار حياتي هستند و از خواص كاهو اين مي باشد كه با وجود غني بودن از اين ويتامين ها مي تواند گزينه خوراكي خوبي براي پيشگيري از مشكلات استخواني باشد.

تحقيقات و بررسي ها بر روي خواص كاهو نشان داده است در مناطقي كه روزانه مردم كاهو مصرف مي كنند يا عادت به مصرف اين سبزي دارند با كاهش خطر ابتلا به انواعي از سرطان ها ارتباط مستقيم دارد. در مقابل كاهو داراي ريز مغذي هايي است كه اگر در رژيم غذايي آن بسيار استفاده كنيد اين مواد تامين مي شود و ديگر عوارض رژيم لاغري مانند ريزش مو براي شما اتفاق نخواهد افتاد. طبق مطالعاتي كه انجام شده است با استفاده از خواص كاهو تا ميزان قابل توجهي توانسته اند جلوي مرگ سلول هاي عصبي مغزي را بگيرند؛ چرا كه اين سبزي سرشار از نيترات غذايي است. اين ماده اگر تركيباتش تبديل نشود مي تواند به رگ هاي خوني آسيب جدي برساند و همچنين اين ماده منجر به تجمع پلاك خواهد شد؛ در نتيجه ي اين اتفاق به قلب آسيب خواهد رسيد.

اين ويتامين با وجود خاصيت آنتي اكسيداني خود باعث مي شود رگ هاي خوني از انقباض بيش از حد خارج شوند و اين خاصيت مي تواند كمك به درمان بيماري هاي قلبي و عروقي باشد. منبع تحقيقات جهاني سرطان گزارش داده است مصرف سبزيجاتي كه اين خاصيت را دارا باشند؛ قادر مي باشند از ابتلا به سرطان هايي مانند دهان، گلو، مري و معده محافظت كنند. برخي از تحقيقات و بررسي ها بر روي خواص كاهو اين احتمال را داده اند مصرف اين سبزي مي تواند قدرت عضلاني را بالا ببرد و همچنين باعث افزايش متابوليسم بدن شود. اين ويتامين ها با باقي مواد معدني موجود در كاهو تركيب يك آنتي اكسيدان قوي را مي دهند و اين عملكرد باعث مي شود التهابات دردناك بدن زودتر بهبود پيدا كنند.

همچنين به دليل وجود اين ماده در كاهو ابتلا به بيماري هايي چون اختلال عصبي و آلزايمر كاهش چشمگيري پيدا كرده يا روند اين بيماري ها را بسيار كند خواهد كرد.

خواص كاهو و تاثير مصرف كاهو بر زيبايي و سلامت

به علاوه ويتامين K موجود در كاهو مانند برخي سبزيجات ديگر مانند جعفري به طور مستقيم براي خونريزي هاي شديد بعد از تولد نوزاد, مفيد است و مي تواند موجب كاهش چشمگير آن شود. اگرچه بهبود عملكرد دستگاه گوارش ممكن است به عنوان عوامل موثر و مفيد در كاهش وزن به شمار نيايد اما در واقع براي كنترل و مديريت وزن به مدت طولاني ضروري است. از ان جايي كه ويتامين K از طريق جفت مي تواند عبور كند و به جنين برسد, مصرف اين ويتامين توسط مادر مي تواند مزاياي بسياري براي سلامتي جنين داشته باشد. بررسي ها نشان مي دهد مصرف كاهو در افرادي كه در معرض خطر ابتلا به بيماري آلزايمر هستند, به طور چشمگيري مي تواند موجب كاهش علايم اين بيماري شود.

اگرچه نسبت اين چربي ها در كاهو زياد مي باشد, اما محتواي اين چربي ها در كاهو قابل توجه نيست مگر اينكه مقدار مصرف كاهو زياد باشد. فيبرها علاوه بر اينكه موجب افزايش احساس سيري مي شوند, عملكرد دستگاه گوارش را بهبود و سرعت هضم غذاها را افزايش مي دهند. وجود مواد مغذي و ويتامين هاي مختلف در كاهو باعث شده است اين سبزي فوايد بي شماري براي پوست و مو و زيبايي داشته باشد. كاهو يكي از شناخته شده ترين سبزيجات در سراسر جهان است كه به ويژه براي ساخت بسياري از سالادها از آن استفاده مي شود. مواد غذايي با شاخص قند خون پايين براي افراد مبتلا به قند خون و كساني كه قصد كاهش و كنترل وزن دارند, بسيار مفيد است.

اين سبزي با حذف سموم از پوست موجب محافظت از آن مي شود و مي تواند با بسياري از بيماري هاي پوستي مقابله كند. هنگامي كه بدن قصد جايگزين كردن اين نمك ها را دارد, كلسترول را براي انجام اين كار تجزيه مي كند. جالب است بدانيد كاهو داراي پروتئين است و 20 درصد از كالري آن ناشي از همين پروتيئن مي باشد. علاوه بر اين ويتامين A موجود در كاهو مانند سبزي ريواس موجب حفظ سلامت چشم و بينايي مي شود. مصرف كاهو موجب تحريك رشد مو مي شود و مواد حياتي و ضروري براي سلامت موها را فراهم مي كند. يكي از مهمترين مزيت هاي كاهو كه باعث افزايش طرفداران آن شده است, طعم بسيار خوب آن است. همچنين ويتامين C و بتاكاروتن موجود در كاهو از اكسيداسيون كلسترول جلوگيري مي كنند.

 

خواص درماني كاهو را بشناسيد

به گزارش خبرنگار ايمنا، محققان آلماني ادعا مي‌كنند نرخ مرگ و مير ناشي از كوويد -۱۹ در كشورهايي كه مصرف بيشتر كلم و خيار دارند به مراتب كمتر استتحقيقات محققان دانشگاه پزشكي برلين نشان مي‌دهد افزايش مصرف روزانه سبزيجات تا يك گرم نرخ مرگ و مير را كاهش مي‌دهد. اين تحقيق، در اين باره ، اظهار كرد: «ما معتقديم تأثير حفاظتي اين سبزيجات ناشي از فعاليت آنتي اكسيداني مواد خوراكي است كه بر مقاومت انسولين تأثير مي‌گذارند چراكه بسياري از سبزيجات داراي تأثيرات آنتي اكسيداني عليه ديابت و بيماري قلبي عروقي هستند. اكنون در دنيا، كاهو سبزي ارزشمندي به‌حساب مي‌آيد و مي‌توان آن را به شكل سالاد مصرف كرد، اما سعي كنيد كمتر از سس‌هاي مايونز يا مواد غيرطبيعي براي طعم‌دار كردن اين سبزي استفاده كنيد تا مزيت‌هاي كاهو را در بدنتان بهتر و بيشتر احساس كنيد.

به گفته اين دانشمند، كه يك نشريه وي را يكي از “افراد برجسته انگليس” در زمينه تغذيه مي‌نامد، لازم است از خوردن غذاهاي با آهن زياد و به ويژه گوشت قرمز (گوشت گاو و گوسفند) كه مي‌تواند منجر به تغييرات چشمگير در تغييرات سن شود، پرهيز كرد. يبوست يكي از بيماري‌هايي است كه به‌دليل مشكلات گوارشي ايجاد مي‌شود و درمان نشدن آن مي‌تواند سبب بروز سرطان روده شود؛ بنابراين، مصرف كاهو و استفاده از فيبر موجود در اين ماده غذايي مي‌تواند از بروز اين مشكل در افراد جلوگيري كند. اين روزها كه دماسنج‌ها تب ‌كرده‌اند و دماي هوا را بالاتر از روز قبل نشان مي‌دهند توجه به برخي رژيم‌هاي غذايي براي تأمين آب موردنياز بدن خصوصاً افرادي كه بيرون از منزل يا محيط‌هاي سربسته هستند ضرورتي دوچندان پيدا كرده‌است.

كاهو سرشار از ويتامين‌هاي K، C و A است و فيبر بسيار بالايي دارد و به اين دليل كساني كه در رژيم غذايي خود از كاهو استفاده مي‌كنند با مشكلات گوارشي بسيار كمتري در مقايسه با افرادي كه كاهو مصرف نمي‌كنند روبه‌رو مي‌شوند. اين دانشمند گفت: “خوردن هر روز ميوه و سبزيجات زيادي باعث مقدار زيادي منابع گياهي را در بدن تأمين مي‌كند كه التهابات غيرضروري را متعادل مي‌كند، باعث كاهش آسيب‌هاي سلولي و محافظت از آن‌ها در دوران پيري مي‌شود. اوزلا معتقد است كه اين همه آن چيزي است كه در مورد تغذيه سالم اهميت دارد: به طور عمده گياهان، چربي‌هاي با كيفيت (آجيل و دانه‌هاي روغني)، خوردن غذاهاي پر فيبر و غذاهاي كامل غير فرآوري شده است.

 

خواص كاهو و مضرات آن

توصيه ما براي اونها اينه كه ابتدا از طبعشون اطلاع پيدا كنند و بعد سراغ تغيير رژيم غذايي برن، در غير اينصورت اگه فردي كه طبعش سرد و تر هست به اين رزيم مداومت كنه و از سبزيجات سرد و تر پيوسته استفاده كنه به مرور سردي بدنش بالا ميره و در ادامه به ريزش مو مبتلا ميشه و با ادامه ي رژيم دچار چربي خون و كبد چرب هم ميشه. 1- كساني كه دچار اختلال در انعقاد خون هستند، اگه داروي رقيق كننده خون مثل وارفارين (كومارين) استفاده ميكنيد، مراقب سطح ويتامين k خونتون باشيد چون افزايش سطح اين ويتامين باعث كم شدن اثر داروها ميشه و دارو عملكرد طبيعي خودشو از دست ميده. مطالعات نشان داده كه كاهو داراي شاخص گليسمي پاييني است و مي تواند خطر ابتلا به ديابت نوع 2 را كاهش دهد، كاهو همچنين داراي مقادير بالايي كاروتنوئيد ضد ديابتي است كه سطح گلوكز خون را كاهش داده و مي تواند براي درمان ديابت مفيد باشد.

كاهو حاوي مقادير بالايي آنتي اكسيدان، امگا 3، مواد معدني و ويتامين ها مانند كلسيم، آهن، منيزيم، فسفر، پتاسيم، سديم، روي، تيامين، ريبوفلاوين، نياسين، فولات و ويتامين هاي B-6، C، A، E و ويتامين K مي باشد. ويتامين A موجود در آب كاهو به عنوان يك آنتي اكسيدان طبيعي عمل كرده و سلول هاي بدن را از آسيب راديكال هاي آزاد و سموم محيطي محافظت مي كند، بنابراين آب كاهو براي پيشگيري و درمان سرطان مفيد مي باشد. يكي از مهمترين استفاده هاي سنتي از كاهو در پزشكي درمان بي خوابي مي باشد، تحقيقات نشان داده كه مغز كاهو حاوي لاكتوكاريوم است كه اثرات آرام بخش داشته و باعث بهبود كيفيت خواب در افراد مي شود.

كاهو داراي ماده اي به نام لاتكس است كه به خاطر خواص ضد ميكروبي كه داره ميتونه به طور كامل قارچها رو با استفاده از ترپن ها و كارنوليد ها و همچنين آنزيم هايي مثل گلوكاناز تغيير بده. همچنين از طريق قسمت نظرات مي توانيد سوالات خود درباره كاهو و مضرات آن را از طريق قسمت نظرات از پشتيبانان گروه پناهي بپرسيد تا انها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند. تحقيقات نشون داده كاهو داراي آنزيم هايي مثل ليپوكسيژناز و كاراژين است كه از خواص اونها كمك به كنترل التهاب است و كاهو بخاطر داشتن اين  آنزيم ها يك ضد التهاب قوي است. كاهو حاوي مقادير بالايي آهن و فولات است كه هر دو براي درمان كم خوني مفيد هستند، همچنين كاهو براي تامين ويتامين B12 در افراد گياهخوار و خام گياهخوار مفيد مي باشد.

 

خواص كاهو و تاثيرات آن در سلامتي بدن

از نظر طب سنتي كاهو داراي طبيعتي سرد و تر است كه براي كاهش ميل جنسي (مصرف مقادير زياد)، كمك به خوابيدن، تخفيف اسپاسم روده وتپش قلب، درمان پيش فعاليتي كودكان، تخفيف و تسكين سرفه هاي خشك و دردهاي روماتيسمي، افزايش شير، كمك به درمان انزال زودرس و كمك به درمان عفونت ادراري استفاده مي شود. ويتامين آ: اين ويتامين يكي از آنتي اكسيدان هاي لازم براي سلامتي انسان است براي رشد سلولي ، سلامت چشم و سيستم توليد مثلي بسيار مهم است و اين ويتامين سلامت قلب ، كليه ها و ريه ها را حفظ مي كند. 3- جوانان مجردي كه شدت احتلام آنان را ناراحت مي سازد چنانچه روزي ده گرم تخم كاهو را به مدت چند روز با مقداري سكنجبين يا تنها ميل نمايند، شدت احتلام آنان كم شده و حالت طبيعي پيدا مي كنند.

خاستگاه كاهو در هندوستان و آسياي مركزي مي باشد، كاهو شش قرن قبل از ميلاد در ايران مصرف مي شده است و يك قرن قبل از ميلاد به روم راه يافته و غذاي مهمي براي روميان بوده است. براي افرادي كه صفراي مزاج و گرم مزاج هستند و يا افرادي كه در اثر كم شدن رطوبات مراكز مغذي و يا كم شدن هورمون مخصوص خواب به بيخوابي مبتلا شده اند بسيار نافع مي باشد. كاهو يك غذاي مفيد براي سلامتي قلب محسوب مي شود زيرا حاوي مقادير زيادي آنتي اكسيدان هايي مانند ويتامين ث و ويتامين آ است كه از تجمع كلسترول جلوگيري مي كنند. علاوه بر اين، محققان دريافتند، وجود تركيباتي نظير كاروتنوئيدها و برخي تركيبات فنوليك و فلاونوئيدها خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي را كاهش مي دهد.

4- جهت مداواي كم خوني مقداري تخم كاهو و تخم خشخاش را از هر كدام ده گرم كوبيده و مقداري مي خورند و مقداري را نيز با شير گاو مخلوط و بر پيشاني ضماد مي نمايند. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در ميان بگذاريد، همچنين اگر ايده يا نظري در رابطه با اين مطلب داريد، خوشحال مي شويم آن را با ما در ميان بگذاريد. ويتامين ث: يك آنتي اكسيدان است كه از عملكرد سيستم ايمني بدن پشتيباني مي كند و اين ويتامين براي استخوان ها و دندان هاي سالم از اهميت بالايي برخوردار است. وجود هر ويتامين يا ماده معدني نقش اساسي در عملكرد اندام هاي بدن دارد، لذا در ادامه مواد مغذي موجود در كاهو و نقش آن ها در بدن را بررسي خواهيم كرد.

 

خواص كاهو براي كليه ؛ خاصيت درماني مصرف كاهو براي بيماري ...

از مهمترين ميوه هايي كه در قرآن از آنها نام برده شده است مي توانيم به انجير و زيتون اشاره كنيم كه به تازگي يك گروه تحقيقات ژاپني پي به خواص فوق العاده مصرف يك عدد انجير و هفت عدد زيتون شده است. پس از اينكه يكي از قرآن پژوهان مصري اعلام كرد كه خداوند در قرآن به انجير و زيتون قسم خورده است و نام انجير يك بار و نام زيتون هفت بار در قرآن آمده است ، رييس اين گروه مسلمان شد. امروزه با پيشرفت جوامع بشري بيماري ها هم پيشرفت زيادي كرده اند و يكي از راه هاي نجات انسان از بيماري هاي مختلف شناخت كامل طبيعت و آشنايي با خواص گياهان و ميوه ها است. كه براي كاهش فشار خون كار مي كند ، بنابراين براي بيماران مبتلا به فشار خون بالا بسيار مفيد است و براي تعادل نمك در بدن كار مي كند.

كاهو به همراه گياهان شناخته شده اي مانند كنگر فرنگي ، ترخون ، بومادران ، كاسني و كنگر در راسته ميناسان دسته بندي مي شود. براي تهيه يك ليوان از اين شربت ۴-۳ قاشق غذاخوري از آن را درون ليوان مي‌ريزيم و بقيه را آب جوشيده ولرم اضافه مي‌كنيم. براي تهيه يك ليوان از اين شربت ۴-۳ قاشق غذاخوري از آن را درون ليوان مي‌ريزيم و بقيه را آب جوشيده ولرم اضافه مي‌كنيم. نكته: براي مصرف اين شربت در فصل گرم سال به جاي آب جوشيده ولرم از آب خنك و چند قطره آب ليموترش استفاده مي‌كنيم. نكته: براي مصرف اين شربت در فصل گرم سال به جاي آب جوشيده ولرم از آب خنك و چند قطره آب ليموترش استفاده مي‌كنيم.

همانطور كه مي دانيد قرآن كريم از بهشت با نام جنت نام برده است و معني جنت باغي است كه درختان ميوه فراوان دارد. به دليل تركيبات خاصي كه در كاهو مانند ليپواكسيژناز و كاراژين وجود دارد به‌‌عنوان يك ضد التهاب عمل كرده. اميدواريم اين مطلب كه حاصل تلاش تيم خواص مواد غذايي سايت است مورد توجه شما سروران گرامي قرار گيرد. امگا سه به ميزان فراوان در اين سبزي يافت مي‌شود و همچنين زاكسنتين نيز يك آنتي‌اكسيدان قوي مي باشد. و ويتامين‌ها مي‌تواند علاوه بر محبوب‌ترين، عنوان سالم‌ترين سبزي دنيا را نيز به خود اختصاص دهد. تحقيقات انجام گرفته نشان مي‌دهد سبزيجات تيره رنگ به ويژه كاهو حاوي لوتئين و زاكسنتين هستند.

 

كاهو و فوايد بي‌شمار آن

كاهو ارزش غذايي چنداني ندارد، اما از لحاظ درماني فوق‌العاده و سرشار از نمك‌هاي معدني با خاصيت قليايي است؛ به همين دليل، خون را تصفيه مي‌كند و به حفظ هوشياري مغز و سلامت بدن كمك مي‌نمايد. برگ‌هاي بيروني كاهو ارزش خوراكي بسيار دارد؛ زيرا اين برگ‌ها بيشتر در معرض نور آفتاب قرار دارد و نسبت به برگ‌هاي داخلي حاوي ويتامين بيشتري است. يكي ديگر از خواص كاهو اين است كه سلولز موجود در آن حجم مواد داخل روده و حركات روده را افزايش مي‌دهد كه اين امر درمان يبوست را آسان مي‌سازد. كاهو براي رفع بي‌خوابي نيز مؤثر است؛ زيرا داراي ماده‌اي خواب‌آور به نام لكتوكاريوم است كه حاوي كربوهيدرات است.

علاوه بر اين، كاهو كمك مي‌كند تا ريز مغذي‌هايي كه به سختي در رژيم‌هاي غذايي كم كالري يافت مي‌شوند، به دست آيد. استفاده از كاهو به علت داشتن املاح فراوان بخصوص منگنز و روي براي جلوگيري از ريزش و سفيد شدن مو مفيد است. آب كاهو، خنك و شادابي بخش است و ميزان فراوان منيزيم در آب آن سبب تقويت بافت عضلاني، اعصاب و مغز مي‌شود. اين ماده غذايي براي درمان ديابت مناسب است و افراد ديابتي مي‌توانند به راحتي از آن استفاده كنند. كاهو مي‌تواند يك غذاي اصلي براي كاهش وزن باشد؛ زيرا يك عدد كاهو فقط ۵ كالري دارد. فيبر باعث مي‌شود كه احساس پر و سير بودن كنيد و جلوي اشتهاي شما را مي‌گيرد.

كاهو همچنين بسيار كم چرب است، از اين رو براي كاهش وزن بسيار مناسب است. پيشنهاد مطالعه: مطلب خواص شگفت‌انگيز سمنو را در مجله دلتا بخوانيد. اضافه كردن يك برگ كاهو به ناهار، مي‌تواند يك ايده بسيار عالي باشد.

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۹:۳۶ توسط:ستار يكتا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :