دلتاس دلتاس .

دلتاس

شيريني آب نباتي

طرز تهيه آبنبات ميوه اي

آبنبات ميوه اي يكي از انواع آبنبات هاي خوشمزه بين المللي است كه معمولا به صورت خانگي تهيه مي شود، براي مشاهده آموزش كامل و مرحله به مرحله طرز تهيه آبنبات ميوه اي در ادامه با سايت آموزشي چي شي همراه باشيد. براي تهيه آبنبات ميوه اي ساده و خانگي ابتدا ميوه هاي مورد نظر را به خوبي شسته، سپس آنها را به شكل و اندازه دلخواه برش بزنيد. در نظر داشته باشيد كه اگر شربت شما غليظ تر و قهوه اي تر باشد؛ برش هاي ميوه بعد از خارج شدن از شربت، آبنباتي تر مي شوند. يادتان باشد كه بايد ظرف جاداري انتخاب كنيد كه آبنبات ها نشكند و زيبايي خودش را از دست ندهد. اگر مي خواهيد ميوه هاي زيادي را آبنباتي كنيد، به نسبت يكسان ميزان شكر و آب را افزايش دهيد.

شما مي توانيد از سيب، پرتقال و انواع ديگري از ميوه ها براي درست كردن آبنبات استفاده كنيد. برش هاي ميوه را از داخل شربت خارج كرده و آن ها را بر روي يك ورقه سيليكوني قرار دهيد. حتما بر روي تخته برش اين كار را انجام دهيد و از يك چاقوي بسيار تيز كمك بگيريد. ميوه هايي را كه از قبل برش داده ايد داخل قابلمه بريزيد و زير حرارت را كم كنيد. در ادامه شكر و آب را با هم مخلوط كرده و سپس آن را در يك قابلمه تميز بريزيد. در اين مرحله اجازه دهيد تا ميوه درون اين شربت به آرامي حرارت ببيند. بعد از سرد شدن آبنبات ها مي توانيد آن ها را در ظرف دلخواه بريزيد. بسته به نوع ميوه به زماني بين ۲۰ دقيقه تا ۴۵ دقيقه نياز داريد.

در صورت تمايل در اين مرحله رنگ خوراكي را به شربت اضافه كنيد.

طرز تهيه آبنبات چوبي

با آموزشي كه امروز براي شما آماده كرده ايم به راحتي مي توانيد آبنبات چوبي دلخواه خود را به صورت كاملا بهداشتي و سالم با طراحي منحصربفرد در منزل تهيه كنيد، براي مشاهده اين آموزش شيريني پزي در ادامه با سايت چي شي همراه باشيد. براي تهيه آبنبات چوبي خوشمزه ابتدا شكر و آب را داخل شيرجوش استيل يا قابلمه كوچكي مي ريزيم و روي حرارت ملايم قرار مي دهيم و گلوكز را نيز اضافه مي كنيم و با قاشق مواد را مخلوط مي كنيم تا شكر و گلوكز داخل آب حل شوند. بعد ايزومالت را داخل قالب هاي سيليكوني شكلات مي ريزيم و (مقدار كمي اگر بريزيد آبنبات ها نازك و شفاف مي شوند) چوب بستني در قالب ها قرار مي دهيم و روي آبنبات ها را با ترافل هاي رنگي تزئين مي كنيم.

سپس آبنبات ها را راحت از داخل قالب هاي سليكوني خارج مي كنيم و براي اينكه چسبندگي آن ها را از بين ببريم آن ها را داخل كمي نشاسته ذرت مي غلطانيم و بعد مي تكانيم و در ظرف مورد نظر آن ها را مي چينيم. و راحت مي توانستيم از داخل آب آن را خارج كنيم يعني ايزومالت شده است و بلافاصله اسانس يا رنگ خوراكي را به مايع اضافه مي كنيم و با قاشق كاملا هم مي زنيم تا رنگ با مايع خوب مخلوط و تركيب شود. آبنبات چوبي را شايد بتوان محبوب ترين نوع آبنبات در جهان معرفي كرد كه طرفداران آنرا فقط كودكان تشكيل نمي دهند و خيلي از افراد بزرگسال هم به اين نوع آبنبات علاقمند هستند. البته ممكن است بيشتر از 30 دقيقه زمان براي سفت شدن آبنبات ها نياز باشد، براي همين قبل از خارج كردن آبنبات ها از قالب بايد تست كنيم كه كاملا سفت شده باشند.

دما بايد تا 154 درجه سانتيگراد افزايش يابد و اين كار را با دماسنج مي توانيد انجام دهيد تا مطمئن شويد مايه به اين دما رسيده باشد. آبنبات چوبي يكي از انواع آبنبات هاي بسيار پر طرفدار و نوستالوژيك در سراسر جهان است كه طرفداران بسيار زيادي دارد. امروزه آبنبات هاي چوبي را با شكل و شمايل متنوعي مي توانيم ببينيم و تنوع در اين نوع آبنبات به شدت بالا رفته است. ليواني را پر از آب سرد مي كنيم و چند قطره از مايع را داخل آن مي اندازيم. براي اينكه اطمينان پيدا كنيم كه مايع ما به اين دما رسيده است يا نه. حدودا 15 الي 20 دقيقه از جوشيدن مايع كه بگذرد به اين دما مي رسد.

آب نبات - طرز تهيه آبنبات چوبي مغزدار | ايران كوك

ته سيني كاغذ روغني قرار دهيد ، چوب ابنبات را روي كاغذ بگذاريد و براي مغز آبنبات هم از هر چيزي كه دوست داريد استفاده كنيد ( انواع مغزها ، برش هاي نازك ميوه و … ) ، با قاشق به ارامي از مايه ابنبات روي مغز ابنبات بريزيد ( اين كار را به آرامي انجام دهيد تا شكل دايره كامل شود ) ، ميتوانيد از قالب ابنبات هم استفاده كنيد. طرز تهيه : شكر و اب را داخل قابلمه اي بريزيد و روي حرارت متوسط قرار دهيد ، هم بزنيد تا شكر حل شود و اب شروع به جوشيدن كند سپس چند قطره اسانس و رنگ خوراكي مورد علاقه تان را اضافه كنيد. در اين مرحله ابنبات را امتحان كنيد ، چند قطره از ابنبات داخل اب سرد بيندازيد اگر بافت ابنبات شكننده شد يعني اماده است اما اكر در آب حل شد يعني باز هم بايد روي حرارت همزده شود.

پس از اينكه ابنبات خنك شد از قالب يا كاغذ جدا كنيد ، براي نگهداري ابنبات را داخل بسته هاي نايلوني بسته بندي كنيد و در دماي اتاق قرار دهيد.

طرز تهيه آبنبات چوبي خانگي

مطمئن هستم با اين كار، تمام كودكاني كه از شما آبنبات چوبي ميگيرند، عاشقتان خواهند شد! امروز قصد دارم طرز تهيه آبنبات چوبي خانگي را آموزش دهم كه شفاف اما پر از ترافل هاي رنگي است كه باعث ميشود اين آبنبات مغزدار، ظاهري رنگارنگ و شگفت انگيز داشته باشد. حالا اگر اين آبنبات چوبي هيجان انگيز را تهيه كرديد و از آن لذت برديد، خوشحال مي شويم تصوير آن را با هشتگ آشپزي_ايران_كوك در صفحه اجتماعي اينستاگرام خودتان با ما به اشتراك بگذاريد. ممكن است شما هم مثل من فكر كنيد يا شايد هم خودتان آبنبات چوبي دوست نداشته باشيد ولي ميخواهيد آن را تهيه كنيد تا هديه اي جذاب و هيجان انگيز به كودكان بدهيد.

البته در حال حاضر بيشتر برايم حكم يادآوري خاطرات خوش كودكي را دارد و با اين كه ديگر جزو آدم بزرگ ها به شمار مي آيم، اصلا نميتوانم از آبنبات چوبي بگذرم. -از شيرجوش يا قابلمه اي استفاده كنيد كه داراي لبه ي آبريز براي خالي كردن مايع آبنبات باشد تا كارِ تنظيم شكل آبنبات ها برايتان آسان تر شود. وقتي مخلوط به اين دما رسيد، ماهيتابه را فوراً از روي حرارت برداريد و آن را در كاسه ي آب يخ (كه در مرحله اول آماده كرده بوديد) قرار دهيد. يك قلم موي شيريني پزي كوچك را در آب خيس كنيد و به كمك آن دور داخلي ماهيتابه، (بالاتر از مخلوط در حال جوش) را خيس و نمدار كنيد. راستي اگر دوست داشتيد دو نوع آبنبات ديگر هم تهيه كنيد آبنبات با مغز گل و آبنبات ليمويي خوشمزه را به شما پيشنهاد ميكنم.

اجازه دهيد مخلوط به مدت 5 الي 7 دقيقه بجوشد تا دماسنج آبنبات دماي 310 درجه فارنهايت يا 155 درجه سانتي گراد را نشان دهد. براي تهيه آبنبات چوبي بايد شكر را با شربت گلوكز (گلوكز مايع) و يك چهارم فنجان آب در يك شيرجوش كوچك تركيب كنيد. وقتي كه ماهيتابه را از حمام يخ بيرون آورديد، به سرعت و با احتياط اسانس را اضافه كنيد و مخلوط را بهم بزنيد. اگر نتوانستيد به سرعت عمل كنيد، ميتوانيد ماهيتابه را دوباره روي حرارت ملايم بگذاريد تا مايع نرم شود. خريد آنلاين لوازم قنادي + ارسال رايگان +5 درصد تخفيف، آخرين فرصت خريد در جشواره پاييز ايران كوك شاپ. اگر تمايل داريد اسانسي در آبنبات چوبي تان بريزيد، بايد در اين مرحله اين كار را انجام دهيد.

 

شور و شيرين | آموزش آشپزي و شيريني پزي

آن‌گاه خمير را دو قسمت كنيد و هر قسمت را به قطر 4 سانتيمتر رول نمائيد و پس از پيچيدن در كاغذ روغني، 30 دقيقه در فريزر قرار دهيد. حالا آرد، بيكينگ‌پودر و نمك را با هم مخلوط و الك كنيد و آن را نيز درون مايه بريزيد و مخلوط كنيد تا خمير مناسبي حاصل شود. اينك شيريني را روي پنجره سيمي خنك كنيد و بعد رويشان شكلات سفيد بريزيد و با باقيمانده آبنبات شيريني را بيارائيد. حالا سيني را در فر گرم كرده با دماي 180 درجه سانتيگراد قرار دهيد و شيريني را به مدت تقريبي 12-15 دقيقه، بپزيد. سپس آن‌ها را به ضخامت 5 ميليمتر برش دهيد و در سيني شيريني‌پزي داراي كاغذ روغني بچينيد. كره و شكر را در كاسه مناسبي بريزيد و با همزن برقي بزنيد تا صاف و يكدست شود.

آن‌گاه تخم‌مرغ و اسانس را بيفزائيد و فقط در حد مخلوط شدن، هم بزنيد. اكنون نيمي از آبنبات‌ها را به خمير افزوده و مخلوط كنيد.

فروشگاه هاني به عنوان يكي از قديمي‌ترين فروشگاه هاي قهوه،چاي و شكلات با دو دهه تجربه و با پايبندي به سه اصل كليدي، تضمين كيفيت و اصل بودن كالا ،مشتري مداري و بهترين قيمت موفق شد همگام با فروشگاه‌هاي معتبر ايران، در عرصه پخش و توزيع انواع قهوه، چاي و شكلات بدرخشد. واژه ي كندي اصلي ترين واژه اي است كه در خصوص آبنبات ها خصوصا انواع سخت آن مي شنويم اما در برخي كشور ها از جمله انگلستان، آمريكاي شمالي و استراليا اين واژه نيز مربوط به نوع خاصي از خوراكي است كه ما به آن ها پشمك مي گوييم. نوع بلورين كه آن ها را بيشتر از ساير خوراكي هاي مشابه به عنوان آبنبات مي شناسيم، كريستالي تهيه شده از انواع مواد معدني به همراه بافت قندي است و به دليل اين كه طي فرآين تبلور به دست آمده است، راحت تر خرد مي شود.

گياهخواران با مصرف محصولات تهيه شده با اين ژلاتين ها مشكل دارند به همين دليل است كه براي آنان آبنبات هاي تهيه شده از مواد ژلاتيني گياهي مثل نشاسته، صمغ عربي، آگار يا پكتين توليد و عرضه مي گردد. شايد گمان كنيد پذيرايي با آبنبات در هواپيما يك رسم ديرينه است كه به مرور براي تمام پروازها لازم الاجرا شده است يا گمان كنيد اين مربوط به ميهمان نوازي و حسن استقبال از مسافران در هواپيماست. براي مثال در آمريكاي شمالي طيف وسيعي از خوراكي ها شامل آبنبات هاي چوبي، ليسي، شكلاتي، سرد، سخت، ترش، شور، پاستيل ها، مارشمالو، تافي و آدامس همگي در گروه آبنبات ها قرار مي گيرند.

اگر در ايجاد اين ماده ي غليظ حرارت بيشتري به كار رفته باشد، منجر به توليد آبنبات سخت تر خواهد شد و اگر حرارت كمتري به كار رفته باشد نوع نرم تري از اين محصول به دست خواهد آمد. حل تدريجي اين خوراكي در دهان سبب اثر كردن مواد دارويي موجود در آن ها بر گلو و مجراهاي تنفسي دهان و بيني مي شود و حاوي ويتامين هايي است كه به بهبود سرماخوردگي كمك مي كند. برخي ديگر از انواع آبنبات با عصاره هايي مخلوط مي شوند كه داراي خواص ضد احتقاق و گرفتگي مجراهاي مخاطي هستند و در ضمن خاصيت ضدعفوني كنندگي نيز دارند. ماياها و آزتك ها نيز هر دو دانه هاي كاكائو را به دست آوردند و اولين كساني بودند كه معجون شكلات مي نوشيدند و از شيريني هاي طبيعي استفاده مي نمودند.

 

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۹:۲۰ توسط:ستار يكتا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :