دلتاس دلتاس .

دلتاس

پاكسازي پوست با بخور

بخور صورت و پاكسازي صورت! +روش صحيح براي تاثير باورنكردني اين روش ساده

به پوست صورت يك نوزاد نگاه كنيد، متوجه مي‌شويد كه خداوند متعال از همان آغاز زندگي پوستي زيبا، شاداب و باطراوت به ما عنايت كرده، اما فشارهاي عصبي و استرس‌هاي زندگي صنعتي، آلودگي‌هاي زندگي ماشيني، رعايت نكردن اصول و قوانين بهداشتي و خشكي هوا سبب گرديده كه پوست ما به تدريج آن لطافت و شادابي اوليه خود را از دست بدهد.

حتما توجه كرده‌ايد كه پس از دوش گرفتن هم بوي كلر را حس مي‌كنيد، اين به آن علت است كه كلر به پوست و مو مي‌چسبد و از آن جدا نمي‌شود مگر آنكه پس از اتمام كار، بدن خود را با شامپو، صابون يا حالت دهنده‌هاي مخصوص كه حاوي مواد ضدكلر است بشوييد.

 

پاكسازي پوست صورت با بخور در خانه

اگر مي خواهيد فقط از بخور آب در حال جوش استفاده كنيد ، بهتر است ابتدا از بخور گرم استفاده كنيد تا منافذ پوست باز شود و پوست آماده جذب مواد مقوي و ماسك باشد و در آخر از بخور سرد براي بستن منافذ پوست استفاده كنيد. انجام پاكسازي و بخور پوست بيش از چهار بار در هفته مي‌تواند نتيجه عكس داشته و باعث نازك و چروك شدن پوست شود؛ پس نهايتا دو تا سه بار در هفته اين كار را انجام دهيد. براي استفاده از اين بخور كافي است ۲ تا ۳ قاشق غذاخوري برگ رازيانه خشك شده را درون آب جوش بريزيد و از بخار اين آب براي بخور دادن صورت خود استفاده كنيد. به اين ترتيب با استفاده از روش ها و پاك كننده هاي مختلف مي توانيد لايه هاي سطحي پوست خود را برداريد و پوست زير را تحريك كنيد تا دوباره بازسازي شود.

شما مي‌توانيد نظرات خود را در اين زمينه در انتهاي اين صفحه و در قسمت “ارسال نظر” با ما و ديگر مخاطبان 2 رخ در ميان بگذاريد. بعد از اتمام بخور حوله را از روي سر خود برداشته و گل‌هاي بابونه را از داخل آب بيرون بياوريد و براي ۵ دقيقه روي پوست قرار دهيد. براي اين منظور لازم است قبل از بخور دادن پوست خود را تميز كنيد و تمام مواد آرايشي و ناخالصي هاي موجود در پوست را از بين ببريد. اگرچه استفاده از بخور به طور كلي منجر به باز شدن منافذ پوستي مي شود ،اما اين بخور دو چندان در انقباض منافذ پوستي موثر است. براي پاكسازي عمقي پوست و درمان جوش‌هاي صورت مي‌توانيد ۲ تا ۳ قاشق غذاخوري گل بابونه خشك شده به آب جوش اضافه كنيد.

پس از پاكسازي صورت با بخور ، يك پنبه را به تونر آغشته كنيد و آن را به پوست خود بماليد تا پوست شما بيشتر تميز شود. خوب است بدانيد كه بخور صورت علاوه بر پاك كنندگي ، باعث آبرساني به پوست و شادابي پوست نيز مي شود. اين بخور نه تنها باعث شفافيت و شادابي پوست مي شود بلكه به پاكسازي سيستم تنفسي نيز كمك مي كند. 10 دقيقه در اين حالت بمانيد و در اين مدت پوست صورت خود را به آرامي با نوك انگشتان ماساژ دهيد. بعد از ۱۰ دقيقه مي‌توانيد با كمك دستمال، جوش‌هاي سرسفيد و سرسياه خود را خارج كنيد. سر خود را با فاصله مناسب بالاتر از ظرف آب بجوشانيد تا حوله سرتان به دور ظرف بپيچد. اين روش به باز شدن منافذ پوست كمك كرده و چربي هاي اضافي را به راحتي از بين مي برد.

سپس صورت‌تان را با آب سرد بشوييد و از يك كرم مرطوب كننده فاقد چربي استفاده كنيد.

بايدها و نبايدهاي بخور صورت

هرچند كه انجمن پوست و مو امريكا از كاربرد دستگاه‌هاي بخور صورت براي باز كردن منفذهاي پوست اسمي نبرده است اما، اين آكادمي استفاده از ساير پاك كننده‌ها بصورت دو بار در روز و اجتناب از محصولاتي را كه باعث انسداد بيشتر منافذ پوست مي‌شوند را توصيه كرده است. طبق تحقيقات “انجمن پوست و مو امريكا” (AAD) استفاده از بخور آب درماني براي رفع خشكي پوست نيست اما، آنها توصيه مي‌كنند كه مردم داراي پوست خشك در موقع حمام كردن و دوش گرفتن در حمام را ببندند تا از بخار آب جمع شده در حمام نهايت استفاده را ببرند. از آنجا كه سالن‌ها از روش‌هاي مختلفي براي كار بر روي صورت استفاده مي‌كنند محققان نمي‌توانند فوايدي را براي اين نوع كار درماني مشخص سازند يا آن را با دستگاه‌هاي تجاري بخور صورت مقايسه كنند.

اگرچه يك ظرف آب داغ كه توليد بخار مي كند، مي‌تواند اين منظور را برآورده كند، اما استفاده از نمك، ليمو، چاي، گياهان دارويي خشك شده يا انواع روغن را براي رسيدن به فوايد بيشتر به آب اضافه كنيد. استفاده از بخور براي صورت، پوست را در معرض تماس با بخار ايجاد شده از آب داغ قرار مي‌دهد، اين تكنيك مي‌تواند باعث افزايش دماي پوست شود، اين كار مي‌تواند سبب افزايش جريان گردش خون گردد. اگر براي حرارت دادن آب از دستگاه مايكروويو استفاده مي كنيد، بايد از ظروف داراي امكان تهويه استفاده كرده يا پيش از باز كردن مايكروويو يكي دو دقيقه صبر كنيد تا آب كمي خنك شود. پزشكان ممكن است رتينوئيدها يا ديگر درمان‌هاي فيزيكي مثل امواج فراصوت ريزمتمركز (هايفوتراپي) و راديوفركانسي ميكرونيدلينگ را براي تقويت توليد كلاژن و الاستين توصيه كنند.

مجدداً تاكيد مي شود كه هيچگونه شواهدي مبني بر اينكه اين دستگاه هاي مختلف تفاوت چنداني در ايجاد اثر مثبت محسوس در پوست شما دهند وجود ندارد و صرفا جنبه درماني دارند. اگرچه هيچ گونه شواهد علمي در تأييد كفايت يا ارزيابي ايمني آن وجود ندارد برخي از مردم نمك، ليمو، چاي سبز، گياهان دارويي و روغن‌‌هاي ضروري را به آب اضافه مي‌كنند. براي پاك كردن آكنه، مردم بايد از پاك كننده‌هاي ملايم استفاده كرده از خراشيدن پوست اجتناب كنند و پوست را با استفاده از حوله بدون كشيدن آن بر روي صورت خشك نمايند. اين موضوع نشان مي‌دهد كه جذب پوستي در حرارت بالاتر مؤثر است كه مي‌تواند اشاره‌اي به فوايد بالقوه بخور صورت و جذب پوستي كرم‌ها و ديگر محصولات پوست داشته باشد.

 

روش پاكسازي پوست با بخور صورت + فايده استفاده از بخور

اگر تجربه‌اي در اين زمينه داريد، تجربه هاي خود را در قسمت بيان نظر مطرح كنيد و بنويسيد صورت خود را چگونه بخور مي دهيد؟ به نظرتان كدام گياه و روغن براي بخور مناسب تر است؟ چند وقت يك بار صورت خود را بخور مي دهيد؟. پاكسازي پوست صورت در كنار استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب تا حد زيادي به سلامت و زيبايي پوست تان كمك مي‌كند. آسيبِ سوختگي با بخار آب بيشتر از سوختگي با آب جوش است، بنابراين در حين بخور دادنِ صورتِ خود بايد بسيار مراقب باشيد. بخور، منافذ پوست را باز مي‌كند و با پاكسازي عميق تر آن، به از بين بردن هر نوع آلودگي از سطح پوست كمك مي‌كند. آب رساني: قبل از قرار گرفتن در معرض هر گرمايي، بهتر است آب بنوشيد، بنابراين قبل از شروع بخور آب بخوريد.

چربي طبيعي ( سبوم ) توسط غدد سباسه ( غدد چربي پوست ) ساخته مي‌شود تا پوست و مو را نرم و روان كند. با افزودن رايحه‌هاي گياهان دارويي يا اسانس‌هاي روغني، اثر آرامش بخش بخور بيشتر مي‌شود. براي بهره‌مندي از فوايد بخور صورت و لذت بردن از اين درمان خانگي، روش هاي متعددي وجود دارد. حال كه با فوايد بخور صورت و ساير نكات بخور دادن آشنا شديد، در استفاده از آن شك نكنيد. اگر از روش حوله ي گرم براي بخور صورت استفاده مي كنيد، مطمئن شويد كه حوله گرم است نه داغ. به همين دليل، باكتري‌ها، سلول‌هاي مرده و آلودگي هاي ديگر از آن خارج مي‌شوند. بنابراين، اگر محصولات مراقبت پوست را پس از بخور استفاده كنيد، بهتر جذب مي‌شوند.

اگر اين چربي در زير سطح پوست انباشته شود، زمينه‌ي رشد باكتري ها فراهم مي‌شود. زيرا اين آلودگي‌ها روزنه هاي پوست را مسدود مي كنند و سبب ايجاد آكنه مي‌شوند. اگر آكنه ي روزاسه ( التهاب و قرمزي مزمن پوست) داريد، نبايد صورت خود را بخور دهيد. اما اگر به بيماري التهاب پوست دچاريد، قبل از بخور حتماً با پزشك خود مشورت كنيد. براي استفاده از مزاياي بخور لازم نيست به زحمت بيفتيد يا به مكاني خاص برويد. افزون بر اين، هر جلسه بخور را به ۱۰ دقيقه محدود كنيد تا پوستتان تحريك نشود. بخور آب رسان است، اما افرادي كه پوست خشك يا اگزما دارند؛ بايد محتاط باشند. پاك كردن: با يك پاك كننده ي ملايم حاوي لايه بردار، پوست خود را تميز كنيد.

 

پاكسازي پوست با بخور

همه ما دوست داريم پوستي سالم و زيبا داشته باشيم؛ اما فعاليت‌هاي روزانه و آلودگي‌هايي كه در محيط زندگي‌مان وجود دارد، مي‌تواند به‌طور مستقيم روي پوست صورت ما اثر بدي بگذارد. در مرحله آخر پاكسازي پوست با بخور از مرطوب‌كننده دلخواه براي حفظ رطوبت پوست يا از روغن نارگيل، روغن جوجوبا يا روغن آرگان استفاده كنيد. چرا كه بخار باعث باز شدن منافذ پوست مي‌شود و مواد آرايش يا آلوده به‌راحتي مي‌تواند وارد اين منافذ شده و جوش و آكنه ايجاد شود. قبل از استفاده از بخور، به‌خوبي صورت خود را با صابون‌هاي مناسب و آب گرم بشوييد تا آلودگي و آرايش از صورت‌تان پاك شود. حال كه منافذ پوست باز شده است، مي‌توانيد براي از بين بردن كامل آلودگي‌هاي روي منافذ، از ماسك صورت استفاده كنيد.

خاك رس را با آب مخلوط كنيد و به‌آرامي روي پوست خود بماليد و ۱۵ دقيقه صبر كنيد؛ سپس صورت‌تان را با آب گرم بشوييد. پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با راه‌هاي رفع موخوره مطلب “رفع موخوره با ماسك هاي طبيعي“ را مطالعه كنيد. البته توجه كنيد كه نبايد صورت‌ خود را به آب داغ نزديك كنيد؛ زيرا اين كار مي‌تواند سبب التهاب پوست شما شود. در پايان يك روز طولاني و پرمشغله، استفاده از بخور صورت راه مناسبي براي از بين بردن آلودگي‌هاي صورت است. در اين مطلب مجله دلتا، مراحل پاكسازي پوست با بخور با استفاده از گياهان معطر و روغن‌ها آورده شده است. براي اين كار مقداري پنبه را به تونر آغشته كنيد و آن را به بيني، پيشاني، چانه و گونه‌هاي خود بزنيد.

آب را درون يك كاسه بريزيد و مقداري گياه تازه يا خشك‌شده يا روغن‌هاي مناسب را به آب اضافه كنيد. اين كار مي‌تواند عطر خوبي به بخور شما بدهد و سبب شود پاكسازي پوست با بخور موثرتر باشد. در اين مرحله از پاكسازي پوست با بخور از يك ماسك مناسب براي پوست خود استفاده كنيد. بخور سبب باز شدن منافذ و شادابي پوست مي‌شود و پوست را لطيف‌ و تميز مي‌كند. سركه سيب تونري طبيعي است؛ مي‌توانيد آن را امتحان كنيد و نتيجه را ببينيد. پس از شست‌وشوي صورت، با يك حوله نرم به‌آرامي پوست‌تان‌ را خشك كنيد. صورت خود را مقابل بخار آب قرار دهيد و يك حوله نيز روي سر خود بيندازيد. اجازه دهيد تا حرارت، صورت‌تان را تازه كند و منافذ پوست‌تان باز شود.

 

پاكسازي صورت با بخور

در اينجا بايد اين نكته را بگوييم كه چربي هاي روي پوست تا حدي براي پوست ما مفيد است و از بين بردن افراطي آنها باعث آسيب به پوست شده و مشكلات ديگر پوستي را به وجود مي آورد. از آنجايي كه پاكسازي پوست با روش هاي گوناگون و البته هدف يكسان انجام مي شود، استفاده از بخور نيز يكي از روش هاي ساده و مقرون به صرفه در پاكسازي پوست است. تنها تفاوت اين است كه كسي كه اين كار را انجام مي دهد چقدر در آن تبحر دارد و ديگر اينكه از چه مواد و ابزاري استفاده مي شود. عوارضي چون، التهاب، قرمزي، زخم يا اسكار و انتقال عفونت از جمله خطراتي هستند است كه ممكن است براي پوست شما ايجاد شود. كنيد كه چون منافذ پوست باز شده است براي تنگ كردن اين منافذ بهتر است بعد از پايان كار، از خيار رنده شده و يا ليمو ترش.

در روش هاي آرايشگاهي در آموزشگاه آرايشگري مردانه با دستگاه بخور و كرم هاي خاصي همراه با ماساژ انجام مي گيرد. بعد از بخور دادن منافذ پوست شما باز شده است مي توانيد جوش هاي سر سياه را فشار دهيد و از پوستتان خارج كنيد. مي دانيم بسياري از پزشكان و متخصصان پوست از پاكسازي صورت با بخور صحبت مي كنند و بسيار توصيه مي شود. ولي انجام پاكسازي پوست در آرايشگاه و يا مراكز زيبايي پوست، بسيار حرفه اي تر و عميق تر انجام مي شود. ولي اينكه پاكسازي درست و اصولي در آموزشگاه آرايشگري مردانه چگونه انجام مي شود را شايد ندانيم. براي انجام آن در خانه نياز به يكسري اطلاعات و ابزار داريد با كمي تحقيق مي توانيد آموزش بگيريد.

با شناخت روش انجام كار و نوع پوستتان به راحتي و با كمترين هزينه اي به پوستي لطيف دست پيدا كنيد. استفاده از ويتامين ها و كرم هاي مغذي براي بهبود بافت، رنگ و حتي قوام پوست بسيار اهميت دارد. در مورد كسي كه پاكسازي پوست را انجام مي دهد، دقت كنيد كه تبحر كافي را در كارش داشته باشد. پاكسازي پوست به هر روشي كه انجام شود، هدف آن يكي است و هيچ تفاوتي دراصل انجام كار ندارد. انجام بخور براي پاكسازي صورت با بخور يك روش مناسبي است كه براي هر كسي امكان پذير است. پاكسازي پوست با هم در خانه و هم در آرايشگاه ها و كلينيك هاي درماني پوست انجام مي شود. آكنه و ايجاد باكتري روي پوست از عوارض استفاده از وسايل غير بهداشتي و غير استريل است.

 

پاكسازي پوست صورت از طريق بخور دادن،پاكسازي پوست خشك و چرب

(نكته) ۲: پس از بخور دادن مي‌توانيد با كمك نوك انگشتان و يك دستمال، جوش‌هاي سرسفيد و سرسياه خود را با فشار خالي نماييد، ولي نكته مهم در اين مورد آن است كه پس از عمل بخور، چون منافذ پوست باز مي‌شوند و سر جوش‌ها نيز باز خواهد شد، بهتر است كه براي تنگ كردن اين منافذ پس از اتمام كار، از خيار رنده شده يا ليموترش تازه و يا اگر پوست چربي داريد از آب سرد يا يخ كمك بگيريد و آن‌ها را به صورت ماسك بر روي پوست قرار دهيد. مقداري آب را بر روي گاز قرار دهيد تا بخار آن زياد شود و به جوش آيد ظرف آب در حال بخار را برداريد و با استفاده از حوله صورت خود را بر روي بخار قرار دهيد و با حوله مانع عبور بخار و ورود هوا شويد اين كار را به مدت ۱۵ دقيقه انجام دهيد همچنين براي شادابي پوست مي توانيد از بخور آويشن و ديگر گياهان دارويي براي پوست استفاده كنيد.

مقداري گل ختمي و گل بابونه را در ظرف آب جوش مي‌ريزيم و سپس در ظرف را به مدت ۱۰ دقيقه قرار داده تا دم بكشد و سپس در ظرف را برداشته و يك پارچه كلفت روي سر خود و ظرف انداخته و همين طور كه صورتمان بالاي ظرف و در معرض بخار‌ها قرار دارد و با كمك دو انگشت دستمان پوست صورت را ماساژ داده، اين عمل را چندين بار تكرار مي‌كنيم. جوش شيرين از لايه بردارهاي طبيعي براي پوست است كه لكه ها و جوش هاي پوستي را از بين مي برد و آلودگي هاي سطحي پوست را پاك مي كند يك قاشق چاي خوري از جوش شيرين را با مقداري ماست مخلوط كنيد و بر روي سطح پوست قرار دهيد بعد از مدت ۵ دقيقه آن را بشوييد اين تركيب براي پاكسازي پوست چرب بسيار مؤثر است.

ليمو ترش داراي مقداري اسيد سيتريك است كه براي لايه برداري پوست مناسب است ليمو ترش تازه را برش زده و بر روي سطح پوست بماليد و بعد از مدت ۲۰ دقيقه آن را بشوييد اين كار را مي توانيد سه بار در هفته انجام دهيد و در مدت زمان استفاده از اين لايه بردار خانگي بايد بيشتر از پوست خود محافظت كنيد. بهترين كاري كه مي‌توان بعد از اين بخور، علاوه بر استفاده از انواع ماسك‌ها انجام داد، استفاده از روغن زيتون و در صورت داشتن جوش در روي صورت، از آّب ليموترش مي‌باشد كه بايد با كمك پنبه، مخلوط روغن زيتون و آبليمو ترش را روي پوست ماليده و پس از ۳۰ دقيقه صورت را با آب ولرم شست. اگر چه به لحاظ علمي، تجربي و قانوني تنها يك مركز تخصصي پوست با حضور متخصص پوست و دستگاه پيشرفته ميكرو درم ابريشن مسوول و قادر به انجام اين عمل زيبايي است، اما لازم است بدانيم چگونه و چه كساني مي‌توانند از اين روش درماني ـ زيبايي بهره‌مند شوند.

 

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۶:۳۶ توسط:ستار يكتا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :