دلتاس دلتاس .

دلتاس

تقويم - تقويم تمرينات يك تيم حرفه اي

حضور تيم ايران در دنياي ناشناخته

هندباليست‌هاي ايران در اين رقابت ها در قرعه‌اي سخت در گروه C با تيم‌هاي نروژ، روماني و قزاقستان هم گروه شده‌اند و قرار است در اولين بازي خود جمعه شب ۱۲ آذرماه به مصاف تيم روماني تيم يازدهم جهان بروند؛ تيمي كه هميشه خواستار بازيكنان هندبال مردان ايران در ليگ‌هاي خود بوده و بسياري از بازيكنان ايران لژيونرهاي حاضر در تيم‌هاي باشگاهي اين كشور بوده‌اند. گروه A: مونته نگرو، اسلوني، آنگولا و فرانسه گروه B: لهستان، صربستان، كامرون و روسيه گروه C: قزاقستان، نروژ، ايران و روماني گروه D: سوئد، هلند، پورتوريكو و ازبكستان گروه E: جمهوري چك، اسلواكي، مجارستان و آلمان گروه F: تونس، كره‌جنوبي، كنگو و دانمارك گروه G: كرواسي، پاراگوئه، ژاپن و برزيل گروه H: آرژانتين، استراليا، چين و اسپانيا.

با توجه به اينكه بيشتر تيم‌ها با تركيب جديد و جواني راهي اين رقابت‌ها شده و هدف گذاري خود را براي حضور در المپيك ۲۰۲۴ را دارند، نروژ اين شانس را دارد كه براي چهارمين بار جام قهرماني را به خانه ببرد. نروژ يكي از محبوب ترين تيم‌هاي هندبال دنيا را دارد و بسياري از دوستداران اين رشته معتقدند اين تيم براي كسب عنوان قهرماني مي جنگد و شانس حضور در فينال ديدارهاي قهرماني جهاني سال ۲۰۲۱ را دارد. جمعه شب تيم ملي هندبال بانوان ايران در حالي مقابل يكي از برترين تيم‌هاي دنيا صف‌آرايي مي‌كند كه تمامي تلاش خود را به كار خواهد بست تا بهترين نمايش را در رقابت‌هاي قهرماني جهان داشته باشد.

۵۹ سال از آخرين قهرماني روماني در مسابقات قهرماني جهان مي‌گذرد و با اينكه آنها چند بار به فينال رقابت‌ها راه پيدا كرده‌اند اما نتوانستند عنوان قهرماني خود را در اين رقابت‌ها تكرار كنند. كريستينا دياگو بهترين بازيكن سال هندبال جهان در مرخصي به سر مي‌برد و دنيسا دوو بهترين دروازه بان اين تيم به مرخصي زايمان رفته و گابريلا پرئانو و اليزا بوچچي مصدوم هستند. در تركيب خود استفاده مي‌كند كه همگي در كسب مدال‌هاي طلاي اين تيم در چند سال گذشته سهيم بوده‌اند و جز بهترين بازيكنان جهان و اروپا به حساب مي آيند. آنها تنها تيم در اين دوره از رقابت‌ها هستند كه ۲۴ بار در مسابقات قهرماني جهان حضور داشته‌اند كه از اين حيث ركورد دار حضور در اين تورنمنت هستند.

 

سوشا مكاني: مي خواهم تا 45 سالگي بازي كنم

من همان روز كه با پرسپوليس قرارداد امضا كردم، قبلش به دفتر باشگاه استقلال رفتم و قراردادي جلويم گذاشتند تا امضا كنم ولي به‌خاطر يك‌سري مسائل ترجيح دادم امضايش نكنم چون آن قرارداد يك‌سري بندهاي اسارت داشت و بايد جوابگوي بعضي چيزها مي‌شدم. در نهايت او تصميم گرفت از من استفاده نكند ولي اگر در ۶بازي آخر به ميدان مي‌رفتم، اين شانس را داشتيم كه حداقل كار به پلي‌آف بكشد و در ليگ برتر بمانيم، هرچند كه واقعا تيم از لحاظ فني مشكل داشت. اگر اينطور بود پس چرا اتفاقي برايم رخ نداد و در تيمم ماندم؟ اين داستان‌ها توسط برخي افراد درست شد كه متني را به گوگل دادند و ترجمه همان متن را در برخي رسانه‌ها پخش كردند.

به گزارش ايران ورزشي و به نقل از همشهري،‌ با اتمام ليگ برتر نروژ، سوشا مكاني اين روزها تمرينات انفرادي‌اش را در اين كشور دنبال مي‌كند تا براي فصل جديد آماده شود. البته اين را هم بگويم كه در برخي كشورها، به سايت‌ها يا پيج‌ها پول مي‌دهند تا آمار بازيكن را بالا ببرند ولي در فوتبال نروژ اين چيزها وجود ندارد. وقتي بازيكني در فوتبال ايران به استقلال و پرسپوليس يا تيم ملي مي‌رسد، ديگر از لحاظ روحي و رواني آمادگي اين را ندارد كه بازگشت رو به عقب داشته باشد. طوري است كه با فرا رسيدن فصل زمستان، بازي‌هاي ليگ تمام مي‌شود چون فصل سرما اجازه نمي‌دهد كه شرايط برگزاري مسابقات فوتبال وجود داشته باشد.

تيم ما ۲فصل پيش هم در آستانه سقوط بود كه در پلي‌آف تيم را نگه داشتيم و من در آن فصل از لحاظ آمار و تعداد سيوها در تيم منتخب فصل نروژ قرار گرفتم. من به او گفتم شما مدافعاني را كه با آنها هماهنگ بودم، فروختيد و از بازيكنان ۱۸ساله در اين پست استفاده كرديد و انتظار داشتيد كه من هم معجزه كنم. آيا همه آنها بي‌حاشيه هستند؟ خيلي فاكتورهاي ديگر هم مي‌تواند در اين مسائل تأثيرگذار باشد كه مي‌توان به چهره آدم‌ها اشاره كرد. اين را هم بگويم قبل از اينكه استقلال با رشيد مظاهري مذاكره و اين بازيكن را جذب كند، از اين تيم پيشنهاد داشتم و سرمربي هم آقاي مجيدي بود. البته دروازه‌بان ايراني تيم ميوندالن يك فصل سخت را در ليگ برتر اين كشور پشت سر گذاشت و در نهايت تيم او به ليگ دسته اول سقوط كرد.

 

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۴:۵۴ توسط:ستار يكتا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :