دلتاس دلتاس .

دلتاس

درباره رژيم غذايي مردان

دكتر رضا اطميناني

نرم افزار مطب و كلينيك پزشكينرم افزار مطب و كلينيك دندانپزشكي. آزمايش ژنتيك ازدواج فاميلي در اصفهان آزمايشگاه كاريوژن. رحم خانم ها بايد گرم و واژن آنها بايد قليايي باشه تا اسپرم y مرد را جذب كنه و منجر به پسرزايي شود كه رژيم غذايي مادر را در مقاله قبلي توضيح داديم، اما در مورد مردان مسئله قليايي يا اسيدي مطرح نيست اما اسپرم بايد قوي و سالم و پرتحرك و زياد باشه تا قدرت پسرزايي بيشتر باشه. … – جينسنگ براي تستوسترون – عسل و زنجبيل – نارگيل و شيره نارگيل – جوانه گندم – انجير و كشمش – بادام زميني – آب گوشت – زعفران – گردو و فندق – گوشت گاو يا گوسفند و يا شترمرغ – هل – زردآلو – مويز.

– ميوه ها و سبزيجات مانند سبزيجات برگ دار، لوبيا و بسياري از ميوه ها حاوي اسيد فوليك – ويتامين B : با خواص آنتي اكسيداني است كه براي حفظ اسپرم از اختلالات كروموزومي بسيار مهم است. اگر نمي توانيد اين غذاي دريايي را قورت دهيد، مي توانيد روي را در غذاهاي باروري مثل گوشت گاو، مرغ، لبنيات، آجيل، تخم مرغ، غلات كامل و لوبيا پيدا كند. آنتي اكسيدان ها در ميوه ها و سبزيجات يافت مي شوند (مانند ميوه هاي خشك، كران بري) كه به محافظت از اسپرم از آسيب سلولي و حفظ آنها كمك مي كند. به گفته انجمن آمريكايي پزشكي باروري، تحقيقات نشان مي دهد كه رژيم سالم شامل ماهي ها، سبزيجات و غلات باعث فعال تر شدن اسپرم مي شود.

– ويتامين C: كه براي حركت و زنده ماندن اسپرم ها حياتي است – در آب پرتقال، گوجه فرنگي، گريپ فروت و بروكلي يافت مي شود. ممكن است بتوانيد ۴۰۰ ميكروگرم اسيد فوليك از غلات صبحانه غني شده، سبزيجات برگ سبز، حبوبات و آب پرتقال دريافت كنيد. تخمه كدو غني از اسيدهاي چرب امگا ۳ است كه جريان خون را به اندام هاي جنسي مي رساند و عملكرد جنسي را بهبود مي بخشد. قرص جايگزين رژيم سالم نيست، اما مولتي ويتامين مي تواند به شما كمك كند كه مواد مغذي مورد نياز را دريافت كنيد. منابع عالي براي كمك به دريافت ۱۱ ميلي گرم روي در روز شامل صدف (۱۶ ميليگرم در شش صدف متوسط)، فيله گوشت گاو (۴.

 

نقش تغذيه در باروري آقايان

در ارتباط با نقش تغذيه در باروري آقايان بايد بگوييم؛ مصرف زياد چربي (ميزان نرمال مصرف چربي در روز حدود 30% از كل كالري مورد نياز بدن است) ، استفاده افراطي از چربي‌هاي اشباع (منظور چربي‌هاي حيواني، گوشت قرمز، لبنيات سرشار از چربي و. ) ، مصرف بيش از حد چربي‌هاي ترانس (روغن‌هاي گياهي جامد كه بيشتر در صنايع بيسكوييت و شيريني پزي مورد استفاده قرار مي‌گيرد) ، همچنين مصرف بيش از حد شيريني‌جات و انواع نوشابه‌ها مي‌تواند قدرت باروري را در آقايان كاهش دهد. در مطالعات متعدد به اثبات رسيده است كه مقادير كافي امگا3 مي‌تواند به كيفيت اسپرم كمك كند، ميزان كافي امگا3 با مصرف ماهي به ميزان 2 بار در هفته، استفاده روزانه از گردو به تعداد 2 عدد، مصرف روغن كانولا و.

زيرا اين فيتواستروژن‌ها اثر آنتي آندروژن (اثر خلاف هورمون‌هاي جنسي مردانه) دارند و مردان در فرآيند باروري به اين هورمون‌ها نياز دارند و فقدان آن مي‌تواند روند باروري را با اختلال مواجه كند. به طور كلي مي‌توان گفت؛ مصرف همه منابع حيواني، از هر نوع آن، به دليل ميزان بالاي چربي‌هاي اشباع در اين منابع وكالري زيادي كه در آنها وجود دارد، براي افزايش قدرت باروري بايد كاهش پيدا كند. يكي ديگر از عوامل تاثيرگذار بر قدرت باروري آقايان، افراط در استفاده از مواد حاوي كافئين، الكل (مصرف الكل بايد بسيار محدود شود) و سيگار (ترك سيگار در افزايش قدرت باروري الزامي است) مي‌باشد.

اين مواد با توجه به اينكه حاوي آنتي اكسيدان و انواع ويتامين‌ها به ويژه ويتامين C مي‌باشند، مي‌توانند به افزايش قدرت باروري در آقايان كمك كنند. توصيه مي‌شود؛ براي مصرف غلات از انواع سبوس دار آن استفاده شود، زيرا غلات تسويه شده مانند برنج، نان‌هايي كه از آرد بدون سبوس تهيه مي‌شوند و. اگر زوجي تمايل به باروري دارند، بايد اين نكته را مد نظر قرار دهند كه اولين قدم براي موفقيت در باروري، حفظ تناسب اندام و شرايط وزني ايده‌آل است. بهتر است مصرف چربي مورد نياز روزانه آقايان براي بهبود فرآيند باروري، به سمت روغن‌هاي مايع گياهي مانند روغن زيتون، روغن كانولا و.

 

مواد غذايي مفيد و انرژي زا براي مردان

كنار گذاشتن غذاهاي سرشار از گليسمي و خوردن غذاهايي با شاخص گليسمي پايين مانند همين غلات كامل به شما كمك مي كند تا در روز پرانرژي باشيد و همچنين براي بهبود قدرت بدني و حمايت از سيستم ايمني بدن، مصرف ميوه و سبزيجات و پروتئين بسيار مهم است. قرار گرفتن در معرض نور خورشيد، ماهي سالمون، شاه ماهي و ماهي ساردين، روغن كبد ماهي، كنسرو ماهي تن، ميگو، زرده تخم مرغ، قارچ ها، شير گاو، شير سويا، آب پرتقال، غلات و جودوسر از منابع ويتامين D براي تامين ويتامين مورد نياز بدن تان هستند. خوشبختانه در ادامه اين بخش از نمناك در پاسخ به درخواست برخي از شما كاربران غذاهايي سالم معرفي شده اند كه مي توانيد به راحتي در رژيم غذايي خود و حتي همسرتان بگنجانيد تا انرژي خود را افزايش داده و روز خود را سرحال تر سپري كنيد.

از آن جايي كه مردان در تمام طول روز مشغول به كار هستند و نياز به انرژي زيادي دارند، تغيير رژيم غذايي به بهبود سطح انرژي شان كمك خواهد كرد اما با اين حال گاها عملي كردن و پيروي از يك رژيم غذايي سالم ممكن است دشوار باشد. بسياري از مردان يكسري مواد غذايي مصرف مي كنند كه باعث انرژي كم آن ها شده و در نهايت مجبورند به قهوه و نوشيدني هاي انرژي زا روي بياورند اما با اين حال، براي تغيير رژيم بايد از مصرف نوشيدني هاي انرژي زا صرف نظر كنند. مصرف بلغور جو دوسر، به شرطي كه از مواد افزودني استفاده نكنيد، يك دوز سالم از كربوهيدرات و پروتئين را فراهم مي كند و همچنين سرشار از ويتامين ها و مواد معدني است كه به متابوليسم و توليد انرژي كمك خواهد كرد.

كلم پيچ يك غذاي فوق العاده گياهي است و سرشار از ويتامين ها و مواد معدني مفيد براي حفظ انرژي مي باشد و علاوه براين، سرشار از كلسيم است و باعث رشد استخوان شده و فيبر موجود در آن به هضم غذا كمك مي كند. بادام، بادام هندي و گردو همگي نمونه هايي از مغزها هستند و چنانچه پيش از اين در مطالب سلامت نمناك خوانديد آنها داراي چربي هاي سالم، فيبر، پروتئين، آنتي اكسيدان، ويتامين ها و موادمعدني هستند. آن ها زنجيره هاي قندي هستند كه هنگام هضم توسط بدن به راحتي به انرژي تبديل مي شود بنابراين سيب زميني به شما انرژي در طولاني مدت را مي دهد و همچنين باعث مي شود احساس سيري داشته باشيد.

 

بدن ما به چه موادي نياز دارد؟

6- آب: يكي از مواد مورد نياز بدن است كه براي كار طبيعي كليه ها ، دفع مواد زائد و سموم از بدن، جلوگيري از كم آبي، برطرف شدن خشكي دهان و زبان و جلوگيري از يبوست ضروري است. آهن موجود در فرآورده هاي گوشتي جذب خوبي دارد؛ اما براي جذب بهتر آهن موجود در ساير مواد غذايي مصرف ميوه و سبزي هاي سرشار از ويتامين C همراه غذا توصيه مي شود. مواد غذايي كه حاوي روي هستند عبارتند از: انواع گوشت ها، جگر ، تخم مرغ ، شير و فرآورده هاي آن، غلات سبوس دار، مغزها ، حبوبات ، سبزيهاي سبز تيره و زرد تيره. ويتامين هاي گروه B در انواع گوشت ها ، تخم مرغ، شير، حبوبات، غلات سبوس دار ، و به مقدار كمتري در ميوه ها و سبزي هاي داراي برگ سبز تيره وجود دارد.

پختن سبزي ها به مدت طولاني و يا قرار گرفتن سبزي ها و ميوه هاي خرد شده در معرض هوا و نور، باعث از بين رفتن ويتامين C موجود در آنها مي شود. وزن مناسب براي مردان به اين صورت محاسبه مي شود: 49 كيلوگرم به ازاي 153 سانتي متر قد به اضافه يك كيلوگرم به ازاي هر يك سانتي متر قد بيشتر. وزن مناسب براي زنان به اين صورت محاسبه مي شود: 45 كيلوگرم به ازاي 153 سانتي متر قد به اضافه يك كيلوگرم به ازاي هر يك سانتي متر قد بيشتر. ويتامين C در انواع ميوه ها و سبزي هاي تازه ، مانند گوجه فرنگي ، فلفل سبز دلمه اي، پرتقال، كيوي و ساقه سبز پيازچه وجود دارد. كمبود روي باعث بي اشتهايي، مشكلات بينايي و كندي ترميم زخم ها شده همچنين باعث مي شود كه مزه و طعم غذاها را كمتر احساس كنيم.

4- ويتامين ها: با افزايش سن، ميزان برخي ويتامين ها كم مي شود كه با رعايت تنوع در رژيم غذايي مي توانيم آن را جبران كنيم. از آنجايي كه در دوره سالمندي احساس تشنگي كاهش يافته است، حتي اگر تشنه نمي شويد روزانه حداقل 6 تا 8 ليوان آب بنوشيد. از طرفي مصرف زياد چربي ها خصوصا روغن هاي جامد باعث افزايش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و برخي از سرطانها مي شوند. سوء تغذيه پروتئين ، يعني كمبود پروتئين ، به سيستم دفاعي بدن آسيب مي رساند و بدن را مستعد ابتلا به بيماري مي كند. مصرف داروهاي ضد اسيد معده، عدم تحرك، اشكال در جذب كلسيم مواد غذايي و كمبود ويتامين D باعث كاهش كلسيم مي شود.

 

رژيم غذايي سالم چيست؟

رژيمي شامل مواد غذايي نشاسته‌ دار همچون سيب زميني، برنج و ماكاروني بعلاوه ميزان زيادي از انواع ميوه و سبزيجات و به‌همراه مقداري مواد مغذي پروتئين دار همچون گوشت، ماهي و همچنين كمي لبنيات، بعلاوه مقدار كمي چربي، نمك و شكر تمام مواد مغذي‌اي كه بدن شما به آن احتياج دارد را تامين مي‌كند. شكر عموما بصورت طبيعي در غذاها وجود دارد و البته نيازي به كم كردن مصرف اين نوع از شكر نيست، بلكه شما بايد ميزان غذاها و نوشيدني‌هايي كه با شكر درست مي‌شوند همچون، نوشابه‌ها، كيك، بيسكوييت، شكلات، بستني و مربا را كاهش داده و كنترل كنيد. تعادل به معني خوردن طيف گسترده‌اي از مواد غذايي در اندازه مناسب و مصرف مقدار صحيح از خوردني‌ها و نوشيدني ها كه به شما در رسيدن به بدني سالم و حفظ سلامت آن، كمك مي‌كند.

آجيل يكي از بهترين جايگزين تنقلات اشباع شده از چربي هستند و سرشار از فيبر مي‌باشند، با اينحال بدليل ميزان بالاي چربي آنها ، سعي كنيد ميزان مناسب و كمي آجيل مصرف كنيد. اما چربي هاي غير اشباع نشده، چربي هايي هستند كه مي‌توانند باعث كاهش كلسترول خون شده و اسيدهاي چربي را كه ما براي حفظ سلامتي بدن به آن احتياج داريم تامين كنند. تحقيقات نشان مي‌دهد كه افراديكه در روز حداقل پنج وعده ميوه و سبزيجات مي‌خورند، خطر بيماريهاي قلبي، سكته مغزي و بعضي از انواع سرطان در آنها كاهش مي‌يابد. همچنين رژيم غذايي سالم به همراه ورزش مي‌تواند خطر ابتلا به بيماريهايي از جمله چاقي، بيماريهاي قلبي، ديابت نوع ۲، فشارخون بالا و سرطان را در شما كاهش دهد.

چربي و شكر هردو منابع تامين انرژي بدن هستند، اما زمانيكه ما زياد از آنها استفاده كنيم، باعث جذب انرژي بيشتر از آنچه نياز داريم شده و در نتيجه چاق مي‌شويم. همه مواد غذايي كه ما مصرف مي‌كنيم را مي‌توان به پنج دسته تقسيم كرد، براي داشتن رژيم غذايي سالم، سعي به انتخاب طيف متنوعي از غذاها از ۴ گروه اول نماييد. رژيم غذايي سالم مواد مغذي لازم، مايعات كافي، آمينو اسيد و اسيدهاي چرب لازم، ويتامين ها و مواد معدني كافي و همچنين كالري لازم را براي بدن فراهم آورد. توجه كنيد كه زمانيكه بحث پرخوري و اضافه وزن درميان است، مقصر فقط غذاها نيستند، بعضي از نوشيدني ها هم مي‌توانند به اندازه غذا چاق كننده باشند.

 

بزرگ كردن آلت تناسلي مردان با كنترل تغذيه و ويتامين

آيا مي‌دانيد بعضي از غذاهاي طبيعي همراه با ورزش‌هاي آلت تناسلي مي‌توانند به بزرگ‌تر شدن اندازه آلت تناسلي مردان كمك كنند؟ اما بهترين قدم براي شروع، توجه به چيزهايي است هر روز در دهان خود قرار مي‌دهيد. حال بياييد به 7 ماده غذايي عالي كه اندازه آلت تناسلي شما را بزرگ‌تر مي‌كنند بپردازيم: در اين مقاله درباره نحوه بزرگ كردن اندازه آلت تناسلي مردان بوسيله مواد غذايي بحث شده است. اين مواد غذايي براي بزرگ شدن آلت تناسلي عالي هستند زيرا خون شما را رقيق مي‌كنند و باعث افزايش جريان خون در آلت تناسلي شما شده كه از اين طريق باعث بزرگ شدن آن مي‌شود. در درجه اول بايد به اين سوال بپردازيم كه چه چيزي در غذا باعث بزرگ شدن آلت تناسلي مردان مي‌شود؟ يك عامل بزرگ و مهم: مواد غذايي بايد به بهبود گردش خون در بدن كمك كند.

طبق نظر محققان، متوسط اندازه آلت تناسلي مردان مطابق استانداردهاي جهاني 13 سانتي‌متر تخمين زده شده است و آلت تناسلي كم‌تر از 11 سانتي‌متر كوچك تلقي مي‌شود. عدم وجود فعاليت بدني باعث افزايش كلسترول در سرخرگ‌هاي شما مي‌شود، بنابراين گردش خون مناسب در آلت تناسلي را مختل مي‌كند و باعث كوچك شدن آن مي‌شود. مصرف غذاهاي حاوي چربي‌هاي اشباع و كالري زياد و نداشتن فعاليت بدني به اندازه كافي مي‌تواند باعث شود تا آلت تناسلي شما بطور قابل توجهي كوچك شود. از اين گذشته، شما به معناي واقعي كلمه مي‌توانيد اين فلفل را روي هر غذايي كه بخواهيد، به خصوص غذاهاي گوشتي كه در خانه تهيه مي‌كنيد، بپاشيد.

همچنين جاي تعجب نيست كه بسياري از اين غذاها كه در ادامه مقاله به آن‌ها‌ اشاره خواهد شد، عناصر موجود در دستور تهيه دمنوش مخصوص نعوظ هستند. علاوه بر مصرف غذاهاي توصيه شده براي بزرگ شدن آلت تناسلي، برخي ويتامين‌ها نيز در بزرگ كردن آلت تناسلي مردان تأثير بسزايي خواهند داشت. ماده اصلي آن كوركومين است و براي جلوگيري از لخته شدن خون و كمك به رقيق شدن خون در آلت تناسلي مردان كاملاً شناخته شده است. در اينجا 4 گياه و ادويه ديگر نيز وجود دارد كه مردان مي‌توانند در رژيم غذايي براي بزرگ شدن آلت تناسلي خود استفاده كنند. در نتيجه، اين فلفل مي‌تواند باعث رقيق شدن خون، كاهش فشار خون و افزايش گردش خون در بدن (و خصوصاً آلت تناسلي شما) شود.

 

فيتنس مردان – همه اصولي كه بايد براي فيتنس آقايان بدانيد

با تغيير سبك زندگي، استفاده مداوم از ماشين شخصي، نشستن طولاني پشت ميز و تفريحات ايستا مثل كار با موبايل، پلي استيشن، تلويزيون و كامپيوتر، بحران سلامتي روز به روز جدي‌تر مي‌شود و مردان بيشتري تحت ريسك سكته، ديابت، مرگ زودرس و ناتواني‌هاي جنسي قرار مي‌گيرند. يعني اگر با همين مهارت‌هاي امروزي خود، به فكر كم كردن وزن و ساختن اندامي جذاب‌تر بيفتيد، به احتمال زياد دستمزدتان افزايش پيدا خواهد كرد. به خصوص توجه به اين نكته كه فيتنس مردان تنها براي جذابيت ظاهري نيست و مي‌تواند تاثير شگرفي بر سلامتي جسمي و ذهني مردان بگذارد. بلكه پژوهش‌هاي جديد نشان مي‌دهند مرداني كه اندام متناسب دارند، زندگي مشترك بهتر و به طور ميانگين درآمد بالاتري دارند.

درست مثل تغذيه، كه در بالا به آن اشاره كرديم، داشتن يك برنامه كامل تمرين مي‌تواند وضعيت فيتنس شما را بهبود بخشد. اما حتي در صورتي كه زندگي بسيار شلوغي داشته باشيد، با رعايت اين نكات مي‌توانيد وضعيت فيتنس خود را ارتقا بدهيد. لازم است يك برنامه غذايي مخصوص به خودتان داشته باشيد كه بدانيد بدن شما در هر روز به چه غذاهايي نياز دارد. همچنين به طور ميانگين مردان كمتر از زنان به پزشك يا متخصص مراجعه مي‌كنند و كمتر نگران سلامت خود هستند. در گذشته مردان بيشتر به كارهاي فيزيكي سنگين اشتغال داشتند و به طور روزانه فعاليت شديد مي‌كردند. با اين حال با رعايت اين ده نكته قادر خواهيد بود يك گام به سمت فيتنس مردان و تناسب اندام برداريد.

مردان امروزي از 8 ساعت نشستن پشت ميز خسته مي‌شوند نه از حمل بارهاي سنگين در مسافت‌هاي طولاني. اگر در مورد غذايي كه مي‌خوريد تجديد نظر نكنيد، فيتنس به يك روياي دست‌نيافتني تبديل مي‌شود. تركيب غذايي كه مي‌خوريد، نوع ورزشي كه داريد و حتي ساعت خواب شما بر اندامتان تاثير مي‌گذارد. براي فيتنس تنها داشتن تغذيه سالم و تمرين روزانه كافي نيست، اگر سبك زندگي خود را اصلاح نكنيد. از سوي ديگر تبديل شدن به مردي قوي، سالم، جذاب و فعال مي‌تواند شريك زندگي شما را خوشحال كند. اما اين موضوع در سال‌هاي اخير دارد تغيير مي‌كند و كم كم مردان هم به فكر فيتنس افتاده‌اند. در اينجا ده نكته كليدي براي اصلاح صبح زندگي سالم براي فيتنس مردان را فهرست مي‌كنيم:.

 

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۵:۳۸ توسط:ستار يكتا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :