دلتاس دلتاس .

دلتاس

مهار افسردگي با خوراكي هاي خوشمزه

با ۴ خوراكي خوشمزه استرس تان را كم كنيد

محققان اين پژوهش مشاهده كردند هورمون استرس ( كورتيزول ) در افرادي كه به مدت ۶ هفته روزانه ۴ فنجان چاي سياه نوشيده‌اند در سطح پاييني قرار دارد و بعد از يك اتفاق استرس زا، زودتر به آرامش دست مي‌يابند تا افرادي كه عادت به نوشيدن چاي سياه ندارند. در پژوهش گسترده‌اي كه در آلمان انجام گرفته مشاهده شده است افرادي كه به مدت بيش از ۶ سال شكلات سياه مصرف كرده‌اند فشار خون پايين‌تري نسبت به افرادي دارند كه كمتر از اين ماده‌ي غذايي مي‌خورند. ما در اين مطلب كوتاه شما را با ۴ ماده‌ غذايي آشنا مي‌كنيم و توصيه مي‌كنيم براي داشتن آرامش بيشتر اين چهار ماده‌ي غذايي را در برنامه‌ي غذايي روزانه‌تان بگنجانيد.

توصيه مي‌كنيم به طور مرتب دو مرتبه در هفته ۹۰ گرم ماهي چرب ميل كنيد و يا اينكه گردو را دريابيد و هر روز مصرف كنيد. حيف كه شكلات سياه حاوي چربي، قند و كالري است وگرنه مي‌توانستيد تا جايي كه مي‌توانيد از اين ماده غذايي ميل كنيد. محققان معتقدند كه نوشيدن چاي سياه تأثير مثبتي روي خلق و خوي افراد دارد و سطح هشياري آن‌ها را بالا مي‌برد. مي‌توانيد از مكمل روغن ماهي استفاده كنيد اما مصرف ماهي خوشمزه‌ترين روش براي دريافت اين مواد مغذي است. پژوهش ديگري نشان مي‌دهد ميزان هورمون استرس در افرادي كه عادت به خوردن شكلات سياه دارند كمتر است. پژوهش ديگري نشان مي‌دهد ميزان هورمون استرس در افرادي كه عادت به خوردن شكلات سياه دارند كمتر است.

پژوهش ديگري نشان مي‌دهد ميزان هورمون استرس در افرادي كه عادت به خوردن شكلات سياه دارند كمتر است. نتايج يك پژوهش انگليسي نشان مي‌دهد نوشيدن چاي سياه مي‌تواند به سرعت عواقب استرس را برطرف كند. براي اين كه استرس‌هايتان را كنترل كنيد اسيدهاي چرب امگا ۳ را به برنامه‌ غذايي خود اضافه كنيد. گوشت اين ميوه‌ خوشمزه حاوي دو ماده‌ي ضداسترس قوي است: پتاسيم و اسيدهاي چرب اشباع نشده مونو. اين اسيدهاي چرب ضروري، هورمون‌هاي استرس را مهار و با افسردگي مقابله مي‌كند. به علاوه اسيدهاي چرب اشباع نشده مونو، براي دور شدن از حالت افسردگي مفيد است. راه‌هاي مختلفي براي مقابله با استرس‌ها و فشارهاي روزمره وجود دارد.

 

تاثير مصرف ماهي در درمان افسردگي

 تقويت عملكرد مغز و حافظه  پيشگيري از ابتلا به بيماري زوال عقلي  پيشگيري يا مهار بيماري آلزايمر  پيشگيري و درمان بيماري هاي قلبي عروقي  كاهش خطر تصلب شرايين  كاهش تري گليسريد  كاهش فشار خون  پيشگيري از كمبود يد در بدن  كاهش خطر ابتلا به ديابت  كاهش ابتلا به بيماري هاي كليوي  كاهش ورم مفاصل  تقويت چشم و كاهش التهاب هاي چشمي. هنر است براي فرار از افسردگي و رفع اثرات منفي آن در زندگي تان از ماهي كمك بگيريد و موجب تقويت روحيه خود و شادابي بيشتر خود شويد ماهي مي تواند گزينه خوب و طبيعي براي اين عارضه باشد. ماهي و روغن آن به علت سرشار بودن از اسيدهاي چرب امگا 3 و خواص آنتي اكسيداني فراواني كه دارند مي توانند خطر ابتلا به روان پريشي و بيماري هاي رواني را كاهش دهند.

تغيير عادات رفتاريتان مانند ميزان فعاليت هاي فيزيكي تان، شيوه زندگي تان و حتي نوع فكر كردنتان همه از جمله راه هاي طبيعي مقابله با افسردگي هستند. در حالي كه ماهي سرشار از پروتئين ، ويتامين هايي همچون A، B، D و املاح معدني از جمله كلسيم، فسفر، يد، آهن ،مس مي باشد اما چربي و كلسترول كمي دارد. حدود 350 ميليون نفر در سرتاسر دنيا از بيماري افسردگي رنج مي برند و افسردگي در جهان به يكي از عوامل مهم ناتواني و ازكارافتادگي تبديل شده است. متاسفانه بيشتر درمان هايي كه براي اين بيماري در نظر گرفته شده است، رضايت بخش نبوده است و علاوه بر اين اثرات جانبي فراواني دارند. به همين دليل محققان در پي پيدا كردن تغييري در سبك زندگي و يا برنامه غذايي براي پيشگيري و كاهش خطر ابتلا به اين بيماري هستند.

مطالعات متعددي نشان داده است كه مصرف مواد غذايي از جمله ماهي مي تواند در پيشگيري و درمان افسردگي بسيار موثر باشد. مطالعه اي ديگر نشان داده است كه كلاژن موجود در ماهي تيلاپيلا مي تواند در بهبود و درمان زخم ها بسيار موثر باشد. محققان نشان داده اند كه مصرف متناسب ماهي مي تواند در پيشگيري از افسردگي در مراحل اوليه بسيار موثر باشد. راهكارهاي كوچك بسياري وجود دارد كه خود شما مي توانيد با انجام آنها به مقابله با افسردگي بپردازيد. علاوه بر اين، ماهي تاثيرات بسيار مثبتي بر سلامتي دارد كه در اينجا به برخي از آن ها اشاره مي كنيم:. به طور كلي، مصرف ماهي به طور مكرر و به مقدار كافي مي تواند خطر ابتلا به افسردگي را تا 17% كاهش دهد.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۱:۲۳ توسط:ستار يكتا موضوع:

بهداشت جنسي بانوان

بررسي تأثير آموزش بهداشت جنسي بر رضايت جنسي زوجين

2 استاديار گروه زنان و مامايي، مركز تحقيقات سلامت زنان، دانشكده پزشكي، دانشگاه علوم پزشكي مشهد، مشهد، ايران. 1 دانشجوي دكتراي بهداشت باروري، دانشكده پرستاري و مامايي، دانشگاه علوم پزشكي مشهد، مشهد، ايران. 3 كارشناس ارشد پرستاري، دانشكده پرستاري و مامايي، دانشگاه علوم پزشكي بيرجند، بيرجند، ايران.

نكات بهداشت جنسي مردان

با توجه به شرايط كنوني حاكم و فراگيري بيماري كويد 19 يا كرونا ويروس، با وجود اينكه انتقال اين بيماري از طريق تماس جنسي به اثبات نرسيده، ولي به جهت نزديكي فيزيكي شركاي جنسي در حين رابطه، تاكيد مي‌شود، از برقراري ارتباط جنسي با افرادي كه از سلامتي آنها در برابر بيماري كرونا اطمينان نداريد، خودداري كنيد. همانطور كه مي‌دانيد، اندام تناسلي به دليل قرار گرفتن در معرض تعريق و همچنين به اين جهت كه محل خروج مايعات مترشحه از بدن هستند، مي‌توانند مناطق ايده‌آلي براي رشد باكتري‌ها و ميكروب‌ها باشند. بررسي مناطق تناسلي توسط خود شخص، از نظر وجود ضايعات و تغييرات ايجاد شده در اين اندام، و مراجعه به پزشك با مشاهده هر تغييري، مي‌تواند به حفظ سلامت جنسي كمك كند.

توصيه مي‌كنيم با داشتن يك پارتنر جنسي، و اطمينان از سلامت او، تا حد زيادي از بيماري‌هاي مقاربتي مانند كلاميديا، سوزاك، هپاتيت B، تبخال تناسلي و. رعايت برخي نكات توسط آقايان در روابط جنسي و لحاظ كردن اصول بهداشتي قبل، بعد و در حين رابطه، موضوعي است كه در اين متن به آن مي‌پردازيم. ولي بايد توجه داشته باشيد، در موارد ابتلا به برخي بيماري‌ها مانند زگيل تناسلي، كاندوم وسيله پيشگيري مناسبي محسوب نمي‌شود. رعايت اين مورد، به خودي خود مي‌تواند اثر كاهنده‌اي در بسياري از بيماري‌ها و مشكلات دستگاه تناسلي داشته باشد. در آقايان رعايت چند مورد قبل، بعد و در حين رابطه جنسي، به سلامتي آنها و شريك جنسي شان كمك زيادي خواهد كرد.

راه ايجاد بسياري از عفونت‌هاي اندام تناسلي و انتقال بسياري از بيماري‌ها از طريق تماس جنسي است. به همين جهت رعايت بهداشت مناطق تناسلي هم در آقايان و هم در بانوان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. اين كار به خودي خود، مي‌تواند از بسياري بيماري‌ها و مشكلات مربوط به روابط جنسي جلوگيري كند. كاندم به عنوان ابزاري پوشاننده، مي‌تواند راهي براي پيشگيري بسياري از بيماري‌ها باشد. توصيه مي‌كنيم بلافاصله پس از رابطه جنسي ادرار كنيد و اندام جنسي خود را شستشو دهيد. پس رعايت اصول و نكاتي كه از اين مشكلات پيشگيري كند، بسيار حائز اهميت مي‌باشد.

تأثير آموزش بهداشت جنسي همراه با ورزش عضلات كف لگن بر عملكرد و رضايت جنسي زنان باردار

نشاني: تهران، بزرگراه اشرفي اصفهاني، نرسيده به پل بزرگراه شهيد همت، خيابان شهيد قموشي، خيابان بهار، نبش كوچه چهارم، پلاك 1. قربان زاده مريم، ساراني آزاده، كيخاسالار عبدالحسين، ريگي سيمين، جان آبادي مهديه، دهمرده يگانه. تأثير آموزش بهداشت جنسي همراه با ورزش عضلات كف لگن بر عملكرد و رضايت جنسي زنان باردار. تأثير آموزش بهداشت جنسي همراه با ورزش عضلات كف لگن بر عملكرد و رضايت جنسي زنان باردار. تأثير آموزش بهداشت جنسي همراه با ورزش عضلات كف لگن بر عملكرد و رضايت جنسي زنان باردار.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۲:۴۰ توسط:ستار يكتا موضوع:

اشتباهات جنسي مردان

اشتباهات رايج مردان در رابطه جنسي كه نمي دانيد!

اما مطالعات نشان داده است كه معاشقه و مقدمات قبل از رابطه جنسي مانند ماساژ، نوازش، بوسيدن و در آغوش عوامل مهمي در ارگاسم زنان محسوب مي شوند. آن ها اين نكته را فراموش مي كنند كه صحنه هاي موجود در اين فيلم ها صرفا جهت بهره هاي تجاري نشان داده مي شود و در واقعيت اين گونه نخواهد بود. از معمول ترين اشتباهات جنسي مردان اين است كه بسياري از آن ها بر اين باورند كه هدف از رابطه جنسي فقط دخول و ارگام است.  به همين سادگي براي جلوگيري از اين اشتباه با شريك زندگي خود ارتباط برقرار كنيد تا بتوانيد او را بهتر بشناسيد. بنابراين پس از ارگاسم بايد حتما عمل نوازش و بوسيدن را ادامه دهيد تا همسر شما احساس آرامش و امنيت بيشتري داشته باشد.

به همين دليل يك اشتباه اساسي اين است كه فرض كنيم شيوه هايي براي رابطه جنسي وجود دارد كه همه زنان دوست دارند. متاسفانه برخي از مردان به علت مشاهده فيلم هاي پورن، درك و تحليل درستي از رابطه جنسي سالم و موفق نخواهند داشت. وقتي درباره رابطه جنسي صحبت به ميان مي آيد، همه زن و شوهرها دوست دارند چيزهاي زياي را تجربه كنند. مهم ترين نكته در رابطه جنسي موفق ايجاد ارتباط صحيح و احترام گذاشتن به نيازهاي طرف مقابل مي باشد. در اين ميان مردان ممكن است دچار اشتباهاتي شوند كه مي تواند منجر به عدم رضايت جنسي همسر خود شود. كليتوريس يكي از ارگان هاي جنسي زنان است كه نقش مهمي  در تحريك و ارضا جنسي آن ها خواهد داشت.

تنها چيزي كه مي تواند رضايت جنسي طرفين را به دنبال داشته باشد، ارتباط خوب با همسر خواهد بود. معاشقه و تحريك قبل از رابطه جنسي يكي از نكاتي است كه بسياري از مردان به آن توجه كافي ندارند. در اين صورت ضمن شناختن روحيات و علايق او مي توانيد بذت جنسي را براي او به ارمغان بياوريد. اما بدانيد كه تنها چيزي كه در رابطه جنسي مهم است، احساس لذت و رضايت طرفين مي باشد. بنابراين به دنبال كيفيت رابطه جنسي باشيد و ذهن خود را مشغول مدت زمان آن نكنيد. مقالات زيادي درباره مدت زمان نرمال يك رابطه جنسي براي مردان منتشر شده است. بسياري از مردان علاقه دارند كه رابطه جنسي آن ها مدت زمان زيادي طول بكشد.

 

دلايل سرد شدن رابطه

اين روزها زندگي به آساني گذشته نيست،تجملات زياد است و سطح درامدزايي محدود است به اين ترتيب مشكلات اقتصادي بر روي ذهن و تصور افراد فشار مي آورد و مشكلات زيادي ايجاد مي كند به طوري كه ديگر نمي توانند از زندگي خود لذت ببرند و به نوعي رابطه به سردي كشيده مي شود. در واقع افراد نمي توانند انعطاف پذيري خوبي در برابر نيازهاي هم داشته باشند و يا روش خود را بهترين گزينه مي دانند به طوري كه مسير جنسي برايشان تكراري مي شود و اين موضوع سبب دلزدگي شده و مشكلات زيادي ايجاد مي كند. مثلاً مرد داراي شغلي است كه ساعت زيادي را دور از شهر و محل زندگي خود حضور دارد و يا زن بيشتر زمان خود را با دوستان خود سپري مي كند به اين ترتيب سبب مي شود كه از نظر زماني بين زن و مرد فاصله ايجاد شود.

جملاتي مانند “ديگر مثل گذشته از بودن با همسرم خوشحال نيستم”، ” ما آنطور كه بايد همديگر را درك نمي كنيم”، ” براي صحبت با هم زمان كافي نمي گذاريم و يا حرف زيادي براي زدن نداريم”. شايد بگوييد چطور ممكن است نظافت شخصي اينقدر در رضايت از ارتباط بين زن و مرد تاثير دارد؟ بايد بگوييم بسيار زياد! زن و مرد هر دو بايد به بدن خود رسيدگي كنند و هر نوع آلودگي را از خود دور نمايند. در بين زوجين يك سري مشكلات ارتباطي و بد رفتاري ديده مي شود به طوري كه زن و شوهر همديگر را ناديده مي گيرند و يا منتظر هستند تقاضاكننده، فرد روبرو باشد و خودشان هرگز آغاز كننده نيستند.

منفعل بودن زن در رابطه جنسي بسيار مشكل ساز است و مشخص است كه اگر زن تنها دليل از رابطه جنسي را تولد فرزند خود بداند هرگز از رابطه لذت نمي برد و همينطور لذت مورد نظر را به مرد نمي دهد. تصوير ذهني نامناسبي كه زن از بدن خود دارد باعث مي شود كه در طول رابطه دائماً خود را پايين بياورد و مضطرب باشد و اين موضوع سبب مي شود كه لذت لازم به او داده نشود و دچار آسيب شود. بارها شنيده مي شود كه فرد پس از ازدواج معتقد است كه همسرش آن فردي كه مي خواست، نيست! اين موضوع به شكلي دنبال مي شود كه شوكه كننده بوده و نياز به مشاوره هاي حرفه اي دارد. يكي از موضوعاتي كه بيشتر بانوان درگير آن هستند اينكه فكر مي كنند هميشه مرد بايد اولين نفر در ابزار علاقه باشد و يا در عوامل جنسي نيز اين موضوع بسيار ديده مي شود.

 

اشتباهات وحشتناكي كه مردان در “رابطه جنسي” مرتكب مي شوند!

زناني هستند كه نمي‌توانند با فعاليت جنسي رابطه عاطفي با همسرشان برقرار كنند و زناني هستند كه به سادگي با همسران‌شان رابطه عاطفي برقرار مي‌كنند و بقيه زنان در ميانه اين طيف قرار مي‌گيرند. يكي از بدترين چيزهايي كه ممكن است مردي از همسرش انتظار داشته باشد اين است كه خيال‌پردازي‌هايي كه فقط در فيلم‌هاي *** مي‌تواند ببيند را براي او انجام دهد. اگر مي‌خواهيد احترام‌تان را به همسرتان حفظ كنيد،‌ بايد بدانيد كه زني كه مي‌خواهد شما را ارضا كند، از اينكه او را هدايت كنيد‌ احتمالا بيشتر ممنون خواهد شد. هنگامي كه مردي با زني مقاربت مي‌كند، دخول آلت مردانه به قدري حس قوي‌اي در مرد ايجاد مي‌كند كه نمي‌تواند تصور كند كه ممكن است زن احساس مشابهي نداشته باشد.

اين سه متداول‌ترين اين نواحي هستند كه براي مردان حين پيش‌درآمد رابطه‌ جنسي تحريك‌كننده ‌تر هستند اما بايد صبر كنيد كه همسرتان اجازه آن را به شما بدهد. خيلي از مردان فكر مي‌كنند كه هنگام آميزش جنسي بايد ساكت باشند اما تا شما حرف نزنيد همسرتان نمي‌فهمد از چه چيزهايي راضي هستيد و از چه چيزهايي ناراضي. براي پيدا كردن نواحي تحريك‌ كننده همسرتان وقت بگذاريد: گردن، شانه‌ها، پشت، باسن، پاها هم جزء نواحي متداول تحريك ‌كننده در بدن هستند. باز هم بحث روشن گذاشتن چراغ ها يا خاموش كردن آن ها!  بسياري از مردان مي خواهند چراغ ها روشن باشد تا اصطلاحاً با ديدن بيشتر به لذت برسند.

برخي از زنان نسبت به زنان ديگر مرطوب‌تر مي‌شوند و اينكه ميزان نرم‌ شدگي طبيعي اين منطقه در يك زن از روزي به روز ديگر متفاوت است. بسياري از زنان براي رسيدن به ارگاسم نياز به تحريك كليتوريس دارند، اما تحريك كليتوريس پيچيده تر از آنچه كه ممكن است فكر كنيد است. آيا زندگي سالم جنسي واقعا به معناي داشتن حداقل سه بار رابطه در هفته است؟تعداد دفعات “صحيح” براي رابطه جنسي وجود ندارد. اين ميزان رطوبت با مرحله‌ چرخه ماهيانه كه زن در آن قرار دارد نيز تغيير مي‌كند و ممكن است تحت تاثير استرس و داروها هم باشد. بسياري از مردان – غالباً مردان خوش فكر – فشارهاي زيادي را به خود براي تحقق ارگاسم به شريك زندگي خود وارد مي كنند.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۴:۰۹ توسط:ستار يكتا موضوع:

چند ريزه كاري مهم در آشپزي

نكات مهم آشپزي

به عنوان مثال، خواباندن گوشت مرغ در نمك و آب مركبات باعث مي شود گوشت مقدار كمي از مواد را به خود جذب كند و با دور ريختن آب، تمامي نمك و ادويه نيز دور ريخته مي شود و مرغ بي مزه مي شود. ۷٫ براي افزودن كشمش، گيلاس، آلبالو و … به كيك، آن را در كمي آرد كه براي تهيه كيك اندازه گيري كرده ايد، بغلتانيد، سپس به مواد اضافه كنيد تا ته نشين نشود. ۱٫ اگر مرغ، گوشت و ماهي را كه در حال سرخ شدن است قبل از پايان زمان سرخ شدن برگردانيد، اين امر باعث از هم پاشيدن گوشت مي شود و آن قسمت گوشت ترد نخواهد شد. ۶٫ براي اين كه سفيده تخم مرغ خوب پف كند، آن را كاملا از زرده جدا كنيد، بگذاريد براي مدتي در دماي اتاق بماند.

۴٫ براي حفظ تردي سالاد و سبزيجات مانند كاهو آن را كاملا خشك كنيد، سپس روغن يا سس را به آن اضافه كنيد. ۲٫ براي اين كه سبزيجات يا گوشت به خوبي سرخ شود، از قابلمه يا ماهيتابه با اندازه مناسب استفاده كنيد. ۳٫ اگر ماده غذايي مانند گوشت كه بايد روي شعله آرام پخته شود با حرارت بالا بپزد، سفت و خشك خواهد شد. ۸٫ براي كاهش ميزان اسيديته در سس هاي حاوي گوجه فرنگي كمي شكر به آن اضافه كنيد تا طعم آن خنثي شود. اگر هم از خرده نان استفاده مي كنيد، ابتدا روي مرغ نمك بريزيد، سپس در خرده نان بغلتانيد. بنابراين كمي نمك به مواد اضافه كنيد و بقيه را پس از درآوردن آن از داخل مواد اضافه كنيد.

۵٫ آشپزهاي ماهر، در زمينه نحوه افزودن نمك به مواد غذايي دقت زيادي مي كنند.

براي تشخيص ” قوام آمدن ” ، زماني كه روي مربا و يا شربت دانه هاي مرواريد شكل ايجاد ميشود ، مقداري از شربت را برداريد و كمي صبر كنيد تا خنك شود ، سپس شربت را به طرف ظرف سرازير كنيد ، اگر سفت شده بود و سخت ريخته شد و كش آمد ، متوجه ميشويد كه قوام آمده و آماده خاموش شدن است. _ سبز ماندن سبزيجات اگر مايليد سبزي آش يا سبزيجات ديگر مانند نخودفرنگي يا لوبياسبز، سبز بمانند و رنگ كدر به خود نگيرند، از اين روش استفاده كنيد: در مدت پخت، در ظرف را باز بگذاريد يا يكچهارم قاشق چايخوري جوش شيرين به سبزيجات مذكور اضافه كنيد. _ پختن اسفناج براي پختن اسفناج كمي آب داخل ظرف اسفناج بريزيد و حرارت را كم كنيد اما براي آنكه اسفناج در ظرف بالا نيايد، در قابلمه‌اي كوچكتر از قابلمه‌اي كه روي گاز گذاشته‌ايد انتخاب كنيد و روي اسفناجها بگذاريد.

_ بيرون راندن حشرات از سبزيجات براي اينكه حشرات داخل سبزيجاتي مانند كلم، گل كلم و نظاير آن را بيرون بياوريد، ۱۵ دقيقه آن را در آب سردي فرار دهيد كه با چند قاشق چايخوري نمك يا سركه مخلوط كرده‌ايد. در طول آموزش ، ممكنه از اصطلاحاتي استفاده بشه كه بعضي دقيقا” مفهوم آنها را متوجه نباشند ، بنا براين لازمه كه ابتدا به تشريح اين اصطلاحات بپردازيم تا در حين آموزش مفاهيم دقيق انتقال داده بشه. براي خارج شدن حشرات از لاي سبزيجات، جدا كردن دانه باقلا از غلاف آن، جلوگيري از پلاسيدگي سريع هويج، گرفتن مزه تلخ كاهو و… چه ميكنيد؟ با چند فوت‌وفن ساده براي انجام راحت‌تر اين كارها آشنا شويد.

تخم مرغهايي كه در ته ظرف قرار ميگيرند تازه هستند، تخممرغهايي كه قسمت انتهاي آنها به سمت بالا باشد، زياد تازه نيستند و بايد آنها را زود مصرف كرد و آنهايي كه روي آب شناورند كهنه هستند. به عنوان مثال، خواباندن گوشت مرغ در نمك و آب مركبات باعث مي شود گوشت مقدار كمي از مواد را به خود جذب كند و با دور ريختن آب، تمامي نمك و ادويه نيز دور ريخته مي شود و مرغ بي مزه مي شود. حرفه اي كه هر آنچه از آن بدانيد باز هر روز با جديدترين مقاله هاي علمي و آموزشي در خصوص روش هاي آشپزي، دستور العمل و تصحيح كردن تغذيه و برنامه غذايي روبرو مي شويم. _ از بين بردن پلاسيدگي كاهو و كرفس كمي آبليمو در آب سرد ريخته، سپس كاهو و كرفس را در آن خيس كنيد و چند ساعت درون يخچال قرار دهيد تا تازگي خود را به دست آورد.

 

فنون آشپزي

چگونه سينه مرغ را فيله كنيم؟  آموزش دم كردن زعفران اين ترفندهاي خانه داري و آشپزي را مي دانستيد؟ 6 ترفند مفيد در آشپزي براي بهتر شدن دست پخت خانم ها چه كنيم كيفيت آب ليموي خانگي بالا برود؟  چگونه تلخي زيتون را بگيريم؟ ۱۴ راه براي خوش طعم كردن خوراك ها پياز داغ و سير داغ فريزري، خوب يا بد؟  8 ريزه كاري مهم در آشپزي  10 تكنيك در پخت خورش قيمه خوش رنگ و خوش طعم  نكات مهم آشپزي نكات مهم در سرخ و بخارپز كردن سبزيجات  راههاي تشخيص مرغ، ماهي و گوشت سالم  اصول طبخ غذا  نكاتي براي طبخ پاستا  چه كار كنيم شير سر نرود  استفاده از نمك در غذا  ترفندهاي سرعت در آشپزي را ياد بگيريد سبزيجات تازه را به موقع داخل غذا بريزيد مواد غذايي چسبيده به كف ماهي‌تابه را دور نريزيد ادويه‌جات و سبزيجات خشك را در روغن سرخ كنيد بگذاريد ماهي‌تابه كاملاً داغ شود ترفند هاي آشپزي  ترفندهاي سرعت در آشپزي  چند نكته در رابطه با كاهو  پوست كندن باقالا  چگونه‌ سويا را خوش‌ طعم‌ كنيم‌؟  و.

 

ريزه كاري مهم در آشپزي

براي نگهداري سبزيجاتي مانند سير، پياز و سيب زميني كه بايد در محلي خنك و خشك و درجريان هوا قرار گيرند از سبدهاي مخصوص بخارپز با جنس بامبو كه در تايلند بسيار كارايي دارند، استفاده كنيد. سپس آنها را از آب درآوريد و دوباره اين كار را تكرار كنيد البته كمي نمك سنگ به آب اضافه كنيد تا آب تميز بوده و آلودگي و رسوب در آن ديده نشود. استفاده از دست ها يا حركت دادن زرده به عقب و جلو در ميان پوسته هاي تخم مرغ مي تواند آن را در معرض باكتري قرار دهد و غذا را فاسد سازد. شكر قهوه اي سفت شده را به همراه يك برش سيب نگهداري كنيد تا آن را دوباره نرم كند يا اينكه شكر را براي 20 ثانيه در مايكروويو قرار دهيد.

مي توانيد از آن براي تهيه كروتن (تكه نان مكعب شكل برشته و يا سرخ شده كه در سوپ يا روي سالاد مي ريزند) يا خرده نان استفاده كنيد. هنگام نگهداري غذاهاي كنسروي آنهايي را كه تاريخ انقضاي نزديك تري دارند در جلوي قفسه يا روي آن قرار دهيد تا زودتر مصرف كنيد. هنگامي كه فريز شدند، آنها را به يك كيسه نايلوني انتقال داده و روي آنها تاريخ زده و در زمان نياز از آن استفاده كنيد. موزها را از ساير ميوه ها دور نگه داريد، زيرا آنها گازهايي از خود آزاد مي كنند كه مي توانند سبب رسيدن ميوه ها شود. آنها را از بسته بندي شان درآوريد و در زير آب سرد آب بكشيد، پس از اينكه آنها گرفته شد روي حوله اي كاغذي پخش كنيد.

خامه، آب مرغ، آب گوشت و سبزيجات، آب ميوه ها و ساير مايعات را از طريق فريز كردن آنها در ظرف هاي يخ نگهداري كنيد. سيب زميني و بادنجان را پس از برش دادن در آب سرد قرار دهيد تا از تغيير رنگ آنها جلوگيري شود. خشكبار را با نگهداري آنها در كيسه هاي پلاستيكي و بلافاصله فريز كردن تازه نگه داريد. يك يا دو برگ بو و يا يك ساقه مريم گلي (اسطوخودوس) در آنها قرار دهيد تا آفت نزنند. كيك ها را حداكثر 20 دقيقه قبل از سرو برش دهيد تا از خشك شدن آنها جلوگيري كنيد. خواركي هاي خشك مانند برنج، شكر، پاستا و آرد را در ظرف دردار نگهداري كنيد. قارچ هاي تازه را بدون شستن آنها درون پاكت كاغذي در يخچال نگهداري.

 

ريزه كاري هاي آشپزي و آشپزخانه اي

ذخيره نام، ايميل و وبسايت من در مرورگر براي زماني كه دوباره ديدگاهي مي‌نويسم. براي نگهداري و فريز كردن نخود فرنگي بهترين روش اين است كه نخود فرنگي را به مدت يك دقيقه درون ظرفي پر از آب جوش بريزيد و پس از يك دقيقه آن را خارج كرده و پس از خنك كردن، بسته بندي كنيد. براي تازه نگه داشتن كيك خامه اي كه نيمي از آن مصرف شده بهترين كار اين است كه كيك خامه اي را درون جعبه قرار داده و جعبه را درون يك كيسه پلاستيكي بزرگ درون يخچال قرار دهيد. اين كاسه هاي پر از آب وقتي روي حرارت قرار مي گيرند سطح دروني شان تيره و بد شكل مي شود براي پيشگيري از اين تيرگي كافي است نيمي از يك ليمو ترش را درون آب آن بريزيد.

اگر براي تان مهم است كه سيب زميني شما هنگام آب پز شدن ترك برندارد بهتر است پيش از انداختن آن درون آب كمي كره يا روغن روي پوست آن بزنيد. بعد از خرد كردن يا چرخ كردن گوشت قرمز يا پاك كردن مرغ يا ماهي بهترين كار براي از بين بردن بوي دست ها استفاده از يك برش ليموترش است. اگر رب گوجه فرنگي را خودتان در خانه تهيه مي كنيد پس از تهيه و ريختن آن درون ظروف شيشه اي روي رب را با روغن بپوشانيد تا كپك نزند. براي جلوگيري از سياه شدن و تيره شدن رنگ قارچ هنگام سرخ كردن، بهتر است چند قطره ليمو ترش به قارچ خود اضافه كنيد. اگر براي جوش آمدن آبي كه براي طبخ غذا نياز داريد عجله داريد مي توانيد كمي نمك به آن اضافه كنيد.

بسياري از ما براي گرم كردن آب، بخور يا پختن تخم مرغ از كاسه رويي استفاده مي كنيم. فقط دقت داشته باشيد كه هنگام افزودن نمك به غذا آن را شور نكنيد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۵:۲۴ توسط:ستار يكتا موضوع:

چتر من

عشقم انگار قراره باهم دوباره آشنا شيم من طاقت ندارم يك بار ديگه از هم جداشيم عشقم انگار قراره باهم دوباره آشنا شيم من طاقت ندارم يك بار ديگه از هم جداشيم كاش ميشد بارون بياد من چتر من بارون ميخواد دوست دارم ديوونه باشيم چون به دوتامون مياد كاش ميشد بارون بياد من چتر من بارون ميخواد دوست دارم ديوونه باشيم چون به دوتامون مياد. من ديوونم مردم ميگن كه برگردم حرف تو چشماتو قبل از گفتن باور كردم من تقويمم پاييز از خواب بيدار ميشه ابر بي بارونم عاشق بي عشق بيكار ميشه كاش ميشد بارون بياد من چتر من بارون ميخواد دوست دارم ديوونه باشيم چون به دوتامون مياد كاش ميشد بارون بياد من چتر من بارون ميخواد دوست دارم ديوونه باشيم چون به دوتامون مياد.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۷:۵۷ توسط:ستار يكتا موضوع:

نكاتي براي رسيدن به تناسب اندام

با اين 20 نكته مفيد خودتان را به تناسب اندام برسانيد

تا حالا شده از خوردن خسته شويد؟ تا به حال شده فكر كنيد چقدر غذا خورده‌ايد؟ اگر شرايطي فراهم كنيد كه بتوانيد اولا آهسته و ثانيا در ظرف كوچك غذا بخوريد، خواهيد ديد كه در بين خوردن سير خواهيد شد! به اين دليل كه از نظر رواني پيام‌هاي سيري در زمان مناسب به مغز مي‌رسد و دوم اين كه اگر غذا را در ظرف كوچك بخوريد، احساس مي‌كنيد زياد خورده‌ايد و زود سير مي‌شويد. وقتي از رستوران برمي‌گرديد،چند ليوان آب مي‌نوشيد؟ وقتي فست‌فود مي‌خوريد، چه‌قدر؟ وقتي با غذا، چيپس يا سيب‌زميني سرخ‌كرده مي‌خوريد چطور؟ همه اينها به دليل نمك بالاي اين خوراكي‌هاست. اگر بتوانيد ميزان ترشح گرلين را كنترل و تنظيم كنيد، ديگر با اضافه وزن خداحافظي خواهيد كرد، اما چطور؟ تعداد وعده‌هاي غذايي را زياد و حجم هر بار مصرف را كم كنيد.

براي اين كه برنامه غذايي‌تان هميشه سالم باشد، خوردن سه نوع خوراكي با اين سه رنگ مشخص، يعني قرمز، سبز و نارنجي را حتما در برنامه غذايي‌ روزانه‌تان قرار دهيد. از خودتان فقط همين سوال را بپرسيد كه: « چقدر واقعا علاقه به خوردن اين خوراكي داريد؟» مطمئن باشيد با همين سوال بسياري از خوراكي‌ها را كنار زده و نخواهيد خورد. از لحظه‌اي كه اولين لقمه را به دهان مي‌بريد، تا پايان غذا، معمولا چقدر طول مي‌كشد؛ ۱۰، ۱۵يا ۲۰ دقيقه؟ درباره زمان و غذا خوردن بايد دو نكته را درنظر بگيريد. يك ليوان شير، يك لقمه نان و پنير، يك عدد ميوه مانند سيب يا موز، چند عدد بيسكوييت ساده و سالم همگي گزينه‌هاي خوبي براي ميان‌وعده يك آدم پركار هستند.

برخي از افرادي كه شاغل هستند به علت كمبود وقت نمي توانند برنامه غذايي خوبي براي خود داشته باشند و به همين دليل از داشتن بدني خوش فرم محروم هستند. نمك علاوه براينكه باعث افزايش فشار خون مي‌شود، باعث تحريك غيرعادي بدن براي نوشيدن آب، تورم معده و اختلال در عملكرد طبيعي دستگاه گوارش مي‌شود. اگر شما هم جزو اين دسته از افراد مي باشيد توصيه مي كنيم كه با اين مقاله دكتر سلام همراه شويد تا از نكات مهم براي رسيدن به تناسب اندام باخبر شويد. اگر دچار بيماري دستگاه گوارش مانند زخم يا ورم معده يا مشكلات روده نيستيد، حتما از انواع فلفل مانند دلمه‌اي و كبابي براي تهيه غذا استفاده كنيد.

 

۵ نكته طلايي براي رسيدن به تناسب‌ اندام

در رژيمي كه حاوي كربوهيدرات‌هاي پيچيده مي‌باشد، سطح انسولين و قند خون تغيير كرده و به بدن براي آزادسازي چربي‌ها از ذخايرشان، مخصوصا چربي‌هاي داخلي موجود در كنار اندام‌ها، كمك مي‌كند. طي مطالعه‌اي، مرداني كه بدون تغيير در رژيم غذايي خود فقط ميزان پياده‌روي خود را تا ۱۵۰۰ قدم كاهش دادند ميزان چاقي شكمي آن‌ها در طول دو هفته، افزايش ۷ درصدي پيدا كرد. در مورد پياده‌روي و دويدن كه مادر ورزش‌ها نيز ناميده شده است، مي‌توان ساعت‌ها صحبت كرد و باز هم جا براي صحبت درباره فوايد و اثرات مثبت آن داشت!. چشمان خود را ببنديد، نفس عميق بكشيد و نگراني‌هاي خود را به طور كامل فراموش كنيد، البته در اينجا منظور از استراحت، خوابيدن به مدت طولاني نيست.

به عنوان مثال به جاي استفاده از نان‌هاي سفيد، از نان‌هاي سبوس‌دار استفاده كنيد، همچنين به جاي برنج سفيد، برنج قهوه‌اي مصرف كنيد. نوشيدني‌هاي صنعتي و نوشيدني‌هاي گازدار، نمي‌توانند جايگزين آب باشند، مصرف اين نوشيدني‌ها و نوشيدني‌هاي الكلي را كنار بگذاريد. نگراني‌ها و استرس‌هاي خود را به اتاق خواب خود نبريد، براي كار يا مطالعه به هيچ عنوان از اتاقي كه در آن مي‌خوابيد استفاده نكنيد. اين گروه نسبت به گروه دوم كه از قند‌ها و كربوهيدرات‌هاي ساده استفاده كردند، بيشتر لاغر شده و كاهش چربي بيشتري داشتند. از جو و ديگر غلات سالم استفاده كنيد: اين مواد غذايي، قند خون شما را تثبيت كرده و روند لاغري شما را بهبود مي‌دهند.

اگر خواستار كاهش چربي و لاغري هستيد حتما تا يك ساعت پس از بيدار شدن از خواب، صبحانه ميل كنيد. مصرف كافي آب در طول روز، باعث فعال شدن متابوليسم، دفع سموم از بدن و بهبود سطح سلامتي مي‌شود. مصرف صبحانه سبب كاهش ميزان چربي بد (LDL) شده و همچنين سطح انسولين خون شما را ثابت نگه مي‌دارد. شامل يك منبع پروتئيني باشد: مانند كره بادام زميني، حبوبات، تخم مرغ، مغز‌ها و گوشت كم چرب. اين مطالب را بخوانيد شايد توصيه‌هاي اين متخصص تغذيه كاربلد، گره‌گشاي كار شما باشد. استرس را از زندگي خود دور كنيد، در اينجا به چند راهكار براي كاهش استرس مي‌پردازيم:. توصيه مي‌كنيم يك بطري آب هميشه همراهتان باشد تا ميزان مصرف آب شما بالا رود.

 

نكاتي ساده اما مفيد براي رسيدن به تناسب اندام

تناسب اندام، لاغري، چاقي، چاقي شكم، چاقي پهلو، لاغري موضعي، واژه هايي هستند كه تو دنياي امروز افراد زيادي با خودشون يدك مي‌كشن، همه ناخودآگاه درگير اين موضوع شدن و به هر روشي چنگ ميزنن تا به تناسب اندام دلخواهشون برسن و تو نظر بقيه جذاب باشن، اما ما اينجاييم تا به شما بگيم لاغر شدن يا چاق شدن تا زماني كه با هدف خوب شدن در نظر بقيه است خوب نيست، اون تناسب اندامي خوبه كه تو عاشق اين باشي كه از بدن خودت و از سلامتيت محافظت كني. ۲) هر روز صبح ايستاده و پاها به عرض شانه باز و دست ها را به حالت كشيده بالا نگه داريد؛ با احساس كشش تمام مفاصل به سمت بالا،خود را در حالت كشش قرار دهيد و زمان را تا وقتي كه تحمل داريد حساب كنيد و روزانه به حد تحمل به آن اضافه كنيد.

۳) ايستاده و پاها به عرض شانه باز و در حاليكه دست ها بالا كشيده است از قسمت كمر به سمت راست و چپ بچرخيد اين حركت را روزي دوبار و هر دفعه ۲۰ بار انجام دهيد و زاويه چرخش را كم كم اضافه كنيد. از ديدگاه طب ايراني، وزن مطلوب براي افراد بستگي به استعداد مزاجي آن ها دارد، لذا اصرار بر رساندن همه افراد به نسبت وزني/ قدي مشخص و ثابت، منطقي نيست. يك سري داروهاي طب سنتي دانشگاهي نيز هست كه توسط متخصصين داروسازي سنتي در دانشكده ها ساخته مي شود كه با توجه به شرايط هر فرد توصيه و تجويز مي‌شود. ۱) يك انقباض دائمي در قسمت شكم ايجاد كنيد و در تمام اوقات سعي كنيد، شكم را به سمت داخل بكشيد.

مواد غذايي زير از نظر طب سنتي ايراني با توليد خون خوب سبب ساخت عضله مي شوند:. با سپاس از خانم دكتر نفيسه حسيني يكتا و خانم دكتر الهام پارسا.

رسيدن به تناسب اندام، با رعايت اين ۱۱ نكته

همه مكمل‌ها به خصوص ويتامين‌ها و مواد معدني براي شما بد نيستند! در شرايط سخت و به ويژه در رژيم غذايي كم كالري، به كمك اين مكمل‌ها، تمام مواد مغذي مورد نياز بدن را تأمين كنيد تا از بروز بيماري و ضعف بدني جلوگيري به عمل آيد. ببينيد كه آيا مي‌توانيد سريع‌تر از قبل بدويد؟ يا وزنه‌هاي سنگين‌تري را جا به جا كنيد؟ فراموش نكنيد كه حتي اگر هدف شما كاهش وزن باشد، نبايد پس از رسيدن به اين هدف، ضعيف‌تر از قبل شده باشيد. اگرچه توجه به ساير ورزشكاران موفق براي افزايش انگيزه بسيار خوب است، اما اين عامل نبايد باعث شود كه شما اهداف غير ممكن براي خودتان تعيين كنيد و انتظارات نامعقولي از خودتان داشته باشيد.

ياد بگيريد كه از زندگيتان لذت ببريد و برخي فعاليت‌هاي منظم و ساختار يافته (از پيش برنامه ريزي شده) را در برنامه روزانه خودتان قرار دهيد تا همواره يك هدف مشخص براي خودتان داشته باشيد. با اين كار، احتمال رسيدن به اهداف تناسب اندام بيشتر مي‌شود؛ زيرا در كنار يك گروه كه همگي هدف مشترك دارند به تمرين مي‌پردازيد و اين عامل افزايش انگيزه و نشاط شما مي‌شود. بهبود سطح سلامت بدن، شاد ماندن، داشتن سبك زندگي سالم و فعال و حتي بالا بردن سطح اعتماد به نفس، از جمله مواردي است كه با داشتن يك اندام خوب به دست خواهيد آورد. از دسترسي به تجهيزات و لوازم ورزشي متنوع تا افزايش سطح اعتماد به نفس و انگيزه شما در مسير رسيدن به تناسب اندام از مزاياي شركت در باشگاه‌هاي بدنسازي است.

اگر در طول هفته، به رژيم غذايي مطلوبتان پايبند بوده‌ايد، مي‌توانيد در آخر هفته همراه خانواده به بيرون برويد و از يك وعده غذايي لذيذ و خوشمزه لذت ببريد. به احتمال زياد، پزشك آزمايش خون براي شما تجويز خواهد كرد تا اطمينان حاصل شود كه همه چيز براي شروع يك رژيم اساسي دستيابي به تناسب اندام مناسب است. بياموزيد كه از مراحل و كارهاي مربوط به رسيدن به تناسب اندام لذت ببريد و هدف آن را بخشي از سبك زندگي روزمره قرار دهيد، نه يك كار يكبار مصرف!. البته شما هنوز هم مي‌توانيد از كيك و شيريني‌هاي مورد علاقه خود ميل كنيد، اما بايد زمان و مقدار مصرف اين مواد غذايي را با دقت مديريت كنيد.

 

رسيدن به اهداف: راه هاي رسيدن به تناسب اندام

زماني كه براي رسيدن به تناسب اندام بر اساس هدف هاي برنامه ريزي شده قدم برداريد، مشكلات ديگر مانند مصرف دارو براي پادرد، كبد چرب و ناراحتي قلبي و حتي احساس خفگي در خواب احساس از بين خواهند رفت. حال زمان آن است كه اهداف رسيدن به تناسب اندام را بنويسيد تا مشخص شود چگونه مي توانيد هدف تناسب اندام را برنامه ريزي كنيد؟ اصلا آيا مي توان براي رسيدن به كاهش وزن برنامه ريزي داشته باشيم؟. دارن هاردي در كتاب اثر مركب مي‌گويد: اگر شما براي خودتان اهدافي تعيين كنيد و هر روز گام ‌هاي كوچكي در راه رسيدن به آن ‌ها برداريد، مطمئناً بعد از مدتي به آن ‌ها مي رسيد. با خودتان رو راست باشيد و از خودتان بپرسيد كه آيا حاضريد براي رسيدن به تناسب اندام هر كاري را انجام دهيد؟ اگر نمي خواهيد يعني هنوز رسيدن به تناسب اندام برايم مهم نيست.

مثلا براي تناسب اندام روزي 30 دقيقه پياده روي كنيد يا براي رفع گرسنگي به جاي خوردن خوراكي هاي چرب، شيرين و پركالري، از غذاهاي داخل ليست يا غذاهاي آزاد استفاده كنيد. به همان اندازه كه تناسب اندام و كاهش وزن تاثير رواني و احساسي در ما ايجاد مي كند، داشتن هدف و برنامه ريزي براي لاغري نيز سبب افزايش اعتماد به نفس مي شود. آيا حاضريد تغذيه ي سالم  و رژيم غذايي سالم را انتخاب كرده و مصرف فست فود را كم كنيد؟ اين نكته را در نظر داشته باشيد كه سلامتي و كاهش وزن مكمل يكديگرند. در اين مقاله روش رسيدن به اهداف را به شما مي آموزيم تا مشخص كنيم چگونه هدف گذاري به كاهش وزن كمك مي كند تا از طريق آن براي كاهش وزن دچار مشكل نشويد.

اگر تصميم داريد وزنتان را از 100 كيلوگرم به 95 كيلوگرم كاهش دهيد، بعد از رسيدن به اين وزن براي مرحله بعدي يعني وزن پايه و وزن ايده آل تلاش كنيد. براي خريد لباس هاي مورد علاقه بايد منتظر باشيد فروشنده سايز لباس را داشته باشد و حتي گاهي خجالت مي كشيد كه بگوييد اين سايز لباس شما نيست. عوارض ديگر افزايش وزن مانند نا اميد شدن از تلاش كردن، ناراحتي روحي و مهم تر از همه از دست دادن اعتماد به نفس نيز گريبان گير شما شده است. غالبا افراد معتقدند رسيدن به تناسب اندام خيلي سخت است و در كنار مشكلات و گرفتاري هاي روزمره ي زندگي رسيدن به اندام مناسب غير ممكن است. فرض كنيد با رعايت رژيم غذايي هر ماه وزن كم مي كنيد يا تا دو سال آينده به وزن ايده آل خواهيد رسيد يا بدن خوش فرم و ورزشكاري خواهيد داشت.

 

برنامه تناسب اندام؛ نكات كليدي در تناسب اندام چيست؟

ورزش‌هاي مناسب (نه لزوما سنگين) همراه با حركات اينتروال، تغذيه‌ي مناسب، عدم تقليد از ديگران، مصرف هر از گاه غذاهاي ناسالم براي سركوبي احساس نياز به جانك فودها، يافتن شريك ورزشي، نوشيدن آب فراوان و مصرف اسموتي‌هاي سالم مي‌تواند شما را به اهداف تناسب اندامتان نزديك‌تر كند. تحقيقات نشان داده‌اند كه افراد در روزهايي كه به خود اجازه‌ي مصرف غذاهاي ناسالم را مي‌دهند، بيش از روزهاي ديگر دچار استرس مي‌شوند كه اين موضوع خود منجر به افزايش وزن مي شود. شايد موضوع آب نوشيدن، تنها به شعاري تبديل شده باشد كه همه به راحتي از كنار آن مي‌گذرند، اما اين موضوع در تناسب اندام بسيار اهميت دارد و كليد اصلي آن محسوب مي‌شود.

افراد بزرگسال بايد حداقل هفته‌اي ۲ ساعت و نيم، تمرين هوازي با شدت متوسط و ۲ بار در هفته تمرين استقامتي انجام دهند تا به بيشترين ميزان سلامتي دست پيدا كنند!. ارتباط برقرار كردن با نفس‌ها به شما كمك مي‌كند تا اهداف تناسب اندام خود را به خوبي دنبال كنيد، چرا كه ماهيچه‌هاي شما براي كار كردن به اكسيژن نياز دارند. براي داشتن اين برنامه‌ي غذايي ابتدا بايد از مقدار كالري كه بدن ما به آن نياز دارد، مطلع باشيم و متناسب با آن يك برنامه غذايي درست و ايده‌آل تهيه كنيم. نكته‌اي كه بايد براي رسيدن به تناسب اندام در نظر داشته باشيد، اين است كه كاهش وزن زماني ارزش دارد كه بر طبق يك رژيم اصولي و ورزش منظم بنا شده باشد.

به اين معنا كه بايد سعي كنيم برنامه‌اي داشته باشيم كه داراي انواع مختلفي از پروتئين‌ها، ويتامين‌ها و مواد مغذي باشد و آسيبي به بدن وارد نكند. يك عدد موز يخ زده، يك فنجان انبه‌ي يخ‌زده، يك فنجان آب، يك قاشق غذاخوري دانه‌ي چيا و يك فنجان اسفناج را با هم مخلوط كرده و پيش از ورزش بنوشيد. داشتن برنامه تناسب اندام اين فايده را براي ما دارد كه بتوانيم با رعايت يك رژيم غذايي سالم و تمرين‌هاي ورزشي به وزني كه ايده‌آلمان است برسيم. وقتي با يكي از دوستان خود به ورزش مي‌پردازيد، احساس مسئوليت شما افزايش خواهد يافت، به ويژه اگر براي اولين بار تصميم به ورزش گرفته باشيد.

 

تغذيه و تناسب اندام

تغذيه سالم يعني كم كردن شكر و نمك! اضافه شدن بيش از حد آن‌ها به وعده‌هاي غذايي با قانون اول ما مغايرت دارد: مواد غذايي را تازه بخريد و مصرف كنيد! به همين دليل و از آنجايي كه غذاهاي فرآوري شده منبع بزرگي از شكر و نمك اضافي هستند، مي‌توانيد با نخريدن و صرف‌نظر كردن از آن‌ها رژيم غذايي سالمي داشته باشد. هنگامي كه قبل از خواب يا بعد از شام مي خواهيد چيزي بخوريد از خود سوال كنيد آيا واقعا گرسنه ايد ؟ و اگرجوابتان خير است آن را كنار بگذاريد و سريع دندان هايتان را مسواك بزنيد، نخ دندان بكشيد و دهانتان را با دهانشويه بشوييد تا به روز خود پايان دهيد. برخي ها فكر مي كنند تناسب اندام يعني داشتن كمري باريك و اندامي لاغر، در صورتي كه تناسب بدني عملكرد قلب، شش ها و ماهيچه هاي بدن را شامل مي شود و به طور ويژه ظرفيت قلبي ـ ريوي، نيروي عضلاني، استقامت عضلاني و انعطاف را مورد توجه قرار مي دهد.

آجيل (ترجيحا خام  و بدون نمك) به عنوان ميان وعده استفاده نماييد البته بايد بدانيد كه اگرچه چربي موجود در آجيل از نوع چربيهاي مفيد است ولي داراي انرژي فراوان مي باشد و نبايد بيش از يك بار در هفته از اين مواد خوراكي استفاده نماييد. علاوه بر احساس خود شما درباره ي بدنتان، مي توانيد براي تشخيص ساختار بدني فعلي خود از شاخص توده ي بدني يا بي ام آي (BMI) استفاده كرده و به راحتي معين كنيد كه آيا شما داراي اضافه وزن، وزن طبيعي و يا كمبود وزن هستيد يا خير. اصلاً ماجرا اين است كه با صرف‌ نظر كردن از غذاهاي فراوري شده‌اي مانند چيپس، كلوچه، كوكي و غذاهاي آماده، در واقع از كالري‌هاي اضافي، شكر، نمك و چربي‌هاي اشباع شده‌ي آن‌ها نيز صرف‌نظر كرده‌ايد.

همچنين توصيه مي‌كنيم براي كاهش وزن به جاي استفاده از آب‌ميوه‌هاي بسته‌بندي شده كه از فيبر كمتر و شكر بيشتر برخوردار هستند، از خود ميوه‌ها استفاده كنيد و يا خودتان اقدام به گرفتن آب‌ميوه كنيد. شرايط فيزيكي و تنش هاي احتمالي را بررسي كنيد: آيا تمريني كه آن را انتخاب كرده ايد براي شما خوب است؟ علاوه بر دويدن، ورزش كردن و تمرينات تناسب اندام براي كاهش وزن، ورزش به طور معمول و مرتب نيز ضروري است. به عنوان مثال افرادي كه به اميد كاهش وزن يا رسيدن تناسب اندام، وعده غذايي شام يا صبحانه حذف مي كنند سخت در اشتباه هستند؛ چرا كه اين افراد مي توانند همه وعده هاي غذايي را ميل كنند اما با كالري كمتر!.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۸:۱۶ توسط:ستار يكتا موضوع:

وارفتن و آب رفتن تن پوش هاي زمستاني

چه بگويم ؟ (حقوقي، ادبي و اجتماعي)

شعري زيبا كه صداي شكوه ي قرن ها در آن متبلور است و در زماني كه اسطوره ها به فراموشي سپرده شده اند، شاملو زبان اسطوره ها را در شعر متجلي مي سازد و با صداي حماسه سخن مي گويد و گذشته ي دور و زمان اكنون با تلاش و تكاپوي مداوم او در شعر شاملو و شعر شاعراني كه شعر سپيد مي سرايند؟ در صورتي كه هر دو شعر موزون به وزن عروضي نيست حال آن كه در مورد شعرهاي شاملو اصطلاح شعر شاملوئي يكار برده مي شود، چه فرق است بين شعر سپيد با شعر شاملوئي ؟ مسلّم اين است كه بين اين دو تفاوت بسياري ست همان گونه كه قبلاً در مورد زيبائي هاي شعر شاملو و نكات ديگر آن ذكر شد در اين مقايسه آيا شعر سپيد معاصر چيزهايي از زيبائي شناسي كم نمي آورد؟ اين كه شعر سپيد معاصر به استثناء شعر شاملو تا كنون[ موفق] به حركت در قلمرو زبان نگرديده و به اعتباري در اذهان جا نگرفته است به خاطر كمبود زيبائي هاي جديد در شعر سپيد نيست؟ به عنوان مثال سروده هاي فريدون مشيري كه از طرف شاعران آوانگارد نفي مي شود، در طي چهار  دهه جزء پر فروش ترين شعر است چون از زيبائي هاي سنتي وزن و قافيه برخوردار است و اگر اين زيبايي هاي كلاسيك از شعر مشيري گرفته شود ، در جا از حركت باز مي ماند ،.

در اين مورد دكتر شفيعي كدكني نگاشته است:" شاملو اگر از موسيقي بيروني عروض سود نمي جويد و موسيقي كناري نيز در خدمت شعر او نيست ولي آزادي و قدرت بي نهايتي در استفاده از دو نوع اخير موسيقي معنوي و موسيقي داخلي دارد هم چنان كه از موسيقي كناري نيز گاه گاه سود مي جويد اين استفاده به حدي ست كه گاه خواننده فراموش مي كند كه اين شعر موزون به عروض نيست (138) در جاي ديگر نيز آورده است : " وقتي شعر او را مي خوانيد هر كلمه اي را خواه از عوام باشد و خواه از زبان ادب اگر بخواهيد عوض كنيد احساس مي كنيد نظام شعر به هم مي ريزد (139) و اين همه به يمن معماري كلمات است با شناخت كامل از ابعاد واژه گان و دستيابي به راز كلمه، به اين پاره دقت كنيد : شهر/ هراسان/ از خواب آشفته ي خويش برآمد / و تكاپوي سيري ناپذير انباشتن را از سر گرفت/ انباشتن و هر چه بيش انباشتن/ كه دست تهي را/ تنها/ بر سر مي توان كوفت (140).

 

سومين حرم اهل بيت غرق در شادي تولد حضرت زهرا

زندگي و سيره حضرت زهرا (س) به قدري آموزنده و پاك است كه هر زن آزاده‌اي در جهان، او را چونان قديسه‌اي تحسين مي‌كند، زني كه تولدش از دامن خديجه كبري، همسر پيامبر گرامي اسلام (ص) و در كانون نخستين خانواده‌ي اسلامي با نغمه‌هاي آسماني و تسبيح قدسيان همراه شد و شب ميلادش را عرشيان به بانگ تكبير و تسبيح جشن گرفتند و خداوند لقب كوثر به او عطا كرد. تابناك فارس به نقل از صدا و سيما: بيستم جمادي‌الثاني به يمن زادروز بانوي نمونه اسلام، فاطمه زهرا (س)، روز مادر نام گرفته است. تولد اين بانوي گران‌قدر به ابتكار بنيان‌گذار جمهوري اسلامي، امام خميني (ره) روز زن و روز مادر نام گرفت.

 

🌺چرا چونكه مسابقه يك حركت نفس گير توجه برانگيز است🤔 كه مخاطب تلاش مي كند با تمام وجود متوجه باشد👏 چرا كه عنصر توجه عالي ترين ابزار درك و پذيرش باور است😉 و اگر اين مسابقه همراه با جوايزي باشد🎁 بي شك كار ارزشمندي در عرصه تبليغ خواهد بود#مسابقه🔷موضوع: جشن تكليف🔰گفته بوديم بعد از ايام محرم و صفر جشن تكليف نوگل هامونو ميگيريم… بعد اين ايام خانواده ها و اعضاي انجمن اوليا از ما پيگير بودن كه هر چه سريعتر جشن رو برگزار كنيم… توي فكر فرو كه نه ، غرق شده بودم… جشنو چطور برگزار كنيم؟… من و آقاي مدير كه سابقه مجري گري جشناي تكليف رو نداشتيم… كي مجري باشه؟؟؟ چه جوري برگزار بشه كه شاد و آموزنده باشه؟؟؟ امكانات لجستيكي رو ازينور و ازونور با كمك انجمن اوليا، مهيا كرده بوديم… ناگفته نمونه كه بعضي ها در ابتدا چند ماشين حساب براي دختراي به سن تكليف رسيده، داده بودن… بعضيا هم چندتا قوري … البته كه دستشون درد نكنه و خدا خيرشون بده… اما خب يكي نيست بگه براي اين بچه ها آيا ماشين حساب لازمه يا قوري؟؟؟ 😳😜داشتم مثل ساير روزا تلگرام گردي ميكردم ( معتاد تلگرام بودن باكلاسه ها😁) كه ناگه ياد كانالي افتادم كه مربوط به برگزاري جشناي متنوع براي بچه ها بود، ازجمله جشن تكليف… متوجه شدم مدير كانال مشهدي هستن؛ حاج آقاي زراعتي … سريع شماره شونو گرفتم و باهاشون راجع به جشن بچه هامون سخن گفتم… ايشون هم بزرگواري كردن و قبول كردن كه تشريف بيارن…روز موعود فرا رسيد… ده دقيقه دير تر به مراسم رسيدم… حاج آقا تشريف آورده بودن اونم o ime… توي دلم آشوب بود،،، دل درد نداشتما، دل شوره داشتم😜… چرا دلشوره آقاي معلم؟… با خودم فكر ميكردم، ما كه معلميم بعضي حركات رو براي شاد كردن بچه ها انجام نميديم كه البته نقطه ضعفه؛ نكنه كه شأنمون پايين بياد…ايشون كه روحاني هستن پس اصلا نميتونن اينكارا رو كنن… (البته بعضي روحانيوني رو كه سرو كارشون با كودك فتاده بود و زبان كودكي رو گشاده بودن ديده بودم مثل حاج آقاي راستگو)😃_نگران بودم… ديدم حاج آقا شروع كردن… با شعر و داستان و نمايش و بازي و… مجلس رو پيش بردن…واقعا استادانه بچه هاي اول تا پنجمي رو سرگرم و شاد كردن و از همه مهمتر مفاهيم متناسب با جشن تكليف رو با همين ابزار ها بيان كردن؛ خودمونيما، نديده بودم يه روحاني اينقدر زبان كودكي بگشايد😃 ؛واقعا هنر ايشون ستودنيست… ناگفته نمونه ما و اولياي بچه ها هم محو شده بوديم و ايضا سرگرم …😉 دلتون بسوزه، كيكم خورديم😜…#جشن_تكليف شماره : ۰⃣۳⃣ ☁️☁️☁️موضوع 🌞 : #تربيت_بازي✍️سيره رسول الله (ص) در تربيت فرزند.

 

آخرين وضعيت دمبله در بارسلونا ؛ ستاره فرانسوي مي‌ماند؟

ذخيره نام، ايميل و وبسايت من در مرورگر براي زماني كه دوباره ديدگاهي مي‌نويسم. به گزارش خبرگزاري فارس، پنج شنبه بعد از ظهر ژاوي دمبله را از ليست بازيكنان حاضر براي ديدار جام حذفي خط زد و بلافاصله متئو آلماني در خصوص اين بازيكن گفت: دمبله بي مسئوليت است و بايد تا انتهاي پنجره زمستاني تيم را ترك كند. اين اتفاق با واكنش شديد دمبله نيز روبه‌رو شد و بسياري ديگر عنوان كرد كه كار ستاره فرانسوي با بارسلونا به پايان رسيده است تا اينكه او امروز دقايقي پيش به همراه ديگر بازيكنان وارد تمرينات شد. دمبله نقشي مهم در تركيب بارسلونا دارد و حالا با مصدوميت فاتي و نبود ممفيس مي‌تواند نقشي مهم در تركيب آبي‌اناري‌ها را ايفا كند.

او براي بازي مقابل آلاوز تمرينات خود را به صورت عادي انجام داد تا به ژاوي نشان مي‌دهد ، مي‌خواهد در جمع تيم باقي بماند. بايد ديد آيا ژاوي باز هم او را از تركيب خط خواهد زد يا صلحي در اردوي آبي‌اناري‌ها شكل خواهد گرفت. اسپورت از حضور دمبله در تمرينات امروز بارسلونا خبر داد و اين كار را يك اقدام مثبت دانست.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۹:۵۷ توسط:ستار يكتا موضوع:

چطور پلاستيك هاي زرد شده را تميز كنيم؟

چطور پلاستيك‌هاي زرد شده را تميز كنيم؟

بسياري وقت‌ها زرد شدن نشانه تغييرات شيميايي ايجاد شده در داخل پلاستيك است، در اين صورت برگرداندن پلاستيك به شكل كاملا اوليه امكان‌پذير نيست. گاهي زرد شدن پلاستيك به دليل آن است كه زياد در معرض نور آفتاب قرار گرفته است، اما گاهي به دليل كهنگي، در كنار وسايل گرمازا بودن و يا كثيفي است. ۵- ۴ قاشق غذاخوري مايع سفيدكننده را با ۴ پيمانه آب گرم مخلوط كرده، شيئ مورد نظر را نيم ساعت داخل آن قرار دهيد. براي اين منظور به آب، صابون، اسكاچ نايلوني، آب اكسيژنه، مايع سفيدكننده (وايتكس) نياز داريد. ۶- بگذاريد پلاستيك در هواي آزاد خشك شود و اگر هنوز زرد است، مراحل را تكرار كنيد.

همه ما دوست داريم وسايل سفيد پلاستيكي، تميزي اوليه خود را داشته باشند. همه ما دوست داريم وسايل سفيد پلاستيكي، تميزي اوليه خود را داشته باشند. با اين حال مي‌توان از شدت زردي پلاستيك كم كرده و ظاهر بهتري به آن داد. ۱- پلاستيك را مدت ۱۰ دقيقه داخل آب گرم و صابون قرار دهيد تا خيس بخورد. ۴- آب‌اكسيژنه را روي پلاستيك بريزيد و با اسكاچ روي آن بكشيد. مي‌توانيد پلاستيك را دو ساعت داخل آب‌اكسيژنه هم قرار دهيد. ۳- پلاستيك را زير آب سرد خوب بشوييد تا سياهي‌ها شسته شود.

چطور پلاستيك هاي زرد شده را تميز كنيم؟

آيا به دنبال راهي ايمن براي سفيد كردن اسباب بازي‌ هاي پلاستيكي كودك خود هستيد؟ براي مقابله با زرد شدن رنگ پلاستيك اسباب بازي‌ هاي كودكان، خصوصا آن اسباب بازي‌هايي كه به دهان كودك راه پيدا مي‌كنند، از مواد سفيد كننده و آب اكسيژنه دوري كنيد. اين فرآيند با استفاده از كمي صبر و زور بازو، به خوبي از پس تميز كردن پلاستيك هاي زرد شده برمي‌آيد، اما مانند روش قبل، تنها براي مقابله با زرد شدن رنگ پلاستيك‌هاي سفيد قابل استفاده است. زرد شدن رنگ پلاستيك دلايل مختلفي دارد، اما متداول‌ترين دليل اين پديده، مخصوصا در مورد پلاستيك‌هاي قديمي، به خود پلاستيك ربطي ندارد، بلكه به دليل وجود ماده‌اي به نام "برم" رخ مي‌دهد.

علاوه بر اين، پاك كردن لكه‌هاي مواد غذايي، بلافاصله پس از كثيف شدن پلاستيك، مي‌تواند نياز شما به استفاده از روش‌هاي دشوار براي تميز كردن پلاستيك هاي زرد شده را كاهش دهد. هرچند اصلي‌ترين كاربرد آب اكسيژنه (پراكسيد هيدروژن)، ضدعفوني كردن بريدگي‌ها و خراش‌هاي كوچك است، اما اين ماده براي مقابله با زرد شدن رنگ پلاستيك نيز بسيار مناسب است. استفاده از آب اكسيژنه براي تميز كردن پلاستيك هاي زرد شده، نسبت به مايع سفيد كننده ايمن‌تر و ملايم‌تر است، اما به مدت زمان بيشتري براي اثربخشي احتياج دارد. برخي از اين روش‌ها براي قطعات بزرگ‌تر كاربرد دارند و برخي نيز براي مقابله با زرد شدن رنگ پلاستيك اسباب بازي‌هاي كوچك كودكان مناسب هستند.

اين روش مي‌تواند براي مقابله با زرد شدن رنگ اسباب بازي‌ هاي كوچك كارساز باشد، اما براي قطعات پلاستيكي بزرگ‌تر بي‌تاثير خواهد بود. اكثر مواد مورد نياز براي تميز كردن پلاستيك هاي زرد شده ‏در گوشه و كنار هر آشپزخانه‌اي يافت مي‌شوند و روش استفاده آساني نيز دارند. نيمه خالي ليوان اين است كه وقتي برم در معرض اشعه ماورا بنفش (UV) خورشيد قرار مي‌گيرد، تجزيه شده و بر روي سطح پلاستيك جمع مي‌شود. از اين روش تنها براي مقابله با زرد شدن رنگ پلاستيك‌هاي سفيد استفاده كنيد؛ هر رنگ ديگري در اثر تماس با سفيد كننده محو مي‌شود. دليل اضافه كردن برم به پلاستيك در طي مراحل ساخت اين است كه برم از مشتعل شدن روغن پلاستيك در معرض حرارت زياد جلوگيري مي‌كند.

 

روشي مخصوص تميز كردن پلاستيك هاي زرد شده

البته اين روش ممكن است روي هر وسيله اي كاربرد نداشته باشد دقت نماييد آن را مستقيم در معرض خورشيد داغ قرار ندهيد زيرا نه تنها زردي را از بين نبرده بلكه باعث بدتر شدن ظاهر وسيله نيز خواهد شد. گاه زرد شدن پلاستيك به دليل قرار گرفتن طولاني مدت آن ها در معرض نور آفتاب است، اما گاه كهنه شدن ، كنار وسايل گرما زا بودن و يا كثيفي منجر به زرد شدن آنها مي شود. در بسياري اوقات زرد شدن نشانه تغييرات شيميايي ايجاد شده در داخل پلاستيك مي باشد، كه در اين صورت بازگرداندن حالت اوليه پلاستيك مقدور نمي باشد. جوش شيرين ، خود يك سفيد كننده طبيعي است اما اگر به سفيد كننده قوي تري نيز داريد بهتر است به جاي آب ، از سركه استفاده نماييد.

بسياري از لوازم و وسايل خانگي از پلاستيك سفيد ساخته مي شوند و پس از مدتي دچار تغييررنگ مي شوند و اغلب به زردي مي گرايند. مرحله دوم : دو قاشق غذاخوري مايع سفيد كننده را با آب تركيب نماييد و سپس توسط يك پارچه به آرامي بر روي محل مورد نظر بكشيد. در غير اينصورت ، يك لامپ uv را بالاي سر وسيله مورد نظر ثابت بگذاريد تا به خوبي نور به همه قسمت ها تابيده شود. براي اين منظور به آب، صابون، اسكاچ نايلوني، آب اكسيژنه، مايع سفيدكننده مانند وايتكس نياز داريد. گر امكان جابه جايي وسيله را داريد ، به بيرون از خانه يا كنار پنجره و در معرض نور خورشيد قرار دهيد. بعد از آغشته شدن تمام نواحي زرد شده به اي محلول، روي وسيله را به طور كامل سلفون يا پلاستيك بكشيد.

سپس با يك اسفنج مربوط خمير را بر روي قسمت هاي مورد نظر به آرامي كشيده و اجازه مي دهيد تا خشك شود. پلاستيك را داخل ظرفي حاوي اين تركيب به مدت نيم ساعت قرار دهيد و سپس با آب سرد شستشو دهيد. بعد از گذشت اين زمان توسط يك پارچه مرطوب ، وسيله مورد نظر را تميز كنيد تا مايع پاك شود. مرحله اول :از تركيب يك فنجان جوش شيرين با مقداري آب يك خمير نسبتا سفت به دست آوريد. مرحله آخر : كمي خميردندان را بر روي يك اسفنج بريزيد و سپس روي مكان مورد نظر بكشيد. روش دوم بيش تر براي وسايل بزرگ كه امكان جابه جايي ندارند كاربرد بيشتري دارد. براي انجام اين كار حتما از دستكش استفاده نماييد تا پوست شما آسيبي نبيند.

 

دليل زرد شدن قاب گوشي به مرور زمان و راهكارهاي تميز كردن آن

براي تميز كردن قاب گوشي، ابتدا آن را در مكاني با تهويه مناسب قرار داده و پس از خيساندن در سفيد كننده و پاك كردن، آن را شسته و خشك كنيد؛ اما در اين مورد هم اگر زرد شدن قاب موبايل در اثر اكسيد شدن ايجاد شده باشد، نمي‌توانيم به خوبي آن را پاك كنيم. بالا رفتن تقاضاي قاب گوشي شروعي بود براي ظهور قاب‌هايي كه امروزه در بازار در انواع و اقسام رنگ‌ها و مدل‌ها مي‌بينيم؛ اما بيش از ۷۰٪ مصرف كنندگان، بعد از مدتي استفاده از قاب گوشي، با مشكل زرد شدن قاب موبايل مواجه مي‌شوند. به طور كلي، اگر زرد شدن قاب موبايل ناشي از مواد طبيعي موجود در قاب گوشي مانند چربي دست باشد، به راحتي تميز مي‌شود؛ اما اگر به دليل اكسيداسيون يا دلايل مشابه زرد باشد، نمي‌توان آن را كامل تميز كرد.

همه راهكارهاي ذكر شده بسته به عامل زرد شدگي قاب موبايل شما، مي‌تواند تا حدودي چاره ساز باشد اما در موارد اكسيد شما مجبور به تعويض قاب گوشي همراه خود مي‌شويد و تميز كردن قاب گوشي بي‌فايده است. در معروفترين روش مورد استفاده براي تميز كردن زردي قاب موبايل، ابتدا آن با آب صابون يا آب و شوينده لباس خيسانده و سپس با مسواكي نرم سطح قاب گوشي خود را مسواك كنيد تا لكه‌هاي زرد پاك شوند. اگر از تلفن همراه خود در فضاي باز استفاده ‌كنيد، پس از مدتي قرار گرفتن در معرض نور خورشيد، قاب آن تغيير رنگ داده و با مشكل زرد شدن قاب ژله اي موبايل مواجه مي‌شويد. البته گاهي براي تنوع و تعويض ديرتر قاب موبايل مي‌توان آن را رنگ كرد يا با تزئينات خلاقانه‌اي سطح آن را پوشاند و با ظاهر جديد همچنان از همان قاب استفاده كرد.

اميدواريم نكات ذكر شده در اين بحث، براي شما مفيد واقع شود و با راهكارهاي ذكر شده بتوانيد به راحتي به تميز كردن قاب موبايل خود پرداخته و عمر آن را افزيش دهيد. مي‌توانيد يك بطري الكل دارويي ۷۵٪ بخريد و براي تميز كردن قاب موبايل، ابتدا آن را ۱۰ دقيقه در الكل گذاشته تا خيس بخورد و سپس لكه‌ها را با دستمال پاك كنيد. خميردندان مي‌تواند لكه‌هاي سرسخت چاي يا قهوه را به راحتي از روي قاب گوشي تميز كند، اما كارايي آنچناني براي مقابله با زرد شدن قاب موبايل ندارد. براي استفاده از اين ترفند، ابتدا جوش شيرين را روي سطح قاب گوشي بپاشيد و سپس، با استفاده از يك مسواك مرطوب آن را كاملا روي سطوح قاب گوشي پخش كنيد.

 

پلاستيك هاي زرد شده در خانه و نحوه تميز كردن آن

اما يكي از مشكلات عديده اين وسايل كاربردي زردشدن و از دست دادن رنگ اوليه ان بـه مرور زمان مي باشد…با ما در سايت تالاب با راهكارهاي موثر براي رفع اين معظل همراه باشيد. گاهي ميشود از وسايلي كـه ديگر استفاده نمي شود يا براثر استفاده تغيير رنگ يا ماهيت داده اند با دانش راهكارهاي موثر دوباره از ان وسايل استفاده نمود. گاهي زرد شدن پلاستيك بهدليل ان اسـت كـه زياد در دسترس نور آفتاب قرار گرفته اسـت، اما گاهي بهدليل كهنگي،دركنار وسايل گرمازا بودن و يا كثيفي اسـت. بسياري وقت‌ها زرد شدن نشانه تغييرات شيميايي ايجاد شده در داخل پلاستيكاست، دراين صورت برگرداندن پلاستيك بـه شكل كاملا اوليه امكانپذير نيست.

امروزه در محيط پيرامون ما پلاستيك ها بـه شكل هاي مختلف ودر ابعاد و حجم هاي‌ گوناگون بـه چشم مي‌خورد و از نظر كاربرد مورد اهميت اسـت. تميز كردن پلاستيك‌هاي‌ زرد شده ‏با وايتكس مايع سفيد كننده يكي از بهترين مواد شيميايي براي سفيد كردن پلاستيك‌هاي‌ زرد شده ‏اسـت. اكثر موادمورد نياز براي تميز كردن پلاستيك هاي‌ زرد شده ‏در گوشه و كنار هر آشپزخانه‌اي يافتمي‌شوند و روش استفاده سهولت نيز دارند. ازاين روش تنها براي مقابله با زرد شدن رنگ پلاستيك‌هاي‌ سفيد استفاده كنيد؛ هر رنگ ديگري در اثر تماس با سفيد كننده محو ميشود. اگر نمي توانيد وسايل موردنظررا در سطل غوطه‌ور كنيد، دستكش پوشيده و حوله‌هاي‌ كاغذي را بـه محلول سفيدكننده آغشته كنيد.

اينكار را مي توان با ريختن محلول دريك بطري اسپري نيز انجام داد، فقط مطمئن شويد كـه محلول بـه نقاط ناخواسته پاشيده نشود. براي پيدا كردن وسايل مورد نياز براي سفيدكردن پلاستيك، نيازي بـه جست‌وجو در قفسه فروشگاه‌هاي‌ مواد شيميايي نداريد. معظلات پلاستيك هاي‌ زرد شده از نظرتغيير رنگ ظاهري در خانه و محيط مورد استفاده هميشه دغدغه زندگي امروزي بوده اسـت. ۵- ۴ قاشق غذاخوري مايع سفيدكننده رابا ۴ پيمانه آب گرم مخلوط كرده، شيئمورد نظر را نيم ساعت داخل ان قرار دهيد. سپس پلاستيك زرد شده رابا اين دستمال‌هاي‌ مرطوب پوشانده و ان‌ها را بـه خوبي روي سطح پلاستيك فشار دهيد.

 

آموزش نحوه تميز كردن پلاستيك هاي زرد و كدر شده

ابتدا براي محافظت از پوست دستكش ها را دست كرده و سعي كنيد اين فرآيند را در فضاي باز انجام دهيد سپس آب و وايتكس را با نسبت ۸ به ۱ مخلوط كرده و ظروف را داخل اين محلول قرار دهيد زماني كه لكه هاي زرد و كدري پاك شد ظروف را خارج كرده و با آب و صابون بشوييد. در ظرف و يا كاسه با استفاده از مايع ظرفشويي و جوش شيرين خميري ايجاد كنيد ، ظروف زرد و كدر شده را با مقداري اب نمدار كنيد سپس با استفاده از اسفنج و مسواك خمير را بر روي ظروف اسكراب كنيد پس از تميز شدن با آب و صابون بشوييد و با حوله به خوبي خشك كنيد. ظرف مورد نظر را داخل كاسه بزرگ قرار دهيد دستكش هاي پلاستيكي را پوشيده و الكل را روي ظرف بريزيد سپس به وسيله دسمال نرم روي لكه ها را اسكراب كنيد بگذاريد الكل براي ۲ دقيقه روي سطح بماند سپس وايتكس را روي ظرف ريخته و دو دقيقه ديگر صبر كنيد.

ظروفي پلاستيكي به مرور زمان ، يا در اثر مواد رنگ دهنده و قرار گرفتن مقابل اشعه يو وي تغيير رنگ مي دهند و زرد و كدر مي شوند در اولين قدم بهتر است چند نكته را رعايت كنيد : پس از استفاده از ظروف پلاستيكي بلافاصله آن ها را بشوييد. در اين روش شما مي توانيد ابتدا از راه كار سركه سفيد كه در بالا ذكر شده استفاده كرده سپس ظروف را به خوبي بشوييد و كاملا خشك كنيد سپس از تكنيك الكل استفاده كرده تا ظروف مورد نظرتان كاملا سفيد و تميز شوند. كرم دكلره را با استفاده از قلمو به خوبي بر روي سطح پخش كرده و سطوح آغشته به كرم را با ورق سلفون بپوشانيد و اجازه دهيد براي ۱۵ تا ۳۰ دقيقه در اين حالت قرار بگيرد و سپس چند بار به خوبي ظروف را بشوييد.

آب اكسيژنه را داخل كاسه ريخته و ظروف خود را داخل آن قرار دهيد سپس كاسه را زير نور آفتاب گذاشته و اجازه دهيد رنگ ظروف به حالت عادي برگردد سپس آن ها را خارج كرده و به خوبي شسته و خشك كنيد. پس از گذشت اين زمان ظرف را با آب و صابون بدون امونيك بشوييد توجه داشته باشيد كه صابون مورد استفاده حتما بايد فاقد آمونياك باشد چرا كه تركيب آمونيك و وايتكس توليد گاز هاي سمي مي كند. داخل سينك ظرفشويي دو پيمانه سركه ، آب و يك قاشق غذا خوري مايع ظرفشويي را مخلوط كنيد و ظروف پلاستيكي را به مدت پانزده تا سي دقيقه داخل سينك قرار داده و سپس شسته و خشك كنيد. در اين مقاله قصد داريم ۱۰ راه كار براي تميز كردم پلاستيك هاي كدر را به شما آموزش دهيم تا ظروف خود را كاملا تميز كرده و ديگر اثري از زردي بر روي آن ها نباشد.

 

چطور پلاستيك‌هاي زرد شده را تميز كنيم؟

نكته: اگر ظروف شما به دليل تغييرهاي شيميايي دچار تغيير رنگ شده باشد ، ديگر نمي توانيد مانند سابق آن را به حالت اوليه خود برگردانيد ولي از راهكار زير استفاده كنيد تا ميزان زردي آن را كم نماييد تا شكل بهتري داشته باشد. چطور پلاستيك‌هاي زرد شده را تميز كنيم؟ براي شروع بايد براي ده دقيقه ،پلاستيك خود را درون آب و صابون قرار بدهيد تا خيس بخورد و سپس مراحل زير را سپري نماييد. زرد بودن وسايل مي تواند دليل هاي مختلفي داشته باشد كه مي توان به كهنگي ، در مقابل آفتاب قرار گرفتن ، كثيفي و … اشاره كرد. خانم هاي خانه دار هميشه سعي مي كنند وسايل سفيد پلاستيكي خود را به گونه ي مراقبت كنند كه زرد يا كهنه نشود.

چطور پلاستيك‌هاي زرد شده را تميز كنيم؟ قطعا شما هم دوست داريد كه وسايل شما به بهترين شكل تميز باشند.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۱:۱۱ توسط:ستار يكتا موضوع:

آشپزخانه امن

اين آشپزخانه در امن و امان است

وجود منابع حرارتي مانند اجاق گاز و سماور و همچنين وجود لوازم و وسايل برقي در كنار مواد آتش‌گير مانند روغن‌ها و مواد شيميايي، حوله‌ها و دستكش‌ها و همه و همه، شرايطي را به ‌وجود مي‌آورند كه باعث مي‌شود كارشناسان ايمني، آشپزخانه را به عنوان محلي با پتانسيل بالاي خطر معرفي كنند. از سوي ديگر، كارشناسان ايمني، آشپزخانه را يكي از نقاط پرخطر در خانه مي‌دانند و توصيه مي‌كنند براي كاهش خطرات و پيشگيري از آسيب‌ها و صدمات به ايمني آشپزخانه توجه شود. براي برداشتن ظروف داغ و برداشتن درب قابلمه‏ها و ماهي‌تابه‏ها حتما از دستگيره خشك استفاده كنيد و هنگام جا به جا كردن ظروف داغ آنها را از بدن‏تان دور نگه‌داريد.

براي استفاده دوباره از دماي اتاق براي يخ‏زدايي استفاده نكنيد و غذاهاي منجمد را براي خروج از انجماد در طبقه پايين يخچال قرار دهيد. ظروف را طوري روي اجاق گاز قرار دهيد كه دستگيره آنها به سمت بيرون قرار بگيرد و روي شعله‏هاي ديگر اجاق قرار نگيرد. اين هفته مي‌خواهيم سري به آشپزخانه بزنيم و شرايط پرخطر را شناسايي كنيم و تا جاي ممكن اين خطرها را كاهش دهيم. براي پيشگيري از سرخوردن و افتادن در آشپزخانه بايد از قاليچه‏ها و كفپوش‏هاي مناسب با ترمزفرش استفاده كنيد. شستن دست‏ها با آب گرم و مايع شوينده يكي از مناسب‏ترين راه‏ها براي پيشگيري از انتقال آلودگي و مسموميت است.

در كابينت‏ها و كشوها را هميشه پس از هر بار استفاده ببنديد تا هنگام كار در آشپزخانه به آنها برخورد نكنيد. براي پيشگيري از انتقال آلودگي غذاهايي مانند گوشت خام، ميوه و سبزي و نان را جدا از همديگر نگهداري كنيد. توصيه‌هاي روي بسته بندي آنها را به دقت بخوانيد و در موارد اورژانس طبق دستورالعمل روي برچسب عمل كنيد. همچنين نگهداري مواد غذايي در آشپزخانه احتمال انتشار و انتقال آلودگي‏هاي ميكروبي را بالا مي‏برد. دست‏هايتان را پيش از آشپزي، پس از آشپزي و پس از هر بار دست زدن به مواد غذايي مانند گوشت خام بشوييد. مواد شيميايي و شوينده را از دسترس بچه ها دور نگه‌داريد و آنها را در كنار مواد غذايي قرار ندهيد.

 

چطور مي‌توان با طراحي آشپزخانه كثيف ، نظم و تميزي را به خانه آورد؟

حتما شما هم از خودتان پرسيده‌ايد آشپزخانه پنهان چيست و بعد به چشم برهم زدني سر از زندگي به سبك اسنوا درآورده‌ايد! اگر از طرفداران سريال فرندز باشيد، مونيكا و وسواس عجيبش را از ياد نبرده‌ايد! وسواسي كه او را نسبت به تميز و مرتب بودن وسايل خانه و آشپزخانه‌اش حسابي حساس كرده بود. چون اگر آشپزخانه‌تان بزرگ باشد به‌راحتي مي‌شود طراحي يك آشپزخانه دو قسمتي را در آن اجرا كنيد؛ اگر هم آشپزخانه‌تان متراژ كمي داشته باشد با اجراي ايده آشپزخانه مخفي در بالكن يا طراحي كابينت‌هاي ويژه مي‌توانيد وسايل پخت‌وپز و شست‌وشو را از ديد سايرين پنهان كنيد. به‌طوري كه در بناهاي متراژ بالا، آشپزخانه تميز و كثيف در كنار هم ساخته مي‌شوند و يك آشپزخانه دو قسمتي را شكل مي‌دهند اما در خانه‌هايي كه فضاي كافي براي طراحي اين دو در كنار هم وجود ندارد، آشپزخانه مخفي در بالكن ، زيرپله، زيرزمين و يا حياط طراحي مي‌شود.

در يك آشپزخانه‌ دو قسمتي هر بخش ستِ كابينت مختص به خودش را دارد و بسياري از افراد ترجيح مي‌دهند كابينت‌هايي كه در آشپزخانه تميز نصب مي‌كنند باكيفيت‌تر و گران‌قيمت‌تر باشد؛ چراكه مهم‌ترين اولويت در اين فضا، زيبايي ظاهري و جذابيت دكوراسيون است. در بخش‌هاي مختلف يك آشپزخانه دو قسمتي از نظر وسايل هم تفاوت‌هايي وجود دارد؛ به اين شكل كه آشپزخانه مخفي وسايلي مثل اجاق گاز، هود، سينك، ماشين ظرفشويي، لباسشويي و آبگرمكن را در خود جا مي‌دهد (خب بي‌علت هم نيست كه به آن شپزخانه گرم هم گفته مي‌شود. باوجود اينكه در خانه‌هاي با متراژ كمتر از ۱۵۰ مترمربع، طراحي آشپزخانه دو قسمتي به‌سادگي امكان‌پذير نيست اما مي‌توان با كمك گرفتن از ايده‌هاي خلاقانه‌اي، طرح آشپزخانه پنهان را تا حدودي در خانه‌هاي كوچك هم اجرا كرد؛ براي مثال:.

حالا اگر مي‌پرسيد: « آشپزخانه پنهان چيست؟ » و دلتان مي‌خواهد درباره‌ي طراحي آشپزخانه مخفي و تفاوت آشپزخانه تميز و كثيف بيشتر بدانيد، پس اين مقاله از سبك زندگي اسنوا را از دست ندهيد، چون حرف‌هاي زيادي در اين مورد برايتان داريم. اگر شما هم با مونيكا هم‌ذات پنداري مي‌كنيد و دلتان نمي‌خواهد حتي يك لحظه هم كسي نامرتبي آشپزخانه‌تان را ببيند، پس احتمالاً از آشنايي با ايده‌اي به‌نام آشپزخانه پنهان يا در اصطلاح آشپزخانه كثيف استقبال خواهيد كرد. همان‌طور كه گفتيم طراحي آشپزخانه مخفي به استفاده بهينه از فضا و داشتن محيطي سرشار از نظم بسيار كمك مي‌كند، مزايايي كه مهم‌ترين ثمره‌اش، ايجاد آرامش فكري براي اهالي خانه و به‌خصوص خانم خانه‌دار است.

 

ايده‌هاي ناب براي طراحي آشپزخانه مدرن

مجلات ديزاين و معماري زيادي وجود دارند كه طرح هاي متنوعي از  دكوراسيون آشپزخانه هاي مدرن موجود در سرتا سر جهان را  به نمايش مي گذارند اما چيزي كه اهميت دارد اين است كه  هر خانه اي، فضا و نيازهاي مخصوص به خودش را دارد  و در نتيجه ديزاين و دكوراسيون آشپزخانه شما بايد مطابق با نيازها و خواسته خودتان باشد. اما اگر شما تمايل داريد بيشتر و دقيق تر با المان هاي دكوراسيون آشپزخانه هاي مدرن آشنا شويد بهتر است به مقاله "5 نكته طلايي براي چيدمان آشپزخانه مدرن و به روز" مراجعه كنيد و خصيصه هاي آشپزخانه هاي مدرن را بهتر بشناسيد. قرمز جز دسته رنگ هاي گرم و انرژي بخش است بهتر است در فضاي آشپزخانه از اين رنگ به تنهايي استفاده كنيد تركيب رنگ قرمز را با ساير رنگ ها نظير خاكستري و سفيد و كرمي مي تواند جذابيت آشپزخانه را چند برابرمي كند.

قبل از انتخاب وسايل آشپزخانه، سعي كنيد قرار دادن لوازم در آشپزخانه را مجسم كنيد براي اين كار مي توانيد از نرم‌افزارهاي تجسم سه‌بعدي استفاده كنيد تا تصوير دقيق‌تري از انتخاب‌هايتان داشته باشيد. تركيب رنگ قرمز با رنگ سبز به نسبتي مساوي باعث مي شود تا به دكوراسيوني مطلوب و بي نظير در فضاي آشپزخانه دست يابيد همچنين مي توانيد رنگ سبز را در فضاي آشپزخانه با رنگ هاي سفيد و يا كرم تركيب كنيد. هر چه تعداد كابينت ها، كشوها و قفسه هاي آشپزخانه بيشتر باشند براي جاي دادن لوازم، فضاي بيشتري ايجاد مي شود و بدين ترتيب از شلوغ ديده شدن فضاي آشپزخانه هاي كوچك هم جلوگيري مي شود.

رنگ سفيد جز دسته رنگ هاي خنثي  براي دكوراسيون آشپزخانه هاي كوچك و بزرگ است؛ اين رنگ با ساير رنگ ها به خوبي تركيب مي شود و مي تواند جلوه اي خاص و متفاوت به فضاي آشپزخانه ببخشد.  معمولا براي نوعروسان طلايي و نقره اي جز رنگ هاي خاص و زيبا براي دكوراسيون آشپزخانه محسوب مي شوند اين تركيب  مي توانند جلوه و زيبايي بي نظيري را به فضاي آشپزخانه ببخشد. اكثر افراد تمايل دارند،  فضاي منزل و آشپزخانه‌ آنها، منطبق بر جديدترين سبك دكوراسيون داخلي روز دنيا باشد، اما  تعريف شيك و مدرن بودن از منظر هريك از افراد متفاوت است. در حال حاضر انواع مدل‌ها و طرح‌هاي دكوراسيون آشپزخانه با توجه به فضاي خانه هاي بزرگ و كوچك مطابق با آخرين تغييرات طراحي دكوراسيون داخلي پايه ‌ريزي شده‌اند.

 

ايمني در آشپزخانه مهمتر از آشپزي !

شايد شما هم جزء آن افرادي هستيد كه عادت داريد در فضاي آشپزخانه خود از آويزهاي گردان براي نگهداري سرويس كارد و چاقوي آشپزخانه استفاده كنيد تا دسترسي راحتي به كاردها هنگام آشپزي و تهيه غذا داشته باشند، بهتر است بدانيد كه  با اين كار اگرچه چاقوها و قيچي در جاي مشخصي قرار گرفته اند، اما وجود ابزار تيز و برنده در معرض ديد موجب ايجاد فضاي نا امن در محيط آشپزخانه شما مي شود. براي مثال بعضي از وسايل در آشپزخانه مانند دستگيره يخچال و ماكروويو، پيچ هاي گاز، شيرآلات و دستگيره هاي كابينت ها و… از عوامل انتشار آلودگي ها هستند كه بايد به طور مرتب تميز شوند. براي بالا بردن امنيت در آشپزخانه بهتر است كه اين ابراز تيز و برنده را درون كشوها و قفسه هايي قرار دهيد كه در حالت عادي امكان مشاهده آن ها توسط افراد خانواده امكان پذير نباشد.

يادتان باشد كه در فصل تابستان فضاي آشپزخانه شما داراي اين دما مي باشد و به همين دليل براي جلوگيري از رشد باكتري ها وقتي غذا خنك شد، بلافاصله آن را در يخچال قرار دهيد. البته فراموش نكنيد كه اگر جايي آتش گرفت، بهترين راهكار اين است كه در قابلمه را روي آن بگذاريد تا آتش خفه  شده و به سرعت و بي خطر خاموش شود. از آنجايي كه محل قرار دادن اجاق گاز در آشپزخانه داراي اهميت بالايي است، به همين علت بهتر است بهترين مكان را براي اجاق گاز در نظر بگيريد. در صورتي كه در محيط آشپزخانه شما چيزي آتش گرفت، بهتر است در ابتدا خونسردي خود را حفظ كرده و از ريختن آب بر روي آتش خودداري كنيد.

اين كار به شما كمك مي كند تا از كثيف شدن لباس هايتان جلوگيري شود و علاوه بر آن مي تواند جلوي پاشيدن روغن روي بدنتان را هم بگيرد. آنچه شواهد نشان مي دهد اين است كه خانم هاي خانه دار بيشتر در فضاي آشپزخانه دچار آسيب و سوانحي از قبيل سوختگي و افتادن مي شوند. مخصوصا در هنگام انجام كارهايي كه به سرپا ايستادن طولاني نياز دارد، پوشيدن كفش مناسب بهترين محافظ براي پاهاي شماست. توصيه ما اين است كه نكاتي را رعايت كنيد تا بتوانيد آشپزخانه را به محيطي امن تبديل نماييد تا كمتر در معرض خطر باشيد. فراموش نكنيد كه نبايد روغن، مواد و خوراكي هاي قابل اشتعال و حتي گياهان آپارتماني را در نزديكي اجاق گاز قرار دهيد.

 

كلاس درس در انباري و آشپزخانه امن است؟

سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران درباره اظهارات سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مبني بر اينكه  انباري و آشپزخانه‌ها در برخي مدارس به كلاس درس تبديل شده است، اظهار كرد: اين اظهارات را بايد موردي بررسي كرد و اينطور نمي‌توان گفت كه چون در كاربري قبلي اتاقي انباري بوده و حالا تبديل به كلاس درس شده، پس حتما تخلفي صورت گرفته است، شايد در بازديدهاي ايمني كارشناسان، آن فضا شرايط ايمني لازم براي تبديل شدن به كلاس درس را داشته و مجوز لازم را هم گرفته است، اما اگر اين تغيير فضاها منجر به نقص ايمني در كلاس‌هاي درس شود، بايد بگويم كه چنين اقدامي حداقل در شهري مانند تهران پس از گرفتن مجوزهاي ايمني رخ داده و هنگام بازديد كارشناسان آتش نشاني چنين مواردي مشاهده نشده است، چرا كه در صورت مشاهده، صدور مجوز مشروط به حل مشكل خواهد بود.

ملكي در مورد تبديل برخي از منازل به مدارس عمدتا غيرانتفاعي نيز عنوان كرد:  اگر قرار باشد تغيير كاربري در هر محلي انجام شود حتماً بايد تأييديه از شهرداري و آتش‌نشاني گرفته شود؛ زماني كه براي تغيير كاربري به آتش نشاني مراجعه مي‌شود آتش نشاني آن مكان را از نظر ايمني بررسي مي‌كند اما اگر پس از گرفتن تاييديه ايمني تخلفي در يك ساختمان صورت گيرد، مسئوليت آن با خود اين افراد است و اگر حادثه‌اي رخ دهد، بايد پاسخگو باشند. ملكي با بيان اينكه اين موضوع كه پله ها در چه محلي قرار گرفته باشد و آشپزخانه و انباري نيز در كجا واقع شده باشد؟ يكي از موضوعاتي است كه در ايمني يك مدرسه تأثيرگذار است، گفت: آتش نشاني تهران هر ساله و كمي پيش از بازگشايي مدارس، بازديدهايي سه مرحله‌اي از مدارس انجام مي‌دهد و در جريان آن كارشناسان اين سازمان از موتورخانه‌هاي  مدارس، فضاي كلاس‌ها و راهروها و لوازم حياط و.

در همين راستا، سيدجلال ملكي، كه علاوه بر سخنگويي آتش نشاني تهران جزو كارشناسان باسابقه ايمني است در گفت وگويي با ايسنا گفت:  من نمي‌دانم منظور نماينده مجلس از آنچه كه گفته است، ايمني مدارس بوده يا طراحي فضاي مناسب براي محيط هاي آموزشي؛ اما آنچه كه من مي توانم در مورد آن صحبت كنم، وضعيت رعايت ايمني در مدارس است و طراحي فضاهاي آموزشي برعهده متخصصان مربوطه است. وي همچنين به نصب نرده‌هاي آهني پشت پنجره هاي كلاس‌هاي درس اشاره كرد و گفت: اين نرده‌ها براي جلوگيري از اينكه دانش آموزان پشت پنجره ها حضور پيدا كنند نصب مي‌شود، غافل از اينكه در صورت وقوع حادثه اين نرده‌ها امدادرساني را مختل كرده و سرعت عمل را كاهش مي دهند؛ اگر قرار است كه نرده هايي براي پنجره مدارس نصب شود حتماً بايد قابليت باز كردن و بسته شدن داشته باشد.

 

خريد امن كابينت آشپزخانه با كيفيت بالا!

مزايا و معايب ۵ مورد برتر موجود در بازار امروز را در اين نوشته از گريت كابينت بيابيد! آيا به بازسازي آشپزخانه فكر مي كنيد يا براي يك آشپزخانه جديد برنامه ريزي مي كنيد؟ جدا از چارچوب و لوازم خانگي، انتخاب عاقلانه روكش كابينت نيز مهم است. با اين حال، بسياري از افراد خيلي زودتر از اين مدت با مشكلات كابينت مواجه مي شوند و مشكلاتي مانند كج بودن درها، افتادگي، خراب شدن كشوها، صورت هاي خراشيده و فرورفته، لولاهاي شل و تاب برداشتن جعبه ها را گزارش مي دهند. از مات گرفته تا براق و تك هسته (كه در آن هر لايه كاغذ در لمينت داراي طرح و رنگ يكساني است، بنابراين از بين نمي رود) تا ديجيتال (با چاپ تخصصي، حتي سفارشي، روي سطح)، شما يك تعداد زيادي براي انتخاب برندهاي متعددي داريد!.

لمينت ها ورقه هاي نازكي هستند كه با هم ساندويچ شده اند – لايه هايي از رزين پلاستيكي، چندين لايه كاغذ كرافت كه روي آن لايه اي چاپ شده از الگوها يا طرح هاي مختلف قرار گرفته است، و روكشي از يك فيلم پلاستيكي سخت. ساخت و ساز با كيفيت پايين تر، كه معمولاً با منگنه ها و اتصالات لب به شكاف محكم مي شود، استحكام اتصال دم كبوتري را ندارد، جايي كه كناره هاي جعبه كشو آسياب مي شوند تا دندان هاي به هم پيوسته را در بر گيرند. اما در مواردي كه كابينت هاي موجود با مشكلات ساختاري روبرو هستند و يا سخت افزار در وضعيت نامناسبي قرار دارد و يا ويژگي هاي ذخيره سازي داخلي در آن كم است، بهتر است كابينت هاي كاملا جديد نصب كنيد.

مستحكم ترين كابينت ها داراي كناره ها و پشتي هاي كامل تخته سه لا هستند تا در هنگام تحويل و نصب به صورت مربع بمانند، وزن ميزهاي سنگين را تحمل كنند و در برابر آسيب هاي ناشي از رطوبت مقاومت كنند. مراقب توليدكنندگان كابينت باشيد كه از لولاهاي پايين‌رده استفاده مي‌كنند كه فقط قابليت تنظيم چهار جهته را ارائه مي‌كنند، يا محصول خود را با ضمانت مادام العمر پشتيباني نمي‌كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر و مشاوره رايگان از طراحان و سازندگان گريت كابينت درمورد نحوه بازسازي كابينت مي توانيد هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز به صورت رايگان با ما در ارتباط باشيد!. لولا بايد در شش حالت قابل تنظيم باشد: داخل به بيرون، بالا به پايين و چپ به راست تا زماني كه درهاي كابينت در طول تغييرات فصلي منبسط و منقبض مي شوند، لولاها قابل تنظيم باشند.

 

طراحي دكوراسيون آشپزخانه نقلي و كوچك مدرن

اين كابينت ها شايد در نگاه اول جلوه خوبي نداشته باشند اما اگر با استفاده از چوب هاي با كيفيت و جذاب ساخته شوند، نه تنها جلوه خوبي داشته بلكه يك فضاي عالي براي نگهداري انواع وسيله ها از ظرف حبوبات گرفته تا قابلمه و استكان ها ايجاد مي كند. از عناصر نصب شده مثل شيرآب و كابينت گرفته تا محصولات خريداري شده برقي مثل يخچال و لباسشويي و همچنين ظروف و سيستم روشنايي و غيره، همگي در صدها مدل در بازار قرار دارند و نسبت به سليقه مشتريان، مدل هاي مختلف آن خريداري مي شود. اگر خانه اي كوچك داريد كه در آن آشپزخانه نقلي و دنجي در آن وجود دارد، به شما پيشنهاد مي كنيم به جاي عوض كردن خانه و شكايت از فضاي كوچك آشپزخانه تان به دنبال ايده هايي باشيد كه فضاي آشپزخانه را بزرگ تر و دلباز تر نشان دهد.

براي اينكه اين احساس زيبايي و جذابيت را به محيط آشپزخانه تان بازگردانيد، مي توانيد وسايل كاربردي تان كه زيبايي و منحصر به فردي بيشتري را نسبت به ساير وسايل داخل آشپزخانه دارند، جلوي چشم قرار دهيد. در خانه هايي كه فضاي آشپزخانه آن محيط كمي را در بر مي گيرد، يكي از راهكارها براي ايجاد فضاي نگهداري و ذخيره سازي بيشتر استفاده از كابينت هايي است كه تا سقف امتداد پيدا كرده اند. شايد براي شما هم اتفاق افتاده باشد كه وارد يك محيط شده كه در آن رنگ هاي تيره به كار رفته است و در طول زماني كه در اين محيط سپري مي كنيد، احساس خستگي و دلگيري به شما دست داده باشد. عناصري همچون كابينت، سراميك، ديوارها، سينك ظرفشويي، ميز ناهارخوري، لوستر، يخچال و ساير ملزومات؛ تمامي اين عناصر داراي رنگ بندي هايي هستند كه توسط صاحب خانه انتخاب مي شود.

علاوه بر فضاي زير كابينت، اگر كابينت هاي شما تا سقف امتداد پيدا نكرده اند، از فضاي بين بالاي كابينت و سقف نيز به عنوان محلي براي قرار دادن خرت و پرت هاي كوچك استفاده كنيد. طيعتا اكسسوري ها و محصولات برقي كه كاربرد آنچناني براي شما ندارند، بهتر است در فضاي دكوراسيون آشپزخانه كوچك تان قرار نگرفته تا فضاي باز بيشتري در اختيار شما باشد. يكي از راهكارهاي اصلي براي بزر تر نشان دادن محيط آشپزخانه، استفاده از سيستم نورپردازي است كه در آن تمام اصول و استانداردهاي يك آشپزخانه دنج و كوچك رعايت شده باشد. يك راهكار خوب براي اينكه فضاي آشپزخانه دنج تان را بزرگ تر كنيد، اين است كه از ميز و صندلي هاي جمع و جور كوچك استفاده كنيد تا فضاي بيشتري را در اختيار داشته باشيد.

 

طراحي آشپزخانه و تامين نور آن

رعايت محل قرارگيري سه عنصر اصلي آشپزخانه كه يخچال، سينك ظرفشويي و اجاق گاز مي باشد و به اصطلاح مثلث كار در آشپزخانه از نيازهاي ضروري به حساب مي آيد رعايت مثلث كار سبب سهولت در انجام كارها بدون تداخل و بي نظمي شده و از اصول استاندارد در چيدمان المان هاي آشپزخانه محسوب مي شود. با توجه به صورتجلسه شوراي معاونين شهرسازي و معماري مناطق شهرداري هاي تهران مورخ 11/11/1389 آشپزخانه هاي اپن مي توانند با عمق 8 متر از پنجره هاي پذيرايي نور دريافت كنند و يا پذيرايي مي تواند از روي آشپزخانه اپن با عمق 8 متر نور دريافت نمايند. منظور از نورپردازي در آشپزخانه ، صرفا استفاده از لوسترها و چراغ هاي خيلي گرانقيمت نيست بلكه منظور، بكارگيري يك نورپردازي صحيح و بجا در آشپزخانه است كه با طراحي داخلي آشپزخانه هماهنگ باشد و به زيبايي و وقار آشپزخانه بيفزايد.

نورهاي مخفي در آشپزخانه در قسمت زيرين و بالاي كابينت ها اجرا مي شوند به نوعي كه به طور مستقيم قابل ديد نباشند و انعكاس ان به كف و سقف فضا را روشن مي سازد. نورپردازي يكي از گزينه هاي فوق العاده مهم در طراحي دكوراسيون داخلي آشپزخانه است ولي متاسفانه توجه چنداني به آن نمي شود. در واقع مثلث كار حوزه آماده سازي، شست و شو و پخت و پز را تعريف كرده و باعث افزايش كارايي در حين امنيت و زيبايي مي شود. در آشپزخانه آنقدر كه به كابينت ها و كفپوش و پرده بها داده ميشود به نورپردازي و روشنايي آشپزخانه بها داده نميشود. نورپردازي در دكوراسيون داخلي مدرن بيشتر به سمت نورپردازي با استفاده از نورهاي مخفي سوق داده شده است.

اين نورها علاوه بر ايجاد حرارت كم تر ، در مصرف برق نيز از سرعت پايين تري برخوردار است. آشپزخانه بايد داراي نورگيري و تهويه مستقل از فضاي خارج ساختمان باشد.

چه مدل طراحي آشپزخانه صنعتي مناسب شما است؟ | Habtoor

اصول طراحي آشپزخانه صنعتي به اين صورت است  كه ۶۰% درصد از كل فضا بايد به بخش سرو غذا در ناحيه جلويي باشد و ۴۰ درصد از كل فضايي كه براي راه اندازي رستوران در بخش آشپزخانه صنعتي رستوران باشد. براي مثال در كافي شاپ ها به جاي آنكه تمام فنجان ها در قفسه به صورتي قرار مي‌گيرند كه به جاي آنكه ليوان ها را از بالا به سمت پايين آن ها را از بدنه تعبيه شده بر روي ديواره ها بيرون مي‌آورند. مهم ترين چيزي كه بايد در  چيدمان كامپوننت هاي كليدي آشپزخانه رستوراني آورده شود، بايد چند جنبه حياتي را در آشپزخانه رستوران در نظر داشته باشيد تا از عملكرد و امنيت آن اطمينان حاصل كنيد.

چيدمان و طراحي آشپزخانه صنعتي فارغ از متراژ فضاي كار بايد به گونه اي باشد كه فضايي اختصاصي براي شست و شوي مواد غذايي از ناحيه اي كه در آن ظروف تميز مي‌شوند بايد كاملا جدا باشند. براي رستوران داري موفق و پيشروي دقيق در هر پله اين نوع كسب و كار بايد، از فضاهاي خالي بازار مطلع شويد و جامعه هدف خود را قبل از اجرايي كردن همه چيز در طرح كسب و كارتان داشته باشيد. براي جلوگيري از اين خطا رايج در چيدمان آشپزخانه‌هاي رستوراني و صنعتي بايد ميز تسريع موقعيت عالي داشته باشد، به طوري كه اكثر كاركنان رستوران بتوانند به آن دسترسي داشته باشند. براي جلوگيري از اين خطا رايج در طراحي آشپزخانه‌هاي رستوراني و صنعتي بايد ميز تسريع موقعيت عالي داشته باشد، به طوري كه اكثر كاركنان رستوران بتوانند به آن دسترسي داشته باشند.

اكثر رستوران ها در طراحي آشپزخانه صنعتي اجاق‌هاي تركيبي كازي و سرخ كن هاي صنعتي دارند و برخي ساير تجهيزات مثل آب ميوه گيري را و كباب زن برقي را رنج تجهيزات لازم مي‌آورند. در آشپزخانه ابزارهاي زيادي از جمله تابه، ابزار ميكس، مواد غذايي مثل گوشت‌ها، و مواد اوليه خشك و تجهيزات رستوراني مثل ليوان، بشقاب، و دستمال همه در اين ناحيه قرار دارند. اغلب به ناحيه تسريع در رستوران ها اعتبار لازم داده نمي‌شود اما، اين بخش در هر يك از انواع مدل طراحي آشپزخانه صنعتي تعيين كننده جريان تهيه و تحويل غذا است. بخش آماده سازي مواد اوليه بايد در نزديكي فريزرها باشد تا كاركنان آشپرخانه صنعتي قادر باشند به راحتي و مواد را انتقال دهند و سلامتي و كيفيت غذا حفظ شود.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۲:۴۲ توسط:ستار يكتا موضوع:

درباره رژيم غذايي مردان

دكتر رضا اطميناني

نرم افزار مطب و كلينيك پزشكينرم افزار مطب و كلينيك دندانپزشكي. آزمايش ژنتيك ازدواج فاميلي در اصفهان آزمايشگاه كاريوژن. رحم خانم ها بايد گرم و واژن آنها بايد قليايي باشه تا اسپرم y مرد را جذب كنه و منجر به پسرزايي شود كه رژيم غذايي مادر را در مقاله قبلي توضيح داديم، اما در مورد مردان مسئله قليايي يا اسيدي مطرح نيست اما اسپرم بايد قوي و سالم و پرتحرك و زياد باشه تا قدرت پسرزايي بيشتر باشه. … – جينسنگ براي تستوسترون – عسل و زنجبيل – نارگيل و شيره نارگيل – جوانه گندم – انجير و كشمش – بادام زميني – آب گوشت – زعفران – گردو و فندق – گوشت گاو يا گوسفند و يا شترمرغ – هل – زردآلو – مويز.

– ميوه ها و سبزيجات مانند سبزيجات برگ دار، لوبيا و بسياري از ميوه ها حاوي اسيد فوليك – ويتامين B : با خواص آنتي اكسيداني است كه براي حفظ اسپرم از اختلالات كروموزومي بسيار مهم است. اگر نمي توانيد اين غذاي دريايي را قورت دهيد، مي توانيد روي را در غذاهاي باروري مثل گوشت گاو، مرغ، لبنيات، آجيل، تخم مرغ، غلات كامل و لوبيا پيدا كند. آنتي اكسيدان ها در ميوه ها و سبزيجات يافت مي شوند (مانند ميوه هاي خشك، كران بري) كه به محافظت از اسپرم از آسيب سلولي و حفظ آنها كمك مي كند. به گفته انجمن آمريكايي پزشكي باروري، تحقيقات نشان مي دهد كه رژيم سالم شامل ماهي ها، سبزيجات و غلات باعث فعال تر شدن اسپرم مي شود.

– ويتامين C: كه براي حركت و زنده ماندن اسپرم ها حياتي است – در آب پرتقال، گوجه فرنگي، گريپ فروت و بروكلي يافت مي شود. ممكن است بتوانيد ۴۰۰ ميكروگرم اسيد فوليك از غلات صبحانه غني شده، سبزيجات برگ سبز، حبوبات و آب پرتقال دريافت كنيد. تخمه كدو غني از اسيدهاي چرب امگا ۳ است كه جريان خون را به اندام هاي جنسي مي رساند و عملكرد جنسي را بهبود مي بخشد. قرص جايگزين رژيم سالم نيست، اما مولتي ويتامين مي تواند به شما كمك كند كه مواد مغذي مورد نياز را دريافت كنيد. منابع عالي براي كمك به دريافت ۱۱ ميلي گرم روي در روز شامل صدف (۱۶ ميليگرم در شش صدف متوسط)، فيله گوشت گاو (۴.

 

نقش تغذيه در باروري آقايان

در ارتباط با نقش تغذيه در باروري آقايان بايد بگوييم؛ مصرف زياد چربي (ميزان نرمال مصرف چربي در روز حدود 30% از كل كالري مورد نياز بدن است) ، استفاده افراطي از چربي‌هاي اشباع (منظور چربي‌هاي حيواني، گوشت قرمز، لبنيات سرشار از چربي و. ) ، مصرف بيش از حد چربي‌هاي ترانس (روغن‌هاي گياهي جامد كه بيشتر در صنايع بيسكوييت و شيريني پزي مورد استفاده قرار مي‌گيرد) ، همچنين مصرف بيش از حد شيريني‌جات و انواع نوشابه‌ها مي‌تواند قدرت باروري را در آقايان كاهش دهد. در مطالعات متعدد به اثبات رسيده است كه مقادير كافي امگا3 مي‌تواند به كيفيت اسپرم كمك كند، ميزان كافي امگا3 با مصرف ماهي به ميزان 2 بار در هفته، استفاده روزانه از گردو به تعداد 2 عدد، مصرف روغن كانولا و.

زيرا اين فيتواستروژن‌ها اثر آنتي آندروژن (اثر خلاف هورمون‌هاي جنسي مردانه) دارند و مردان در فرآيند باروري به اين هورمون‌ها نياز دارند و فقدان آن مي‌تواند روند باروري را با اختلال مواجه كند. به طور كلي مي‌توان گفت؛ مصرف همه منابع حيواني، از هر نوع آن، به دليل ميزان بالاي چربي‌هاي اشباع در اين منابع وكالري زيادي كه در آنها وجود دارد، براي افزايش قدرت باروري بايد كاهش پيدا كند. يكي ديگر از عوامل تاثيرگذار بر قدرت باروري آقايان، افراط در استفاده از مواد حاوي كافئين، الكل (مصرف الكل بايد بسيار محدود شود) و سيگار (ترك سيگار در افزايش قدرت باروري الزامي است) مي‌باشد.

اين مواد با توجه به اينكه حاوي آنتي اكسيدان و انواع ويتامين‌ها به ويژه ويتامين C مي‌باشند، مي‌توانند به افزايش قدرت باروري در آقايان كمك كنند. توصيه مي‌شود؛ براي مصرف غلات از انواع سبوس دار آن استفاده شود، زيرا غلات تسويه شده مانند برنج، نان‌هايي كه از آرد بدون سبوس تهيه مي‌شوند و. اگر زوجي تمايل به باروري دارند، بايد اين نكته را مد نظر قرار دهند كه اولين قدم براي موفقيت در باروري، حفظ تناسب اندام و شرايط وزني ايده‌آل است. بهتر است مصرف چربي مورد نياز روزانه آقايان براي بهبود فرآيند باروري، به سمت روغن‌هاي مايع گياهي مانند روغن زيتون، روغن كانولا و.

 

مواد غذايي مفيد و انرژي زا براي مردان

كنار گذاشتن غذاهاي سرشار از گليسمي و خوردن غذاهايي با شاخص گليسمي پايين مانند همين غلات كامل به شما كمك مي كند تا در روز پرانرژي باشيد و همچنين براي بهبود قدرت بدني و حمايت از سيستم ايمني بدن، مصرف ميوه و سبزيجات و پروتئين بسيار مهم است. قرار گرفتن در معرض نور خورشيد، ماهي سالمون، شاه ماهي و ماهي ساردين، روغن كبد ماهي، كنسرو ماهي تن، ميگو، زرده تخم مرغ، قارچ ها، شير گاو، شير سويا، آب پرتقال، غلات و جودوسر از منابع ويتامين D براي تامين ويتامين مورد نياز بدن تان هستند. خوشبختانه در ادامه اين بخش از نمناك در پاسخ به درخواست برخي از شما كاربران غذاهايي سالم معرفي شده اند كه مي توانيد به راحتي در رژيم غذايي خود و حتي همسرتان بگنجانيد تا انرژي خود را افزايش داده و روز خود را سرحال تر سپري كنيد.

از آن جايي كه مردان در تمام طول روز مشغول به كار هستند و نياز به انرژي زيادي دارند، تغيير رژيم غذايي به بهبود سطح انرژي شان كمك خواهد كرد اما با اين حال گاها عملي كردن و پيروي از يك رژيم غذايي سالم ممكن است دشوار باشد. بسياري از مردان يكسري مواد غذايي مصرف مي كنند كه باعث انرژي كم آن ها شده و در نهايت مجبورند به قهوه و نوشيدني هاي انرژي زا روي بياورند اما با اين حال، براي تغيير رژيم بايد از مصرف نوشيدني هاي انرژي زا صرف نظر كنند. مصرف بلغور جو دوسر، به شرطي كه از مواد افزودني استفاده نكنيد، يك دوز سالم از كربوهيدرات و پروتئين را فراهم مي كند و همچنين سرشار از ويتامين ها و مواد معدني است كه به متابوليسم و توليد انرژي كمك خواهد كرد.

كلم پيچ يك غذاي فوق العاده گياهي است و سرشار از ويتامين ها و مواد معدني مفيد براي حفظ انرژي مي باشد و علاوه براين، سرشار از كلسيم است و باعث رشد استخوان شده و فيبر موجود در آن به هضم غذا كمك مي كند. بادام، بادام هندي و گردو همگي نمونه هايي از مغزها هستند و چنانچه پيش از اين در مطالب سلامت نمناك خوانديد آنها داراي چربي هاي سالم، فيبر، پروتئين، آنتي اكسيدان، ويتامين ها و موادمعدني هستند. آن ها زنجيره هاي قندي هستند كه هنگام هضم توسط بدن به راحتي به انرژي تبديل مي شود بنابراين سيب زميني به شما انرژي در طولاني مدت را مي دهد و همچنين باعث مي شود احساس سيري داشته باشيد.

 

بدن ما به چه موادي نياز دارد؟

6- آب: يكي از مواد مورد نياز بدن است كه براي كار طبيعي كليه ها ، دفع مواد زائد و سموم از بدن، جلوگيري از كم آبي، برطرف شدن خشكي دهان و زبان و جلوگيري از يبوست ضروري است. آهن موجود در فرآورده هاي گوشتي جذب خوبي دارد؛ اما براي جذب بهتر آهن موجود در ساير مواد غذايي مصرف ميوه و سبزي هاي سرشار از ويتامين C همراه غذا توصيه مي شود. مواد غذايي كه حاوي روي هستند عبارتند از: انواع گوشت ها، جگر ، تخم مرغ ، شير و فرآورده هاي آن، غلات سبوس دار، مغزها ، حبوبات ، سبزيهاي سبز تيره و زرد تيره. ويتامين هاي گروه B در انواع گوشت ها ، تخم مرغ، شير، حبوبات، غلات سبوس دار ، و به مقدار كمتري در ميوه ها و سبزي هاي داراي برگ سبز تيره وجود دارد.

پختن سبزي ها به مدت طولاني و يا قرار گرفتن سبزي ها و ميوه هاي خرد شده در معرض هوا و نور، باعث از بين رفتن ويتامين C موجود در آنها مي شود. وزن مناسب براي مردان به اين صورت محاسبه مي شود: 49 كيلوگرم به ازاي 153 سانتي متر قد به اضافه يك كيلوگرم به ازاي هر يك سانتي متر قد بيشتر. وزن مناسب براي زنان به اين صورت محاسبه مي شود: 45 كيلوگرم به ازاي 153 سانتي متر قد به اضافه يك كيلوگرم به ازاي هر يك سانتي متر قد بيشتر. ويتامين C در انواع ميوه ها و سبزي هاي تازه ، مانند گوجه فرنگي ، فلفل سبز دلمه اي، پرتقال، كيوي و ساقه سبز پيازچه وجود دارد. كمبود روي باعث بي اشتهايي، مشكلات بينايي و كندي ترميم زخم ها شده همچنين باعث مي شود كه مزه و طعم غذاها را كمتر احساس كنيم.

4- ويتامين ها: با افزايش سن، ميزان برخي ويتامين ها كم مي شود كه با رعايت تنوع در رژيم غذايي مي توانيم آن را جبران كنيم. از آنجايي كه در دوره سالمندي احساس تشنگي كاهش يافته است، حتي اگر تشنه نمي شويد روزانه حداقل 6 تا 8 ليوان آب بنوشيد. از طرفي مصرف زياد چربي ها خصوصا روغن هاي جامد باعث افزايش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و برخي از سرطانها مي شوند. سوء تغذيه پروتئين ، يعني كمبود پروتئين ، به سيستم دفاعي بدن آسيب مي رساند و بدن را مستعد ابتلا به بيماري مي كند. مصرف داروهاي ضد اسيد معده، عدم تحرك، اشكال در جذب كلسيم مواد غذايي و كمبود ويتامين D باعث كاهش كلسيم مي شود.

 

رژيم غذايي سالم چيست؟

رژيمي شامل مواد غذايي نشاسته‌ دار همچون سيب زميني، برنج و ماكاروني بعلاوه ميزان زيادي از انواع ميوه و سبزيجات و به‌همراه مقداري مواد مغذي پروتئين دار همچون گوشت، ماهي و همچنين كمي لبنيات، بعلاوه مقدار كمي چربي، نمك و شكر تمام مواد مغذي‌اي كه بدن شما به آن احتياج دارد را تامين مي‌كند. شكر عموما بصورت طبيعي در غذاها وجود دارد و البته نيازي به كم كردن مصرف اين نوع از شكر نيست، بلكه شما بايد ميزان غذاها و نوشيدني‌هايي كه با شكر درست مي‌شوند همچون، نوشابه‌ها، كيك، بيسكوييت، شكلات، بستني و مربا را كاهش داده و كنترل كنيد. تعادل به معني خوردن طيف گسترده‌اي از مواد غذايي در اندازه مناسب و مصرف مقدار صحيح از خوردني‌ها و نوشيدني ها كه به شما در رسيدن به بدني سالم و حفظ سلامت آن، كمك مي‌كند.

آجيل يكي از بهترين جايگزين تنقلات اشباع شده از چربي هستند و سرشار از فيبر مي‌باشند، با اينحال بدليل ميزان بالاي چربي آنها ، سعي كنيد ميزان مناسب و كمي آجيل مصرف كنيد. اما چربي هاي غير اشباع نشده، چربي هايي هستند كه مي‌توانند باعث كاهش كلسترول خون شده و اسيدهاي چربي را كه ما براي حفظ سلامتي بدن به آن احتياج داريم تامين كنند. تحقيقات نشان مي‌دهد كه افراديكه در روز حداقل پنج وعده ميوه و سبزيجات مي‌خورند، خطر بيماريهاي قلبي، سكته مغزي و بعضي از انواع سرطان در آنها كاهش مي‌يابد. همچنين رژيم غذايي سالم به همراه ورزش مي‌تواند خطر ابتلا به بيماريهايي از جمله چاقي، بيماريهاي قلبي، ديابت نوع ۲، فشارخون بالا و سرطان را در شما كاهش دهد.

چربي و شكر هردو منابع تامين انرژي بدن هستند، اما زمانيكه ما زياد از آنها استفاده كنيم، باعث جذب انرژي بيشتر از آنچه نياز داريم شده و در نتيجه چاق مي‌شويم. همه مواد غذايي كه ما مصرف مي‌كنيم را مي‌توان به پنج دسته تقسيم كرد، براي داشتن رژيم غذايي سالم، سعي به انتخاب طيف متنوعي از غذاها از ۴ گروه اول نماييد. رژيم غذايي سالم مواد مغذي لازم، مايعات كافي، آمينو اسيد و اسيدهاي چرب لازم، ويتامين ها و مواد معدني كافي و همچنين كالري لازم را براي بدن فراهم آورد. توجه كنيد كه زمانيكه بحث پرخوري و اضافه وزن درميان است، مقصر فقط غذاها نيستند، بعضي از نوشيدني ها هم مي‌توانند به اندازه غذا چاق كننده باشند.

 

بزرگ كردن آلت تناسلي مردان با كنترل تغذيه و ويتامين

آيا مي‌دانيد بعضي از غذاهاي طبيعي همراه با ورزش‌هاي آلت تناسلي مي‌توانند به بزرگ‌تر شدن اندازه آلت تناسلي مردان كمك كنند؟ اما بهترين قدم براي شروع، توجه به چيزهايي است هر روز در دهان خود قرار مي‌دهيد. حال بياييد به 7 ماده غذايي عالي كه اندازه آلت تناسلي شما را بزرگ‌تر مي‌كنند بپردازيم: در اين مقاله درباره نحوه بزرگ كردن اندازه آلت تناسلي مردان بوسيله مواد غذايي بحث شده است. اين مواد غذايي براي بزرگ شدن آلت تناسلي عالي هستند زيرا خون شما را رقيق مي‌كنند و باعث افزايش جريان خون در آلت تناسلي شما شده كه از اين طريق باعث بزرگ شدن آن مي‌شود. در درجه اول بايد به اين سوال بپردازيم كه چه چيزي در غذا باعث بزرگ شدن آلت تناسلي مردان مي‌شود؟ يك عامل بزرگ و مهم: مواد غذايي بايد به بهبود گردش خون در بدن كمك كند.

طبق نظر محققان، متوسط اندازه آلت تناسلي مردان مطابق استانداردهاي جهاني 13 سانتي‌متر تخمين زده شده است و آلت تناسلي كم‌تر از 11 سانتي‌متر كوچك تلقي مي‌شود. عدم وجود فعاليت بدني باعث افزايش كلسترول در سرخرگ‌هاي شما مي‌شود، بنابراين گردش خون مناسب در آلت تناسلي را مختل مي‌كند و باعث كوچك شدن آن مي‌شود. مصرف غذاهاي حاوي چربي‌هاي اشباع و كالري زياد و نداشتن فعاليت بدني به اندازه كافي مي‌تواند باعث شود تا آلت تناسلي شما بطور قابل توجهي كوچك شود. از اين گذشته، شما به معناي واقعي كلمه مي‌توانيد اين فلفل را روي هر غذايي كه بخواهيد، به خصوص غذاهاي گوشتي كه در خانه تهيه مي‌كنيد، بپاشيد.

همچنين جاي تعجب نيست كه بسياري از اين غذاها كه در ادامه مقاله به آن‌ها‌ اشاره خواهد شد، عناصر موجود در دستور تهيه دمنوش مخصوص نعوظ هستند. علاوه بر مصرف غذاهاي توصيه شده براي بزرگ شدن آلت تناسلي، برخي ويتامين‌ها نيز در بزرگ كردن آلت تناسلي مردان تأثير بسزايي خواهند داشت. ماده اصلي آن كوركومين است و براي جلوگيري از لخته شدن خون و كمك به رقيق شدن خون در آلت تناسلي مردان كاملاً شناخته شده است. در اينجا 4 گياه و ادويه ديگر نيز وجود دارد كه مردان مي‌توانند در رژيم غذايي براي بزرگ شدن آلت تناسلي خود استفاده كنند. در نتيجه، اين فلفل مي‌تواند باعث رقيق شدن خون، كاهش فشار خون و افزايش گردش خون در بدن (و خصوصاً آلت تناسلي شما) شود.

 

فيتنس مردان – همه اصولي كه بايد براي فيتنس آقايان بدانيد

با تغيير سبك زندگي، استفاده مداوم از ماشين شخصي، نشستن طولاني پشت ميز و تفريحات ايستا مثل كار با موبايل، پلي استيشن، تلويزيون و كامپيوتر، بحران سلامتي روز به روز جدي‌تر مي‌شود و مردان بيشتري تحت ريسك سكته، ديابت، مرگ زودرس و ناتواني‌هاي جنسي قرار مي‌گيرند. يعني اگر با همين مهارت‌هاي امروزي خود، به فكر كم كردن وزن و ساختن اندامي جذاب‌تر بيفتيد، به احتمال زياد دستمزدتان افزايش پيدا خواهد كرد. به خصوص توجه به اين نكته كه فيتنس مردان تنها براي جذابيت ظاهري نيست و مي‌تواند تاثير شگرفي بر سلامتي جسمي و ذهني مردان بگذارد. بلكه پژوهش‌هاي جديد نشان مي‌دهند مرداني كه اندام متناسب دارند، زندگي مشترك بهتر و به طور ميانگين درآمد بالاتري دارند.

درست مثل تغذيه، كه در بالا به آن اشاره كرديم، داشتن يك برنامه كامل تمرين مي‌تواند وضعيت فيتنس شما را بهبود بخشد. اما حتي در صورتي كه زندگي بسيار شلوغي داشته باشيد، با رعايت اين نكات مي‌توانيد وضعيت فيتنس خود را ارتقا بدهيد. لازم است يك برنامه غذايي مخصوص به خودتان داشته باشيد كه بدانيد بدن شما در هر روز به چه غذاهايي نياز دارد. همچنين به طور ميانگين مردان كمتر از زنان به پزشك يا متخصص مراجعه مي‌كنند و كمتر نگران سلامت خود هستند. در گذشته مردان بيشتر به كارهاي فيزيكي سنگين اشتغال داشتند و به طور روزانه فعاليت شديد مي‌كردند. با اين حال با رعايت اين ده نكته قادر خواهيد بود يك گام به سمت فيتنس مردان و تناسب اندام برداريد.

مردان امروزي از 8 ساعت نشستن پشت ميز خسته مي‌شوند نه از حمل بارهاي سنگين در مسافت‌هاي طولاني. اگر در مورد غذايي كه مي‌خوريد تجديد نظر نكنيد، فيتنس به يك روياي دست‌نيافتني تبديل مي‌شود. تركيب غذايي كه مي‌خوريد، نوع ورزشي كه داريد و حتي ساعت خواب شما بر اندامتان تاثير مي‌گذارد. براي فيتنس تنها داشتن تغذيه سالم و تمرين روزانه كافي نيست، اگر سبك زندگي خود را اصلاح نكنيد. از سوي ديگر تبديل شدن به مردي قوي، سالم، جذاب و فعال مي‌تواند شريك زندگي شما را خوشحال كند. اما اين موضوع در سال‌هاي اخير دارد تغيير مي‌كند و كم كم مردان هم به فكر فيتنس افتاده‌اند. در اينجا ده نكته كليدي براي اصلاح صبح زندگي سالم براي فيتنس مردان را فهرست مي‌كنيم:.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۵:۳۸ توسط:ستار يكتا موضوع: